Zagonetna zvijezda

Bili mi vjernici ili nevjernici u našem podneblju nismo mogli "preskočiti" priču o Betlehemskoj zvijezdi koja je kraljevima, pastirima i narodu navijestila Isusovo rođenje.

Betlehemska zvijezda. © Ljubaznošću: Jeremy Sams

Iznenadna pojava sjajne zvijezde (repatice) nad Betlehemom navijestila je rođenje "Božjeg sina". Vođeni njenom pojavom i položajem tri su kralja krenuli Isusu u pohode. Ono što je bilo poslije, prepuštamo vama da doživite onako kako vam najviše odgovara. Astronomi, ali i ne samo oni, tražili su Betlehemsku zvijezdu i došli do nekoliko zaključaka. Naravno, sve bi bilo puno lakše da je poznat točan datum Isusova rođenja (ovdje radi potrebe teksta postavljamo radnu pretpostavku kako je Isus zaista bio stvarna ličnost).

Betlehem, mjesto Isusova rođenja
Izvor: AtlasTours.Net
No točan datum i godina njegova rođenja nije poznata, povijesne i religijske knjige oprečne su. Što je Betlehemska zvijezda? Po jednima radilo se o nekom tada vidljivom raskošnom kometu. No tu nailazimo na prvi problem. U to vrijeme pedantni astronomski promatrači iz Kine, Rimskog carstva, Arabije bilježili su sva događanja na nebu ali o Betlehemskoj zvijezdi nema nikakve zabilježbe o tome! Oni zasigurno ne bi izostavili zabilježiti tako markantnu nebesku pojavu. Druga mogućnost, da se radilo o eksploziji neke supernove zvijezde vidljive tijekom kraćeg vremena, otpada iz istog razloga.

Veliki siječanjski komet, komet C/1910 A1 snimljen 1910. godine iz zvjezdarnice Lowell.