Dama i ratnik među zvijezdama

Ljepotica i zvjer na velikom zvjezdanom ekranu. Rimska božica ljubavi (Venera) i rimski bog rata (Mars) ispratiti će nam zimska predvečerja prema proljeću.

Lijevo je snimak Venere kako su ju vidjele svemirske letjelice, a desno je radarski snimak Venerine površine.

Dani su sve duži, topliji, koloritniji. To posebice vrijedi u predvečerja kada je zalazak Sunca kombiniran s igrom boja, oblaka, svjetla i sjene. Pola sata nakon zalaska Sunca, pa dalje u noć, nad jugozapadnim horizontom imamo prigodu vidjeti pravu "nebesku damu" u maksimalnom sjaju. Planet Venera ovih dana i tjedana blješti sjajem poput zvijezde -4.8m. To je ujedno maksimalni sjaj koji ovaj planet može dostići na našem nebu. Veneru ne možemo promašiti pogledom, markantno dominira večernjim nebom. Nešto južnije i poviše nje nalazi se i planet Mars. Njega je već teže uočiti na prvi pogled ali uz zvjezdanu kartu koja se nalazi u opremi članka neće biti većih problema da ga ugledate i identificirate.

Položaj Venere i Marsa na nebu potkraj veljače 2017. godine. © Ljubaznošću: Astronomy Now
Iz rimske mitologije, božica ljubavi i bog rata (Venera i Mars) ispratiti će nam zimska predvečerja prema proljeću. Riječ je o prividnom susretu dvaju planeta koje u stvarnosti dijeli stotinu i pedeset milijuna kilometara. Imate li volje i vremena, pokušajte pogledati da li je svjetlost koja nam dolazi reflektirana od Venerine atmosfere dovoljno jaka da načini jedva primjetnu sjenu. Nekima je to pošlo za rukom, ili bolje rečeno okom, da ju uoče.