Noćas imamo pregršt događanja na večernjem nebu

Merkur, Mars, Mjesec, Međunarodna svemirska postaja, Jupiter, Vlašići… sve u jednom pogledu, ne propustite večeras, ali ni idućih večeri, promatrati ove ljepote.

Pronađite planet Mars među zvijezdama.

Predstoji nam blaga promjena vremena što posljedično znači kako nas očekuju koloritni proljetni sumraci. Nedugo nakon zalaska Sunca (19:30) nisko na zapadnom horizontu lako ćemo uočiti planet Merkur, nešto poviše njega nalazi se Mars, a iznad njega dominirati će tanki, tek 7% osvjetljeni Mjesečev srp.

Tanki Mjesečev srp snimljen jučer iz zvjezdarnice Apollo. © Ljubaznošću: Danijel Reponj
Blještavi srp dodatno je začinjen "difuznom svijetlom izmaglicom" koja nam ukazuje na cijeli Mjesečev disk - riječ je o tkz. "pepeljastoj svjetlosti", odnosno o svjetlosti koja se reflektira od Zemlje te obasjava Mjesečevu površinu koja nije direktno izložena zrakama Sunca. Zalazak Mjeseca je u 22:27 sati i u tim će se trenucima naš prirodni satelit nalaziti 364 tisuće kilometara daleko od Zemlje.

Prikaz putanje leta ISS-a preko naših krajeva.
U vremenu od 20:50 pa do 20:55 sati, iznad naših krajeva preletjeti će Međunarodna svemirska postaja. Bešumna putujuća "zvijezda" pojaviti će se najprije na zapadu, a zatim polako proputovati cijelim nebom u smjeru sjeveroistoka. Kad ju ugledamo nalaziti će se iznad Azurne obale, zatim prelijeće rijeku Po, potom naše krajeve, a vidjet ćemo ju sve do Urala, gdje ulazi u Zemljinu sjenku, i tada više nema refleksije Sunčeve svjetlosti od izmjenjivača toplote i fotonaponskih panela na Postaji.

Ne zaboravite na Jupiter koju upravo u to vrijeme izlazi na istoku. Uzmite si još minutu, dvije, za pronalazak prekrasnog, golim okom vidljivog zvjezdanog skupa Vlašići (Plejade, M-45). Ilustracija u prilogu teksta pomoći će vam da ga pronađete. Skupinu mladih zvijezda isplati se pogledati dalekozorom, prizor je to prema kojemu nećete ostati ravnodušni.