Progledao teleskop-lovac na teške ciljeve

H.E.S.S. II, moderni teleskop namijenjen za opažanje i istraživanje visokoenergetskih istraživanja crnih rupa, supernova, pulsara započeo je s radom u namibijskoj pustinji.

Radioteleskop H.E.S.S. 2. © Ljubaznošću: H.E.S.S. Collaboration

H.E.S.S. II je najveći teleskop na svijetu Cherenkova tipa koji će svojim 30-metarskim zrcalom skenirati južno nebo u potrazi za gama bljeskovima koji se događaju pri interakciji signala odaslanih s "egzotičnih svemirskih objekata" i Zemljine atmosfere. Šest stotina tona masivan teleskop za ovu je svrhu opremljen specijalnom, visoko osjetljivom kamerom kako bi mogao detektirati i zabilježiti bljeskove.

Novi radioteleskop H.E.S.S. 2. © Ljubaznošću: © H.E.S.S. Collaboration

H.E.S.S. 2 je impresivni novi radioteleskop. © Ljubaznošću: H.E.S.S. Collaboration
Osjetljivost i rezolucija signala nekoliko je puta veća od dosadašnjih teleskopa u upotrebi koji se bave ovom problematikom. U svom radu H.E.S.S. II surađivati će s prethodnikom H.E.S.S. ("High Energy Stereoscopic System") kojega čine četiri 13-metarska teleskopa postavljena na istoj lokaciji. Namibijska pustinja zbog svoje izoliranosti i povoljnih uvjeta za svemirska istraživanja počesto biva izabrana kao udomitelj astronomske opreme.

Ukupno komentara: 1
Uključi se u raspravu
Najnoviji komentari
davor
27.08.2012. u 15:36 sati

Obzirom da ovaj teleskop istražuje visokoenergetske elektromagnetske valove on nije radioteleskop jer radi daleko iznad radiovalnog područja. U stvari to je optički teleskop koji lovi  plavkasto Černekovljevo zračenje generirano u atmosferi kao posljedicu udara gama zraka u čestice gornjeg sloja atmosfere.

davor