Autor Tema: Željeznica  (Posjeta: 92446 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline Arkturus

  • AstroOtkrivač
  • ****
  • Postova: 4994
  • Lokacija: Virgo superskup
  • Spol: Muški
Željeznica
« Odgovori #20 u: 16.11.2010. u 14:57:20 sati »
Od Rijeke do Plasa je, mislim, bar 800 m visinske razlike.
Ne znam kolko je kod nas najveći nagib za prugu, jel 4 %?

Offline davor

  • Moderator
  • AstroVeličanstvo
  • *
  • Postova: 12820
  • Lokacija: Zagreb
  • Spol: Muški
Željeznica
« Odgovori #21 u: 16.11.2010. u 19:03:21 sati »
Od Rijeke do Plasa je, mislim, bar 800 m visinske razlike.
......

Ma ne, Plase ti spada još u Primorje, to je nešto iznad Hreljina koji je na oko 300m/nm.
Fužine su na oko 750m/nm. Dakle Plase ne može biti iznad 400-450m/nm.
Ja se ne želim raspravljati, samo hoću kazati da sam u pravu.

Offline Rajko

  • AstroOdisej
  • **
  • Postova: 2551
  • Lokacija: Ogulin 45° 15' 57'' N 15° 12' 50'' E
  • Spol: Muški
    • Astronomska udruga Danica Ogulin
Željeznica
« Odgovori #22 u: 16.11.2010. u 20:08:56 sati »
željeznička postaja Plase je na oko 615mnv :wink:
Celestron 8 XLT na CAM GoTo
Philips ToUcam PRO II
DFK 21AF04.AS
TS 15x70

Offline davor

  • Moderator
  • AstroVeličanstvo
  • *
  • Postova: 12820
  • Lokacija: Zagreb
  • Spol: Muški
Željeznica
« Odgovori #23 u: 16.11.2010. u 20:28:23 sati »
željeznička postaja Plase je na oko 615mnv :wink:

Je, bravo Rajko!
Ja se ne želim raspravljati, samo hoću kazati da sam u pravu.

Offline Arkturus

  • AstroOtkrivač
  • ****
  • Postova: 4994
  • Lokacija: Virgo superskup
  • Spol: Muški
Željeznica
« Odgovori #24 u: 16.11.2010. u 22:35:54 sati »
Ma ne, Plase ti spada još u Primorje, to je nešto iznad Hreljina koji je na oko 300m/nm.
Fužine su na oko 750m/nm. Dakle Plase ne može biti iznad 400-450m/nm.
željeznička postaja Plase je na oko 615mnv :wink:
Da, točno. Ja sam uvijek imao osjećaj da je to više na brdu. Al prevario sam se. Dugo već nisam išo tom prugom.

Offline garlic

  • AstroBrbljavac
  • *
  • Postova: 1817
  • Lokacija: Zagreb
  • Spol: Muški
Željeznica
« Odgovori #25 u: 17.11.2010. u 14:36:44 sati »
Od Rijeke do Plasa je, mislim, bar 800 m visinske razlike.
Ne znam kolko je kod nas najveći nagib za prugu, jel 4 %?

Kod nas je najveci nagib pruge 25-26 promila i to bas na Rijeckoj pruzi iza Plase. Nemam tocan podatak ali pitao sam strojovodje koji tamo voze. Nagib se izrazava u promilima tj na 1000 metara.
Pa trebas se spustit sa 615 mnv na nulu. Sjecate se kako se rasipao vlak u predgradju Rijeke. E pa taj vlak tezine oko 700 tona je krenuo iz Plase a kocila je samo lokomotiva! Vlak je kontrolirano preusmjeren na izletni kolosjek koji je upravo zato i napravljen. Ali bio je prekratak tako da se veci dio vlaka rasipao po kolodvoru Susak-Pecine.
Slika kolege strojovodje:

Bit znanosti je u tome što ona ispravlja samu sebe - Carl Sagan.

I'm a Jedi, like my father before me...

Offline Arkturus

  • AstroOtkrivač
  • ****
  • Postova: 4994
  • Lokacija: Virgo superskup
  • Spol: Muški
Željeznica
« Odgovori #26 u: 17.11.2010. u 15:19:41 sati »
Kod nas je najveci nagib pruge 25-26 promila i to bas na Rijeckoj pruzi iza Plase.
Hvala. Koristan podatak.
(Negdje mi je ostalo u glavi da je najveći teoretski dopušteni nagib oko 40 promila (4%), al ne znam jel to kod nas ili negdje drugdje ili međunarodni standard.)

Offline D@rius

  • Biser Galaktike
  • ****
  • Postova: 611
    • Astrovizija
Željeznica
« Odgovori #27 u: 17.11.2010. u 15:32:32 sati »
Vlak je kontrolirano preusmjeren na izletni kolosjek koji je upravo zato i napravljen. Ali bio je prekratak tako da se veci dio vlaka rasipao po kolodvoru Susak-Pecine.

Interesantno, evo baš me zanima ovaj slučaj. Kažeš da su ga namjerno preusmjerili da izleti....a ja sam baš komentirao kad se to desilo da su ga tamo na Pećinama okrenuli da ne dođe dole do centra gdje bi napravio veći kaos. Bio sam siguran da su ga nekako bacili na neku skretnicu da se otkotrlja jer mi je bilo nemoguće da se sam od sebe izokrene na ravnom dijelu koji je tamo na tom potezu. Jedino ne kužim kako je lokomotiva onda ostala na tračnicama i skrenula na sporedni kolosjek a ostali dio kompozicije se prevrnuo. Hmm a možda sam i nešto pobrkao no ako ti nije problem možeš mi reći jeli postoji takva procedura?... :wink:
Astrovizija - Vaš pogled u Astronomiju!

Offline garlic

  • AstroBrbljavac
  • *
  • Postova: 1817
  • Lokacija: Zagreb
  • Spol: Muški
Željeznica
« Odgovori #28 u: 17.11.2010. u 15:41:36 sati »
Hvala. Koristan podatak.
(Negdje mi je ostalo u glavi da je najveći teoretski dopušteni nagib oko 40 promila (4%), al ne znam jel to kod nas ili negdje drugdje ili međunarodni standard.)

Trebao bih sad prelistavat silne pravilnike koje dobije svaki strojovodja. Pa ih poslije lijepo spremi na tavan jer svi mi radimo prakticno  8). Hm..40 promila to je vraski puno. Mozda ako pruga ima "trecu" tracnicu tj nazubljenu tracnicu a lokomotiva ima reduktor sa zupcanikom. Spustao sam se za Rijeku u upravljacnici i to doslovno vidis koliko je strmo a ajde se poslije popni. Npr, visesistemska lok popularno nazvana HELGA (bile su u najmu) mogla je sama izvuci 1000 tona iz Rijeke za Plase. A sad vi zamislite kad u luku Rijeka stigne brod sa 200 000 tona rudace za Slovacku i to se sve mora utovarit na vagone i vuci bezveze na 615 metara! Zato je nizinska pruga za Rijeku imperativ. Bit ce tu puno tunela  :o

ZA PRUGU! Idemo udarnici! To bi skojevci sagradili zubima a mi tu sad drhcemo nad tim projektom. Uvedimo opet radne akcije! Udarnicka znacka! Parole....itd
Bit znanosti je u tome što ona ispravlja samu sebe - Carl Sagan.

I'm a Jedi, like my father before me...

Offline garlic

  • AstroBrbljavac
  • *
  • Postova: 1817
  • Lokacija: Zagreb
  • Spol: Muški
Željeznica
« Odgovori #29 u: 17.11.2010. u 15:51:04 sati »
Interesantno, evo baš me zanima ovaj slučaj. Kažeš da su ga namjerno preusmjerili da izleti....a ja sam baš komentirao kad se to desilo da su ga tamo na Pećinama okrenuli da ne dođe dole do centra gdje bi napravio veći kaos. Bio sam siguran da su ga nekako bacili na neku skretnicu da se otkotrlja jer mi je bilo nemoguće da se sam od sebe izokrene na ravnom dijelu koji je tamo na tom potezu. Jedino ne kužim kako je lokomotiva onda ostala na tračnicama i skrenula na sporedni kolosjek a ostali dio kompozicije se prevrnuo. Hmm a možda sam i nešto pobrkao no ako ti nije problem možeš mi reći jeli postoji takva procedura?... :wink:

Da, zato jer sad svi strojovodje imaju sluzbeni mobitel. Cim je strojovodja vidio sto se dogadja odmah je dignuo citavu uzbunu. Svi prometnici do Rijeke su bili u nekoliko trenutaka svjesni sto se moze dogodit ako vlak stigne do mora. U tom izletnom kolosjeku zavrsila je lokomotiva koja je teska i jos tri vagona a sve drugo se rasipalo.
Ovdje na slici se vidi situacija...ali tu prugu su davnih godina projektirali i izgradili Talijani i tada se nisu vukli i spustali tereti od 1000 tona pa je kolosjek kratak. Mogli su prometnici vlak poslat u tunel za Brajdicu ali tada bi postojala mogucnost da se vlak rasipa u tunelu a tko bi to sve onda povadio?





« Zadnja izmjena: 17.11.2010. u 15:53:41 sati od garlic »
Bit znanosti je u tome što ona ispravlja samu sebe - Carl Sagan.

I'm a Jedi, like my father before me...