Ranoranioci u prilici za vidjeti susret Mjeseca i dva planeta

Mars, Venera i Mjesec dominirati će jutarnjim nebom u narednim danima pa iskoristite priliku pobliže ih promotriti.

Izađite i promatrajte nebo. © Ljubaznošću: Stefan Seip

Svi oni koji obvezama  ili insomniom ustaju ranim jutrom pola sata do sat vremena prije izlaska Sunca, imaju prilike nad istočnim horizontom vidjeti bliski susret Marsa, Venere i Mjeseca. Sutra ujutro (ponedjeljak 16. listopada 2017.  godine) blistavi planet Venera nisko je nad horizontom, crvenkasti Mars znatno manjeg sjaja iznad nje, a još više nalaziti će se Mjesec. Utorak ujutro slika će se uvelike promijeniti. Mars i Mjesec (nešto poviše crvenog planeta) biti će tik jedan iznad drugoga. Već u srijedu ujutro tanki Mjesečev srp nalaziti će se ispod Venere.

Nebo 15-18.10.2017. godine.
Prilika je ovo za golim okom vidjeti i prepoznati tko je tko na nebu, a bez ikakvog posebnog predznanja iz astronomije. Sjajna Venera u našem se podneblju često naziva i zvijezda Danica, Zornjača, Jutarnja zvijezda. Dakako nije riječ ni o kakvoj zvijezdi već o planetu kojeg na noćnom nebu vidimo zbog odsjaja Sunčeve svjetlosti od njegove atmosfere. Pri pogledu kroz malo jači dalekozor ili teleskop na Veneri jasno razaznajemo Venerine mijene, nalik onima koje poznajemo i kod Mjeseca.