Svemirsko vrijeme i njegova prognoza

Počnite se privikavati na "proširenu" zemaljsko-svemirsku vremensku prognozu, koja će u narednim godinama postati naš svakodnevni pratitelj.

SDO nam svakodnevno šalje impresivne fotografije Sunca. © Ljubaznošću: Solar dynamics observatory

Zemaljsko vrijeme unazad zadnjih desetak godina postalo je nešto s čime smo u neprekidnom kontaktu. Zahvaljujući gledanim, slušanim, čitanim medijskim sadržajima te posebice aplikacijama namijenjenim mobilnim telefonima, vremenska prognoza postala je sastavni dio naše svakidašnjice. O vremenu i klimi ovisi naš život i rad. No ne samo o zemaljskom vremenu i klimi, iako njih "osjećamo najdirektnije"!

Analogno zemaljskom, meteorološkom pojmu vrijeme i klima, sličnu situaciju imamo i u slučaju svemirskog vremena i klime. Samo što je glavni akter u potonjem slučaju Sunce (prvenstveno), zatim druge zvijezde te objekti i pojave u našoj galaksiji. Svemirsko vrijeme i svemirska klima zasad su još izvan naše svakodnevne percepcije kao nečeg s čime smo prisiljeni živjeti. Već za dva ili tri mjeseca biti ćemo obasipani UVA UVB vrijednostima sunčeva zračenja.

Manje je poznato da o svemirskom vremenu i klimi ovisi postojanost elektrodistribucije, rasprostiranje radio valova, a samim time i (ne)ometanim komunikacijama, globalnom pozicioniranju… Dovoljno je da makar i na par minuta nemamo pristup internetu i naš se svijet odjednom pretvara u "noćnu moru". O implikacijama na biljni i životinjski svijet pa i čovjeka (naravno) da i ne govorimo. Stoga, počnite se privikavati na "proširenu" zemaljsko-svemirsku vremensku prognozu koja će u narednim godinama postati naš svakodnevni pratitelj. Donosimo vam prvu prognozu svemirskog vremena u našim medijima, koja se odnosi na dane vikenda i prvi radni dan narednog tjedna (prema US NOAA).

Prognoza svemirskog vremena za 11., 12. i 13. veljače 2017. godine.