Maglica Slonova surla

Unutar surle vide se i dvije mlade zvijezde stare par milijuna godina koje su raščistile središnji dio surle. Unutar surle već je detektirano nekoliko zvijezda starih svega stotinjak tisuća godina.

Maglica Slonova surla. © Ljubaznošću: Saša Nuić

Naziv ove rubrike Slikoplov, kovanica je od dvije riječi - slika i vremeplov. Slika prikazuje prošlost kakva je izgledala kada je svjetlost krenula od objekta koji je prikazan na slici, pa do trenutka kada su fotoni tu sliku donijeli do kamera kojima astronomi snimaju te slike. Putujući kroz prostor, brzinom od 300 000 kilometara u sekundi, svjetlost prevaljuje prostor i ujedno putuje kroz vrijeme, a to se  izražava mjernom jedinicom koja se naziva - svjetlosna godina. Rubriku Slikoplov za vas uređuju astronomi s Astroforuma. Nadamo se da ćete uživati u našim fotografijama i usput naučiti nešto novo.

Elephant trunk je sastavni dio maglice IC1396. Smjestila se na južnom rubu zviježđa Kefej. Od nas je udaljena između 2500 i 3000 svjetlosnih godina. Maglica IC 1396 je emisijska maglica. U sredini maglice nalazi se masivna mlada zvijezda (najsjajnija zvijezda na necropanoj slici) koja vrlo snažno sjaji u ultraljubičastom dijelu spektra. Ultraljubičasta svjetlost pobuđuje vodik iz maglice na emisiju. Ova maglica zatvara kutod gotovo 3 stupnja.

Elephant trunk, odnosno dio IC 1396 maglice u podnožju Kefejevog prijestolja.
Pored emisije, snažno zračenje je i otpuhalo / raščistilo dijelove maglice u okolini mlade zvijezde. Iznimka su guste globule među kojima je i Elephant trunk maglica. Unutar surle vide se i dvije mlade zvijezde stare par milijuna godina koje su raščistile središnji dio surle. Istovremeni pritisak zvjezdanog vjetra tih mladih zvijezda i zvjezdanog vjetra od mlade zvijezde koja osvjetljava cijeli IC 1396 čine Elephant trunk vrlo povoljnim za rađanje novih zvijezda. Unutar surle već je detektirano nekoliko zvijezda starih svega stotinjak tisuća godina.

Crop gornje slike.

Podaci o slici:

Objekt je Elephant trunk, odnosno dio IC 1396 maglice u podnožju Kefejevog prijestolja.
Optički sustav: Newton TS 150/600, MPCC
Kamera i filteri: Canon 450D modificirana, CLS CCD Eos Clip filter
Montaža i vođenje: Losmandy GM8, motorno praćenje, vođen kroz 50/220 tražioc sa ALCCD5 kamerom koristeći PHD autoguiding software
Metoda snimanja: Primarni fokus
Ekspozicije: 8X10min ISO 800 darkovi, bez vlatova i biasova
Software: DSS, Pixinsight LE, PS-CS2, jedna je samo resize na cca 25%, a druga crop i resize cca 60%
Lokacija i vrijeme: Sljeme, 19.05.2012.
Tema na Astroforumu: Elephant trunk sa Sljemena