Sa Cresa i Lošinja snimljen laser sa Zrća na Pagu

Laseri, koji su zakonom strogo zabranjeni, sa Zrća su već više puta prijavljivani inspekciji, koja iste nije uklonila, nije kaznila prekršitelje, niti provodi zakone.

Štetna svjetlost lasera para noćno nebo daleko izvan Zrća. © Ljubaznošću: Herman Mikuž

Herman Mikuž sa Astronomsko geofizikalnog opservatorija Fakulteta za matematiko in fiziko u Ljubljani i osnivač Observatorija Črni vrh te član Društva Temno nebo Slovenije i ove godine ljetuje na Cresu i pomogao nam je napraviti dio nove foto-dokumentacije svjetlosnog onečišćenja. Tijekom noćnog obilaska otoka i snimanja, ulovio je i laser sa Zrća na Pagu. Fotografiju svjetlosnog onečišćenja na Zrću iz bliza nam je poslao kolega Boris Štromar iz Astronomskog društva Beskraj iz Zagreba.

Svjetlosno onečišćenje laserima jasno se vidi iz velike udaljenosti. © Ljubaznošću: Herman Mikuž

Svjetlosno onečišćenje iznad Zrća. © Ljubaznošću: Boris Štromar

Svjetlosno onečišćenje poprima zabrinjavajuće razmjere. © Ljubaznošću: Herman Mikuž
Laseri sa Zrća su već više puta prijavljivani inspekciji koja, iako Zakon o zaštiti od svjetlosnog onečišćenja strogo zabranjuje njihovo korištenje, iste nije uklonila, a još manje kaznila prekršitelje. Preostaje nam da se ponovno pišu prijave sve dok inspekcije ne počnu provoditi zakon. U privitku dostavljamo fotografije snimljene iz Lubenica na Cresu, južnog dijela otoka Lošinja i na Pagu.

Predsjednik Astronomskog društva "Leo Brenner",
tajnik Hrvatskog astronomskog saveza i Našeg neba
- Udruge za zaštitu noćnog neba:

Dorian Božičević, mag. theol.
098 920 21 53