Maglica Meduza

IC443 poznata i kao maglica Meduza, ostatak je supernove koja je grunula prije najviše 30.000 godina. Nalazi se u zviježđu Blizanaca na udaljenosti 5000 svjetlosnih godina.

Maglica IC443 - Meduza. © Ljubaznošću: Saša Nuić

Naziv ove rubrike Slikoplov, kovanica je od dvije riječi - slika i vremeplov. Slika prikazuje prošlost kakva je izgledala kada je svjetlost krenula od objekta koji je prikazan na slici, pa do trenutka kada su fotoni tu sliku donijeli do kamera kojima astronomi snimaju te slike. Putujući kroz prostor, brzinom od 300 000 kilometara u sekundi, svjetlost prevaljuje prostor i ujedno putuje kroz vrijeme, a to se  izražava mjernom jedinicom koja se naziva - svjetlosna godina. Rubriku Slikoplov za vas uređuju astronomi s Astroforuma. Nadamo se da ćete uživati u našim fotografijama i usput naučiti nešto novo.

Maglica IC443 - Meduza
IC443 je ostatak supernove koja je grunula prije najviše 30.000 godina. Nalazi se u zviježđu Blizanaca na udaljenosti 5000 svjetlosnih godina. Maglica pokriva kut od 50 lučnih minuta, odnosno zauzima ima širinu od 70 svjetlosnih godina. U središtu maglice nalazi se izvor X zraka - neutronska zvijezda u koju je ostatak zvijezde kolabrirao nakon snažne eksplozije.

Podaci o slici:

Objekt: Jellyfish nebula(Meduza) IC443
Optički sustav: Newton TS 150/600, MPCC
Kamera i filteri: Canon 450D modificirana, CLS CCD Eos Clip filter
Montaža i vođenje: Losmandy GM8, motorno praćenje, vođen kroz 50/220 tražioc sa ALCCD5 kamerom koristeći PHD autoguiding software
Metoda snimanja: Primarni fokus
Ekspozicije: 8X480s ISO 1600, dark 10X480, flatovi, flat darkovi
Software: DSS, Pixinsight LE, PS-CS2
Lokacija i vrijeme: Mosor, 28.12.2011.
Tema na Astroforumu: IC443 - Jellyfish (Meduza) nebula