Saturn nam je noćas najbliže

Sunce, Zemlja i "gospodar prstenova" danas poravnati u pravcu, vidi se i Mars, a proletjet će i Međunarodna svemirska postaja…

Planeti na noćnom nebu.

Danas 03. lipnja 2016. godine, "gospodar prstenova" (Saturn) nalazi se najbliže Zemlji. Razdaljina koja nas dijeli mjeri punih milijardu i tri stotine četrdeset devet milijuna kilometara (1.349.000.000). Kažemo da je Saturn u planetarnoj konfiguraciji koju nazivamo opozicija. Zamišljena linija koji bi povukli od Sunca, preko Zemlje do Saturna danas bi bila ravna linija (pravac).

Pogled na južni dio neba.
Saturn večeras izlazi u 20:29 i sjaji poput zvijezde prve magnitude. Nedaleko njega nalazi se i crvenkasti planet Mars koji je skoro pet puta većeg sjaja (-1.7m). Zadnje ovakvo približavanje ovih dvaju planeta za vrijeme njihovih opozicija dogodilo se osamdesetih godina prošlog stoljeća! Između njih smjestila se sjajna zvijezda Antares u zviježđu Škorpiona. Najbolje vrijeme za opažanje ovih objekata nad jugoistočnim horizontom nastupa nakon 22:00 sati.

Desno, prema jugozapadu, vidi se i planet Jupiter.
Na drugoj, sjevernoj strani neba očekuju nas i dva poprilično markanta prolaska Međunarodne svemirske postaje, prvi od 22:20 do 22:27 te drugi od 23:57 do 00:01. Pogledamo li visoko gore prema zapadu primjetit ćemo sada najsjajniji vidljivi planet na nebu - plinoviti div Jupiter.