Ljepota smrtonosnog okružja

Divljenje i strahopoštovanje s razlogom. U naravi riječ je o jatu tek formiranih mladih zvijezda, a "zvjezdana rađaonica" tek je započela sa stvaranjem zvjezdanih beba.

Lobster nebula u tzv. HST paleti. © Ljubaznošću: Gordon Haynes

Kažu kako su lijepe stvari nerijetko i opasne stvari. Upadljivo, primamljivo crveno bilje u "crno-bijelom" zimskom okružju, lijepe žene u markantnom izdanju... tako je zapravo u cijelome svemiru. Nedavno objavljena kompozitna fotografija difuzne magline poznate po nazivu "Rati i Mir" odnosno Maglica Lobster (udaljena 5.500 svjetlosnih godina) načinjena je korištenjem podataka s tri teleskopa; Chandra X ray, ROSAT i SuperCosmos Sky Survey koji obuhvaćaju rendgensko, infracrveno i vidljivo područje elektromagnetskog spektra. Fotografija prikazuje djelić neba u zviježđu Škorpiona poznat kao HII područje.

Lobster nebula. © Ljubaznošću: Chandra X ray, ROSAT i SuperCosmos Sky Survey
U naravi riječ je o jatu tek formiranih mladih zvijezda, a "zvjezdana rađaonica" tek je započela sa stvaranjem zvjezdanih beba. Tople mlade zvijezde prilikom svojeg rađanja uzrokuju bjesomučne međuzvjezdane vjetrove i proizvode strahovite, enormne količine smrtonosnog zračenja koje preplavljuje cijelo to područje. Fotografija Lobster magline zaista izaziva divljenje ali i strahopoštovanje znajući što se tamo zapravo događa.