Lansiranje sondi u bliski svemir iz Pule

Tijekom srpnja iz Pule se u bliski svemir lansira bespilotna atmosferska sonda HISTRION - 6. U zasebnom modulu otputovati će i pitanja dvadeset i troje učenika/ca I d razreda namijenjena svemircima.

Ovoga ljeta, u razdoblju od 5. do 25. srpnja, ovisno o vremenskim i tehničkim uvjetima, sa područja grada Pule (Vidikovac, lokacija neposredno do Industrijsko-obrtničke škole) u bliski svemirski prostor izvršiti će se lansiranje atmosferske sonde HISTRION - 6. Nositelj projekta je Astronomska udruga Vidulini sa suradnicima i partnerima (Industrijsko-obrtnička škola (ravnatelj Petar Gavrić) te Osnovna škola Vidikovac (ravnatelj Predrag Dukić), obje iz Pule. Pokrovitelj projekta je Zajednica tehničke kulture Istarske županije (Željko Košara). Medijski pokrovitelj je Regionalexpress.

Samo lansiranje obavit će se sa travnjaka kod Industrijsko-obrtničke škole koji je za ovu prigodu u internoj korespondenciji dobio neformalni naziv "Svemirska luka Herman Potočnik, Pula" u čast našem sugrađaninu koji je čovječanstvo prije stotinu godina zadužio svojim radovima opisanim u knjizi "Problem vožnje po svemiru".

Herman Potočnik (1892-1929)
U potpuno autonomnom režimu rada, atmosferska sonda HISTRION - 6 će u području bliskog svemira (iznad Armstrongove granice na 20.000m visine) obaviti zanimljive eksperimente sa područja astrobiologije i agronomije te izvršiti posebna tehnička mjerenja i ispitivanja tijekom leta. Zahvaljujući suradnji između Vidulina i Osnovne škole Vidikovac u područje bliskog svemira u zasebnom modulu otputovati će i pitanja dvadeset i troje učenika/ca I d razreda namijenjena svemircima. Tko zna možda sa povratkom sonde na Zemlju u njoj budu i odgovori pulskim mališanima!?

Suvremeni prikaz originalne Potočnikove sheme svemirske postaje.
Već godinama Astronomska udruga Vidulini (voditelj Marino Tumpić) i Industrijsko obrtnička škola surađuju (Prof. Dragan Basara) na području projektiranja i izrade mehaničkih komponenti za potrebe Vidulini Observatory. Na taj je način u ovu granu Istarskog svemirskog programa involvirana i edukativno-popularizatorska komponenta znanosti i tehnike koje se primjenjuju u svemirskim istraživanjima.

U narednim obraćanjima za medije biti će poznato više detalja o misiji HISTRION - 6. Točan datum lansiranja će se zbog meteo-tehničkih razloga znati tri do pet dana prije samog lansiranja koje će se obaviti u 12 sati po našem vremenu (UT+2).