Autor Tema: Željeznica  (Posjeta: 92261 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline davor

  • Moderator
  • AstroVeličanstvo
  • *
  • Postova: 12818
  • Lokacija: Zagreb
  • Spol: Muški
Željeznica
« Odgovori #10 u: 13.11.2010. u 11:27:34 sati »
Ovo je jako dobro.
Ja se ne želim raspravljati, samo hoću kazati da sam u pravu.

Offline Acheron

  • Važna Osoba
  • AstroVeličanstvo
  • *****
  • Postova: 14531
  • Lokacija: Novo Čiče
  • Spol: Muški
  • SkyWatcher 300/1500 GoTo
    • Zvjezdopisi
Željeznica
« Odgovori #11 u: 13.11.2010. u 12:15:11 sati »
Zato jer je to zračna kočnica, a pri tome sam mislio na otkočivanje cijelog vlaka od npr 700 metara. Kod nas teretni vlak ni ne može bit duži. Koliko imaš zraka (tj bara) u glavnom rezervoaru? Koju lokomotivu imaš? Kakav je kompresor na toj lokomotivi? Ove stvari umnogome ovise o tome kako ćeš kočiti. Npr, ja sam vlak od 1000 tona iz Majura u Volinju gdje je pad 17 promila spuštao samo sa elektrodinamičkom kočnicom lokomotive. I držao propisanu brzinu od 40 km/h bez upotrebe zračne kočnice. Ali to je bila ooohoho lokomotiva, američka. Mi je zovemo KARAVELA, ima 120 tona (2 063).

Baš mi je zanimljivo čitati o ovim tehničkim detaljima
Mogao bih se konačno uključiti na forum željeznice.net

Offline davor

  • Moderator
  • AstroVeličanstvo
  • *
  • Postova: 12818
  • Lokacija: Zagreb
  • Spol: Muški
Željeznica
« Odgovori #12 u: 13.11.2010. u 14:13:59 sati »
Da, upravljanje ovim gorostasima može se komparirati s upravljanjem brodom, avionom ili čak svemirskom letjelicom. Zahtijeva znanje, feeling, iskustvo.   Da li vožnja diže adrenalin?
Ja se ne želim raspravljati, samo hoću kazati da sam u pravu.

Offline garlic

  • AstroBrbljavac
  • *
  • Postova: 1814
  • Lokacija: Zagreb
  • Spol: Muški
Željeznica
« Odgovori #13 u: 13.11.2010. u 15:34:43 sati »
Da li vožnja diže adrenalin?

Pa neeee, to je bilo u pocetku. Poslije vozis i molis boga da su po pruzi normalni prometnici. Npr, prometnik-bedak te zaustavi na pruzi sa teretnjakom na usponu, sa 800 tona tereta iza tebe. I sad ti kreni a mokra je pruga, cak i lisca ima na tracnicama. A mogao te zaustavit neki drugi prometnik u kolodvoru prije - da se ista misli. Ovo je posebno neugodno na rijeckoj pruzi koja je gle cuda - jednokolosjecna! I zato teretni vlak mora ici puno puta u skretanje i cekat da prodju putnicki vlakovi. Bilo da te putnicki sustize ili ti dolazi u susret. "U skretanje" znaci da te prometnik u svoj kolodvor prima na sporedni kolosjek di ces cekat da ti osvane  :lol:
Tako mozes cekat i dva sata a na elektri si sam i ne smijes zaspat - vrijeme dana skroz "ugodno" npr, 2.30 ili 4.10. U mirovanju lokomotive budnik nije aktivan.
Bit znanosti je u tome što ona ispravlja samu sebe - Carl Sagan.

I'm a Jedi, like my father before me...

Offline davor

  • Moderator
  • AstroVeličanstvo
  • *
  • Postova: 12818
  • Lokacija: Zagreb
  • Spol: Muški
Željeznica
« Odgovori #14 u: 13.11.2010. u 15:41:56 sati »
Na riječkoj pruzi, pokraj moje kuće, vrlo često se kompoziciji dodaje još jedna lokomotiva kako bi teret savalado najveću uzbrdicu na cijeloj dionici Zg- Ri. Kako se to samo sinkronizira da ne otrgnu nešto.
Ja se ne želim raspravljati, samo hoću kazati da sam u pravu.

Offline davor

  • Moderator
  • AstroVeličanstvo
  • *
  • Postova: 12818
  • Lokacija: Zagreb
  • Spol: Muški
Željeznica
« Odgovori #15 u: 13.11.2010. u 15:44:01 sati »
I zašto ne smiješ zaspati dok stojiš i čekaš?
Ja se ne želim raspravljati, samo hoću kazati da sam u pravu.

Offline garlic

  • AstroBrbljavac
  • *
  • Postova: 1814
  • Lokacija: Zagreb
  • Spol: Muški
Željeznica
« Odgovori #16 u: 13.11.2010. u 15:56:31 sati »
I zašto ne smiješ zaspati dok stojiš i čekaš?

Paaa, zato jer si placen da radis a ne da spavas, ha, ha. Cim se izlazni signal postavi da mozes krenuti - moras krenuti. Ajde zaspi na semaforu u gradu i ima te tko probuditi - auto iza tebe sa nervoznim trubljenjem. Jer nije tvoj vlak jedini na toj dionici pruge i ne moze se tebe cekati da se "naspavas". Prometnik ti moze stisnut prijavu.

A drugo pitanje, to je zaprezna lokomotiva. Na BNSF se sve lok spoje kablovima i upravlja se iz prve. A kod nas to nije moguce jer nisu unificirani konektori. Sve je to jadno, cak i dvije elektre spoji pa pitaj boga sta ce se dogodit. Zato mi radimo manualno - vuci i vuci dok ne izvuces. To ide po osjecaju. A mozes traziti i potiskivalicu ali kad ce ta stic. Mozda sutra.

Proucavanje zeljeznice u nas preko foruma je dosta slabo. Antunov forum zeljeznice.net - tu ima malo strojovodja koji su voljni nesto napisat. Moj sindikalni forum - tu nitko nista ne pise jer je svima voznje preko glave i jos bi pisali o tome.  :?

Tu sam bio potiskivalica ali na manevri.

http://www.youtube.com/watch?v=jmoPkpS6k7s
« Zadnja izmjena: 13.11.2010. u 16:04:31 sati od garlic »
Bit znanosti je u tome što ona ispravlja samu sebe - Carl Sagan.

I'm a Jedi, like my father before me...

Offline Acheron

  • Važna Osoba
  • AstroVeličanstvo
  • *****
  • Postova: 14531
  • Lokacija: Novo Čiče
  • Spol: Muški
  • SkyWatcher 300/1500 GoTo
    • Zvjezdopisi
Željeznica
« Odgovori #17 u: 13.11.2010. u 21:10:26 sati »
Paaa, zato jer si placen da radis a ne da spavas, ha, ha. Cim se izlazni signal postavi da mozes krenuti - moras krenuti. Ajde zaspi na semaforu u gradu i ima te tko probuditi - auto iza tebe sa nervoznim trubljenjem. Jer nije tvoj vlak jedini na toj dionici pruge i ne moze se tebe cekati da se "naspavas". Prometnik ti moze stisnut prijavu.

A drugo pitanje, to je zaprezna lokomotiva. Na BNSF se sve lok spoje kablovima i upravlja se iz prve. A kod nas to nije moguce jer nisu unificirani konektori. Sve je to jadno, cak i dvije elektre spoji pa pitaj boga sta ce se dogodit. Zato mi radimo manualno - vuci i vuci dok ne izvuces. To ide po osjecaju. A mozes traziti i potiskivalicu ali kad ce ta stic. Mozda sutra.

Proucavanje zeljeznice u nas preko foruma je dosta slabo. Antunov forum zeljeznice.net - tu ima malo strojovodja koji su voljni nesto napisat. Moj sindikalni forum - tu nitko nista ne pise jer je svima voznje preko glave i jos bi pisali o tome.  :?

Tu sam bio potiskivalica ali na manevri.

http://www.youtube.com/watch?v=jmoPkpS6k7s

:)

Offline garlic

  • AstroBrbljavac
  • *
  • Postova: 1814
  • Lokacija: Zagreb
  • Spol: Muški
Željeznica
« Odgovori #18 u: 16.11.2010. u 14:05:26 sati »
Na riječkoj pruzi, pokraj moje kuće, vrlo često se kompoziciji dodaje još jedna lokomotiva kako bi teret savalado najveću uzbrdicu na cijeloj dionici Zg- Ri. Kako se to samo sinkronizira da ne otrgnu nešto.


ZG strojovodje ne poznaju bas prugu od Moravica do Rijeke. Mi vozimo samo do Moravica. No svako normalan zna da je najtezi uspon iz Rijeke do stanice Plase. Ne znam sad tocno ali tu se savladava visinska razlika od nekih, hm...450 m. Kad se popnes gore vidi se i "Titov" most za Krk!
« Zadnja izmjena: 28.03.2013. u 14:05:02 sati od garlic »
Bit znanosti je u tome što ona ispravlja samu sebe - Carl Sagan.

I'm a Jedi, like my father before me...

Offline davor

  • Moderator
  • AstroVeličanstvo
  • *
  • Postova: 12818
  • Lokacija: Zagreb
  • Spol: Muški
Željeznica
« Odgovori #19 u: 16.11.2010. u 14:45:16 sati »
Dobro, možda ovo i nije najveća uzbrdica, ali teret često gura i dodatna lokomotiva. Ovo je malo dalje od Plasa, na Jami odmah iznad Fužina.
Ja se ne želim raspravljati, samo hoću kazati da sam u pravu.