Autor Tema: Bestežinsko stanje?  (Posjeta: 17527 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline dag

  • Moderator
  • AstroVeličanstvo
  • *
  • Postova: 16192
  • Lokacija: Zg
  • Spol: Muški
Odg: Bestežinsko stanje?
« Odgovori #40 u: 08.03.2008. u 18:39:13 sati »
Meni se cini da motor na zidu ne drzi otpor guma (zbog otpora se moze kretati), nego kombinacija centrifugalne sile i nagiba zida.
"Sve sto postoji samo je vise lica istoga, nastalih zbog loma simetrije kod promjene faze, zbog pada energetskog nivoa prilikom inicijalnog sirenja prostora." (Kruno)

Offline Krun0

  • Moderator
  • AstroVeličanstvo
  • *
  • Postova: 13141
  • Lokacija: Swedruza (KR)
  • Spol: Muški
Odg: Bestežinsko stanje?
« Odgovori #41 u: 08.03.2008. u 20:06:06 sati »
U principu si djelomicno u pravu.....radi se tu o kombinaciji obje sile....
Samo zid s okomitom stranicom treba faktor trenja veci od 0
(kod okomitog zida bez obzira na brzinu,bez trenja objekt pada sa zida)
zid s nagibom prakticki ne treba trenje za dovesti u ravnotezu.........no kontrola brzine
   mora biti 100%...kod zida s promjenljivim nagibom stvar je puno laksa za uravnoteziti...


U praksi moze djelovati kombinacija obje sile,ako zid nije potpuno okomit...kod manjih brzina kad trenje igra ulogu
      vozac osjeca i okomitu komponentu sile (prema tlu)....no kod vece brzine trenje pocinje
     gubiti vaznost.........sila na vozaca je u potpunosti okomita na podlogu........
To je u vozilu s vise od dva kotaca......kod motocikla stvar se komplicira  ......
    puno je teze balansirati jer postoji i kut motocikla na podlogu....
Deus non est !
Testimonia sunt omnibus per circuitum nostrum, si vis videre.

Offline dag

  • Moderator
  • AstroVeličanstvo
  • *
  • Postova: 16192
  • Lokacija: Zg
  • Spol: Muški
Odg: Bestežinsko stanje?
« Odgovori #42 u: 08.03.2008. u 22:58:36 sati »
To trenje na okomitom zidu bi trebalo biti slicno kao i trenje u voznji po zavoju, prije nego li prosklize.
Samo sto je kod zida uzrok moguceg prosklizavanja je G. A buduci da je G konstanta, brzinom treba proizvesti dovoljno veliku centrifugalnu silu da gume bolje prianjaju uz podlogu i proizvedu veci otpor bocnom prosklizavanju.
Kao kada bi u zavoju imao auto pun ljudi, sigurno bi teze prosklizao.
Zapravo iznenadjuje koliko mala brzina po zidu je dovoljna da to zadovolji.
"Sve sto postoji samo je vise lica istoga, nastalih zbog loma simetrije kod promjene faze, zbog pada energetskog nivoa prilikom inicijalnog sirenja prostora." (Kruno)

Offline Krun0

  • Moderator
  • AstroVeličanstvo
  • *
  • Postova: 13141
  • Lokacija: Swedruza (KR)
  • Spol: Muški
Odg: Bestežinsko stanje?
« Odgovori #43 u: 08.03.2008. u 23:03:07 sati »
Nije bitno kako ti se ta brzina cini malom..no ubrzanje je veliko na tako malom radiusu, a time i "tezina"
  (G force)  :mrgreen:
Deus non est !
Testimonia sunt omnibus per circuitum nostrum, si vis videre.

Offline dag

  • Moderator
  • AstroVeličanstvo
  • *
  • Postova: 16192
  • Lokacija: Zg
  • Spol: Muški
Odg: Bestežinsko stanje?
« Odgovori #44 u: 08.03.2008. u 23:06:24 sati »
Pa kaj auto po zidu ne ide konstantnom brzinom?
"Sve sto postoji samo je vise lica istoga, nastalih zbog loma simetrije kod promjene faze, zbog pada energetskog nivoa prilikom inicijalnog sirenja prostora." (Kruno)

Offline davor

  • Važna Osoba
  • AstroVeličanstvo
  • *****
  • Postova: 12847
  • Lokacija: Zagreb
  • Spol: Muški
Odg: Bestežinsko stanje?
« Odgovori #45 u: 08.03.2008. u 23:38:47 sati »
Pa kaj auto po zidu ne ide konstantnom brzinom?

centrifugalno ubrzanje
Ja se ne želim raspravljati, samo hoću kazati da sam u pravu.