Međunarodna noć opažanja Mjeseca - fotografije

Zaključena je ovogodišnja "Međunarodna noć opažanja Mjeseca" (eng. International Observe the Moon Night, skraćeno; InOMN) koja je bila pozicionirana na dan 08. listopada 2016. godine.

InOMN - Međunarodna noć opažanja Mjeseca

Događanje je namijenjeno široj javnosti s ciljem promocije i popularizacije astronomije, a posebice znanstveno-tehnoloških projekata istraživanja Mjeseca te usmjeravanje pažnje javnosti na našu povezanost sa svemirom i svemirskim događanjima u neposrednom susjedstvu. Donosimo nekoliko fotografija Mjeseca koje su načinjene u vremenu od 08. do 12. listopada, kako od strane astronoma tako i ljubitelja astronomije. Zahvaljujemo svima koji su sudjelovali na ovogodišnjem InOMN, oni su na svoje e-mailove primili Zahvalnicu za sudjelovanje.

Mjesec u krošnji. © Ljubaznošću: Mirjana Popović

Mjesečevi krateri. © Ljubaznošću: Avani Soares

Mjesec i teleskopi zvjezdarnice Apollo. © Ljubaznošću: Danijel Reponj

Mjesečeva mijena. © Ljubaznošću: Danijel Reponj, zvjezdarnica Apollo

Noćni pejzaž. © Ljubaznošću: Maja Lukač
Ivica Zajač, osnivač i voditelj FB grupe Amateur Astronomy Project koja okuplja preko 5000 članova ovim je riječima popratio svoju fotografiju Mjeseca.

Mjesečeva površina. © Ljubaznošću: Ivica Zajač

Kepler and 2 volcanic domes in its surrounding

With Kepler (32 km) the biggest crater close to the center of the frame we see most of its satellite craters and crater Encke (29 km) in the right part of this frame's bottom portion. Kepler A is to the right, Kepler B above of it and Kepler C behind the hills to the left of Kepler. Of particulate note is the first of volcanic domes in this frame, one lying a crater diameter just northwest of Kepler with a 10-km base. We see also Kunowsky (18 km) in the bottom right corner of the frame. All three largest craters here have an obvious hexagonal shape.

The impact event that created Kepler crater was a pretty energetic one. Impact events excavate material from great depth (approximately 1/3 the transient crater diameter) and distribute the material around the crater as ejecta. The material at the top of the impacted surface is ejected the furthest, while the deepest material has just enough energy to land on the crater rim.

To complete the description of visible lunar features here, I point to the upper right corner of the frame where we see the 13 km wide Milichius with its slightly smaller Milichius A below. Slightly to the left of Milichius we see the second and classical lunar dome designated Milichius Pi (π), approximately 10-km in diameter and only a few hundred meters high, that has a tiny craterlet at the peak.