Autor Tema: Tips and tricks za snimanje mono kamerama  (Posjeta: 2074 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline HrAstro

  • Moderator
  • AstroVeličanstvo
  • *
  • Postova: 7527
  • Lokacija: Zagreb
  • Spol: Muški
  • Majstor Svjetlosti
Tips and tricks za snimanje mono kamerama
« u: 13.11.2015. u 09:52:42 sati »
Nadam se da će ova tema biti sticky.

Dakle, pitanje za znalce koji odavno snimaju s Mono kamerama.
Luminance je taj koji daje svjetinu pojedinom pixelu i time detalje. RGB kanali su ti koji će dati boju.
Dakle, RGB nije bitan za detalje, pa često radimo binning 2x2. Time brže nakupimo potreban signal ali na uštrb rezolucije. Još jednom, RGB ne utječe na detalje.

Slijedi pitanje. Zašto onda neki astrofotografi svejedno snimaju po 5 ekspozicija od svakog RBG kanala? Što time dobije?
Jedino što mi pada na pamet da tu i tamo se neki pixeli malo sporije/brže zasite od prosjeka pa nastaje chrominance šum?


**
Napomena:
Gornja tvrdnja da je samo luminance odgovoran za detalje nije sasvim točna jer često miješamo i neke uskopojasne kanale radi boljih detalja. Isto takonije samo RGB u pitanju. Koji puta boju dobivamo od uskopojasnih filtra.
.............:HrAstro:. - http://www.hrastro.com/..............

Offline Filip Lolic

  • AstroOdisej
  • **
  • Postova: 2590
  • Lokacija: Split
  • Spol: Muški
    • http://filiplolic.com
Odg: Tips and tricks za snimanje mono kamerama
« Odgovori #1 u: 13.11.2015. u 12:33:38 sati »

Slijedi pitanje. Zašto onda neki astrofotografi svejedno snimaju po 5 ekspozicija od svakog RBG kanala? Što time dobije?
Jedino što mi pada na pamet da tu i tamo se neki pixeli malo sporije/brže zasite od prosjeka pa nastaje chrominance šum?

A zašto snimaš 5, 10 ili 50 ekspozicija L kanala, ili potpuno svejedno, isto toliko ekspozicija sa kolor kamerom?
Zato što želiš postići što je moguće veći odnos signal/šum, koji je jednako bitan za luminancu koliko i za boju.

Ako nemaš dovoljno RGB signala onda to što imaš moraš rastezati, što za posljedicu naravno ima kolor šum i slabo definirane boje pogotovo na objektima manjeg sjaja.

Pošto kolor informacija odnosno RGB kanali ne utječu previše na rezoluciju (detalje) finalnog LRGB kompozita, samim tim trpe svakakve ekstremne metode obrade, -forsiranje saturacije, jaku redukciju šuma, gaussian bluranje i slično.
Ali opet, ne možeš od ničega napravit nešto, što znači da treba prikupiti sasvim pristojnu količinu RGB kanala u odnosu na L kanal da bi mogao složiti dobru sliku.
Newton 8" f6, GSO 8 RC
SkyWatcher ED80, SW 0.85 FF/FR
Modificirani hlađeni Canon 450D, 5D, Atik 16IC + Astronomik RGBHa, CLS filteri, KAI4022 mono kamera
Belt mod NEQ6 Pro
--- http://filiplolic.com ---
--- http://lumis.hr ---

Offline ruka

  • AstroPjesnik
  • *****
  • Postova: 5739
  • Lokacija: Zg
  • Spol: Muški
Odg: Tips and tricks za snimanje mono kamerama
« Odgovori #2 u: 13.11.2015. u 12:43:18 sati »
Ja bi još dodao da rgb način snimanja ovisi i o tome sa čime ćeš to obrađivati poslije. Sa pixinsightom i sličnim softverima ( maxim, ccd?) bin funkcionira, sa fotošopom ne znam kako bi to uspješno napravio ako imaš binan rgb i preklapaš lejere (ako sam dobro shvatio tako se tamo radi).
Ja osobno izaberem binati ili ne obzirom na objekt, nebo i količinu potrebnog vremena. Lakše je obraditi u svakom slučaju ako nije binano i ako je dovoljno duga rgb ekspozicija.
Vidjet ćeš. Sve što si snimio do sada ponoviš samo u L kanalu a boje si uzmeš od prije i to sasvim ok radi.

Offline Danijel

  • CEO of research space operations at the Observatory Apollo
  • Administrator
  • AstroVeličanstvo
  • *
  • Postova: 21140
  • Lokacija: Virovitica
  • Spol: Muški
    • Zvjezdarnica
Odg: Tips and tricks za snimanje mono kamerama
« Odgovori #3 u: 13.11.2015. u 18:12:37 sati »
Nadam se da će ova tema biti sticky.
...

Evo, je. :286:

| Teleskopi: SkyWatcher MAK 127 / 1500 i Celestron 11 SCT 280 / 2800 |
| Fotoaparati: EOS 450D i 650D | Astrokamera: Astrolumina QHY 5-II-c |
| Montaža: NEQ-6 PRO GoTo SkyScan | Dvogledi: Panorama 8 x 56 i TS 20 x 90 |
| Lokacija: φ = 45°49'11" N,  λ = 17°21'26" E,  h = 135 m. |
| SVIJET FOTONA | ZVJEZDARNICA APOLLO |

Offline Zocky

  • Moderator
  • AstroVeličanstvo
  • *
  • Postova: 8654
  • Lokacija: Čakovec
  • Spol: Muški
    • www.advega.hr
Odg: Tips and tricks za snimanje mono kamerama
« Odgovori #4 u: 14.11.2015. u 00:04:35 sati »
Prema nekim izvorima, bolja je varijanta raditi RGB na 1x1, te iz tog materijala izvuči sintetički L. Ja ponekad radim bining, ovisno o objektu, raspoloživom vremenu, te količini LP-a. Ako je objekt kojeg snimam zahvaćen LP-om, koristim samo RGB na 1x1 jer su RGB filteri dizajnirani tako da djeluju kao svojevrstan CLS filter.
HEQ5 pro; SW ED 80/600, FF/FR x0.85, 9x50 finder/guider, ALccd5
SBIG ST-8300M, FW5, Baader filteri: LRGB, Ha7nm
Canon EOS 50D
Bresser 10x50
www.advega.hr
https://www.flickr.com/photos/zoran-novak/

Offline Bobo

  • AstroPjesnik
  • *****
  • Postova: 5395
  • Lokacija: Petrova Gora
  • Spol: Muški
  • http://www.astrobobo.net
    • Astrobobo.net
Odg: Tips and tricks za snimanje mono kamerama
« Odgovori #5 u: 14.11.2015. u 11:01:21 sati »
Davno sam isprobavao, no uredno sam dopbivao bolje detalje sa 1x1 RGB nego sa binannjem. Trebao bi ponovo izvući materijale i usporediti.
http://www.astrobobo.net
http://www.recenzije.astrobobo.net
Celestron EdgeHD 8", Pentax 105 SDP & 10x50 PCF WPII, Lunt 60mm, Celestron CGEM, Giro GR3, SBIG STL-11000, ZWO ASI 290, Nikon D5100 mod.

Offline HrAstro

  • Moderator
  • AstroVeličanstvo
  • *
  • Postova: 7527
  • Lokacija: Zagreb
  • Spol: Muški
  • Majstor Svjetlosti
Odg: Tips and tricks za snimanje mono kamerama
« Odgovori #6 u: 16.11.2015. u 08:51:42 sati »
Hvala na odgovorima.

Pitanje br. 2

Snimanje nekog objekta uglavnom traje nekoliko sati, ako ne i od sumraka do zore.
Pritom objekt prolazi kroz LP zone.
Za snimanje koristimo LRGB filtre. Je li bolje snimati RGB ili L kanal dok se objekt nalazi u LP zoni?
Ja bi rekao RGB, jer ipak detalje i rezoluciju dobivamo najviše od strane L kanala. LP će naškoditi i RGB kanalima, ali nekako manje.

Nadalje, u područjima jačeg LP počnemo s B (plavim filtrom).

Obrazloženje. Ovo su otprilike karakteristike RGB filtra;
http://www.alpineastro.com/filters/images/Baader_RGBCL-Filter_set.jpg

Ovo je karakteristika LP (ovisi o vrsti žarulje)
http://ars.els-cdn.com/content/image/1-s2.0-S0022407313004792-gr1.jpg

Ako preklopimo karakteristike, može se zaključiti da se karakteristika B filtra najmanje preklapa s raznim izvorima LP-a.
I zatim nešto malo manje s zelenim filtrom nego s crvenim.
Još jedna grafika, http://www.teleskop-austria.at/bild/Dhalpha1-4.jpg
Problem jest da se za rasvjetu ne koristi samo jedna vrsta žarulje, nego razne vrste žarulja.
.............:HrAstro:. - http://www.hrastro.com/..............

Offline Zocky

  • Moderator
  • AstroVeličanstvo
  • *
  • Postova: 8654
  • Lokacija: Čakovec
  • Spol: Muški
    • www.advega.hr
Odg: Tips and tricks za snimanje mono kamerama
« Odgovori #7 u: 16.11.2015. u 22:36:14 sati »
Zbog već svega navedenog, najbolja opcija u slučaju LP-a, je korištenje RGB filtera. Ili još bolje narrow band filtera, obzirom da oni propuštaju još uži spektar.
HEQ5 pro; SW ED 80/600, FF/FR x0.85, 9x50 finder/guider, ALccd5
SBIG ST-8300M, FW5, Baader filteri: LRGB, Ha7nm
Canon EOS 50D
Bresser 10x50
www.advega.hr
https://www.flickr.com/photos/zoran-novak/