Imenujmo daleki svijet

Rijetka prigoda da imenujemo svijet daleko iza orbite Plutona. Pozivaju se svi građani svijeta da predlože naziv za ovaj dalek i nevelik svijet.

Umjetnički prikaz letjelice New Horizons prilikom prolaska pored Jupitera.

NASA-ain tim zadužen za misiju letjelice New Horizons, koja je u ljeto 2015. godine preletjela Pluton, prvog dana 2019. godine ima na vidiku novi cilj; istražiti nepoznati objekt iz Edgeworth-Kuiperova pojasa koji nosi nemaštoviti naziv (486958) 2014MU69.

Umjetnički prikaz letjelice New Horizons prilikom proleta pored objekta (486958) 2014MU69. © Ljubaznošću: NASA
Mark Showalter, voditelj misije New Horizons i NASA pozivaju sve građane svijeta da predlože naziv za ovaj dalek i nevelik svijet (20 x 30 km, moguće da se radi i o binarnom objektu sličnih dimenzija). Na ovom linku nalazi se aplikacija koja omogućava da svatko tko to želi predloži svoj naziv, napiše kratko obrazloženje te eventualno i isto potkrijepi linkom sa pojašnjenjem. Moguće je glasati i za neki od do sada zabilježenih prijedloga poput "Ano Nuevo, Huginn & Muninn"...

Javni poziv otvoren je do prvog dana prosinca 2017. godine zaključno sa 21:00 sati po našem vremenu. Pobjednički rezultat NASA će objaviti tijekom siječnja 2018. godine. Konačnu odluku hoće li se taj prijedlog usvojiti i kao službeni naziv za 2014MU69 donijeti će Međunarodni astronomski savez (IAU) nekoliko dana nakon preleta letjelice New Horizons pored ovog dalekog objekta.