Kepler otkrio nove ekstrasolarne planete

Ekipe znanstvenika koji rade na obradi podataka svemirskog teleskopa Kepler objavile su otkriće 41 novih ekstrasolarnih planeta koji se nalaze u orbitama 20 zvijezda. U tijeku je pisanje znanstvenog rada o novim otkrićima.

Svemirski teleskop Kepler.

Pored ovih potvrđenih otkrića, još se nekoliko ekstrasolarnih planeta nalazi u statusu dodatnih istraživanja kako bi se opovrgnulo ili potvrdilo njihovo postojanje. Većina ovih planetarnih sustava ima više od jednog planeta. Njihove se veličine kreću u rasponu od nešto povećih svjetova Zemljina tipa pa do onih koji su i desetak puta veći. Gledano na njihove položaje naspram matičnih zvijezda, oni se nalaze preblizu istima te nisu u habitabilnom okružju, području koje bi potencijalno moglo stvoriti uvjete za život nalik onome na Zemlji.

Novi planeti koje je Kepler otkrio. © Ljubaznošću: Jason Steffen, Fermilab Center for Particle Astrophysics
Postojanje ovih planeta potvrđeno je tehnikom "Transit Timing Variations" (TTVs) razvijenoj kako bi se brzo i jednostavno došlo do neupitne potvrde otkrića čak bez korištenja drugih tehnika opažanja, odnosno teleskopa, bilo sa Zemlje ili iz svemira. Ovakvi planetarni sustavi s velikim gravitacijskim interakcijama daju nam važne informacije o načinu njihova nastanka i razvoja te pozicioniranja u odnosu na zvijezde, kaže Jason Steffen, sa Fermilab Center for Particle Astrophysics iz Batavie. Shodno tome, saznajemo više i o našem vlastitom planetarnom sustavu.

Usporedbe unutarnjih planeta Sunčevog sustava s ekstrasolarnim planetima. © Ljubaznošću: The Habitable
Exoplanets Catalog, Planetary Habitability Laboratory, UPR Arecibo
Informacije koje prikuplja svemirski teleskop Kepler aktivno obrađuju dvije skupine znanstvenika u potrazi za planetima drugih zvijezda. U Keplerovom "istraživačkom prozoru" nalazi se preko 150.000 zvijezda koje se istražuju danonoćno (24/7/365) s obzirom da se Kepler nalazi u svemiru te tako nema ograničenja je li dan ili noć. Istraživanjima i otkrićima, odnosno obradi podataka koje Kepler prikuplja može se pozabaviti i svatko od nas tko ima volje i želje ući u program "znanstvenik građanin", o čemu smo već pisali. Više informacija o tome kako postati "astronom iz fotelje" nalazi se na Zooniverse. Uključite se i vi u otkrića drugih svjetova! Lako je, ne košta i ne boli!