Autor Tema: Dnevnik astronoma početnika  (Posjeta: 1184 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline dude

• Astronom
  • Spol: Muški
Dnevnik astronoma početnika
« u: 01.08.2017. u 15:22:50 sati »
Pozdrav svima,

kao što sam već i najavio u temi gdje sam se predstavio, odlučio sam pokrenuti mali dnevnik gdje ću pokušati zabilježiti svoje pokušaje, za sada većinom neuspješne, astronomskih promatranja. Nekoga možda tekst podsjeti na njegove početke astronomskog promatranja, a nekome u budućnosti možda pomogne kada bude u situaciji kao ja sada.
S obzirom da sam apsolutni početnik, bit će svakakih nebuloza ovdje napisano, pripremite se na to.  :286:

Otkad znam za sebe prati me zaljubljenost u zvjezdano nebo. Još u prvom razredu osnovne škole kada nas je učiteljica pitala što želimo biti kada odrastemo, za razliku od svojih kolega koji su odgovorili da žele biti vatrogasci, pjevači ili učitelji itd., ja sam odgovorio da želim biti astronaut. Nekolicina prijatelja se tada naravno nasmijala, a ni učiteljica nije ostala ravnodušna mojim odgovorom.
Par godina kasnije u školu je za učenike došla ponuda da mogu kupiti časopis "Čovjek i svemir" na što su mi se oči zacaklile. Naravno da sam odmah žicao starce doma da mi to kupe. Nekada je bilo novaca za časopis, nekada ne, no to je bio prvi pravi službeni izvor informacija o svemiru napisan od strane stručnjaka. Imam doma sigurno još nekoliko brojeva arhivirano (93-97 godina), ako ih stari nije bacio  :286:

Mlade godine su prolazile, a ja nikako nisam mogao doći do nekog instrumenta s kojim bi malo bolje mogao promotriti svemir. Kako sam živio u ruralnom dijelu Hrvatske, posjet nekog Zvjezdarnici također nije dolazio u obzir. Sjećam se kao danas, svaki put kada bi mami došao novi Neckermann katalog uvijek sam navaljivao da mi kupe teleskop sa slike, no to se nažalost nikada nije dogodilo. :(