Astronomi ostaju bez lovaca na exoplanete

Nakon što je pred koji tjedan najpotentniji lovac na planete oko drugih zvijezda Kepler iznenada prestao s radom zbog tehničkih problema, astronomi su sada ostali i bez drugog velikog svemirskog lovca.

CoRoT, vrlo uspješni lovac na planete oko drugih zvijezda. © Ljubaznošću: DLR Portal

CoRoT-ova računala nisu izdržala opasna svemirska zračenja. Svi pokušaji operatera da povrate dva sustava nezavisnih računala u operativno stanje, nisu urodila plodom. CoRoT je proglašen nefunkcionalnim i u narednom vremenu (zasad nije preciziran datum) slijedi njegovo obrušavanje na Zemlju. CoRoT je lansiran u prosincu 2006. godine. Prvi računalni sklop otkazao je tijekom 2009. godine. Nakon toga, do studenog 2012. godine radio je sa pričuvnim sklopom računala. Otada traju pokušaji da se jedno ili drugo računalo vrate u život, no bezuspješno.

CoRoT za vrijeme priprema za lansiranje u svemir. © Ljubaznošću: Arianespace
Francuska svemirska agencija (CNES) koja vodi misiju CoRoT objavila je kraj misije. CoRoT (Convection, Rotation and Planetary Transits) bio je prvi astronomski lovac koji je svojim 300 mm teleskopom otkrivao planete oko drugih zvijezda, fotometrijskom metodom prilikom tranzita exoplaneta preko matične zvijezde. Kraj misije došao je nakon gotovo dvaput premašenog planiranog vremena trajanja misije. CoRoT u svojoj ostavštini ostavlja 32 novootkrivena exoplaneta i preko stotinu kandidata, čije se postojanje mora još verificirati i drugim istraživačkim metodama. Osim traganja za exoplanetima CoRoT se bavio i drugim astrofizičkim istraživanjima (bijeli patuljci).