Uočeni prsteni oko Saturnova satelita Rhea

Nedjelja, 09. ožujka 2008. u 09:05 sati

Znanstvenici okupljeni na projektu istraživanja planeta Saturn i njegovih satelita, pomoću robotičke letjelice "Cassini", objavili su kako imaju dokaze da se oko drugog po veličini Saturnova satelita - Rhea, nalazi prsten! Sve do prije dvadesetak godina znalo se kako samo Saturn ima prsten, nakon toga otkriveni su prsteni i oko Jupitera, Urana i Neptuna. Sve dosad vjerovalo se kako nije moguće da i prirodni sateliti imaju prstene no sada je ta pretpostavka opovrgnuta. Zasad još uvijek nema "fotografskog dokaza" o postojanju prstena no detektirani su manji i veći komadići međuplanetarne materije i to pomoću šest različitih instrumenata na letjelici "Cassini" koji kruže oko Rheae u ravnini koja se proteže svega nekoliko stotina kilometara u širinu, a nalazi se na nepunih 6000 kilometara udaljenosti od površine satelita.

Umjetnički prikaz prstena oko Saturnova prirodna satelita Rheae

Sama Rhea ima promjer oko 1500 kilometara. Još uvijek nije posve jasan mehanizam nastanka prstenova oko planeta pa tako ni ovog oko Rheae, no računalne simulacije pokazuju kako se može raditi o ostacima nekog asteroida ili kometa koji je prije nekoliko stotina milijuna godina udario u satelit (ne nužno u Rheau), izbačeni ostaci skupljaju se u ravnini uslijed gravitacijskog djelovanja i tako polako formiraju prstenasti disk. Sunčev sustav iznimno je dinamično okružje, iznenađenja nas očekuju na svakom koraku, pa čak i tamo gdje smo mislili kako iznenađenja ne bi smjelo biti.