Autor Tema: Željeznica  (Posjeta: 113872 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline D@rius

  • Biser Galaktike
  • ****
  • Postova: 611
    • Astrovizija
Željeznica
« Odgovori #30 u: 17.11.2010. u 15:59:45 sati »
Da, zato jer sad svi strojovodje imaju sluzbeni mobitel. Cim je strojovodja vidio sto se dogadja odmah je dignuo citavu uzbunu. Svi prometnici do Rijeke su bili u nekoliko trenutaka svjesni sto se moze dogodit ako vlak stigne do mora. U tom izletnom kolosjeku zavrsila je lokomotiva koja je teska i jos tri vagona a sve drugo se rasipalo.
Ovdje na slici se vidi situacija...ali tu prugu su davnih godina projektirali i izgradili Talijani i tada se nisu vukli i spustali tereti od 1000 tona pa je kolosjek kratak. Mogli su prometnici vlak poslat u tunel za Brajdicu ali tada bi postojala mogucnost da se vlak rasipa u tunelu a tko bi to sve onda povadio?

Aha kužim, taj izletni kolosjek je zapravo onaj kratki slijepi dio gdje je stala lokomotiva. No kako to da nije probila taj zid i makar malo se speštala kad je iza nje ta ogromna masa koja se spuštala velikom brzinom. Jeli moguće da su vagoni čak prije iskočili iz tračnica prije nego je ona stigla do kraja pa joj je tako ukupna inercija bila manja?
thnx
Astrovizija - Vaš pogled u Astronomiju!

Offline garlic

  • AstroBrbljavac
  • *
  • Postova: 1939
  • Lokacija: Zagreb
  • Spol: Muški
Željeznica
« Odgovori #31 u: 17.11.2010. u 16:02:16 sati »
Kompozicija se slomila iza treceg vagona tako da nije vise postojala velika sila koja gura tu lok i ta tri vagona. Sa lokomotivom u kuruzu  :(

Bit znanosti je u tome što ona ispravlja samu sebe - Carl Sagan.

I'm a Jedi, like my father before me...


Offline Fitjo

  • AstroPripravnik
  • **
  • Postova: 22
  • Lokacija: Opatija
  • Spol: Muški
Željeznica
« Odgovori #32 u: 17.11.2010. u 16:18:10 sati »
Mogu rec da je jako zanimljivo ovo sto pisete  :)

p.s. ja sam taman 1 sat ranije tamo prolazio kad se to desilo, a i tamo nize ja svaki dan prelazim prugu kad idem u skolu pa se uvjek veselim kad vlak prolazi, sve se zatrese oko tebe  :hopla: :hopla:

Offline garlic

  • AstroBrbljavac
  • *
  • Postova: 1939
  • Lokacija: Zagreb
  • Spol: Muški
Željeznica
« Odgovori #33 u: 17.11.2010. u 16:24:21 sati »
Mogu rec da je jako zanimljivo ovo sto pisete  :)

p.s. ja sam taman 1 sat ranije tamo prolazio kad se to desilo, a i tamo nize ja svaki dan prelazim prugu kad idem u skolu pa se uvjek veselim kad vlak prolazi, sve se zatrese oko tebe  :hopla: :hopla:

Ovdje je jasno koja je to silina udara...ali nitko nije poginuo. Bilo je 3.00 kad se to dogodilo. Da te ovak nesto probusi, jao  [66*




Bit znanosti je u tome što ona ispravlja samu sebe - Carl Sagan.

I'm a Jedi, like my father before me...


Offline Fitjo

  • AstroPripravnik
  • **
  • Postova: 22
  • Lokacija: Opatija
  • Spol: Muški
Željeznica
« Odgovori #34 u: 17.11.2010. u 16:45:46 sati »
Znam, nije mi bas bilo ugodno citat ujutro vijesti....

sreca pa je bilo kasno pa nije bilo nikog vani,

Offline D@rius

  • Biser Galaktike
  • ****
  • Postova: 611
    • Astrovizija
Željeznica
« Odgovori #35 u: 17.11.2010. u 17:12:59 sati »
Kompozicija se slomila iza treceg vagona tako da nije vise postojala velika sila koja gura tu lok i ta tri vagona. Sa lokomotivom u kuruzu  :(

Bogme da je bila čitava kompozicija u komadu ta lokomotiva bi vjerojatno prošla kraj onog nebodera i strovalila se ponovno na prugu koja zavija tamo na slici prema desno... :?
Astrovizija - Vaš pogled u Astronomiju!

Offline garlic

  • AstroBrbljavac
  • *
  • Postova: 1939
  • Lokacija: Zagreb
  • Spol: Muški
Željeznica
« Odgovori #36 u: 17.11.2010. u 18:00:18 sati »
Bogme da je bila čitava kompozicija u komadu ta lokomotiva bi vjerojatno prošla kraj onog nebodera i strovalila se ponovno na prugu koja zavija tamo na slici prema desno... :?

Skretnica na kojoj su poceli ispadat vagoni ima mali radijus (inace postoje skretnice preko kojih je moguca brzina od 120 km/h - veliki radijus). Lokomotiva popularno zvana Žutka je stvarno teška mrcina i ona je prošla tu skretnicu ali je ispala sa kolosjeka netom poslije skretnice. Tada je pocela skakat po pragovima sto je dodatno usporilo kretanje kompozicije. Zbog otpora prema naprijed kompozicija se morala negdje slomit i to je bilo iza treceg vagona. Kad je tu puklo onda je lok bila oslobodjena tereta od 700 tona. Istina je da bi se citav vlak slozio na prugu i karambol bi bio katastrofalan da je sav teret produzio dalje. Citava ta ekipa od dispecera do prometnika je u jednom vrlo kratkom vremenu kojeg su imali na raspolaganju donijela najbolju mogucu odluku (bilo je 3.00 a tad ti mora bit bistra glava). Da se vlak skrene na krnji tj slijepi kolosjek u Susak-Pecine.
I da, brzina "razleta" tog vlaka bila je 100 km/h.
« Zadnja izmjena: 17.11.2010. u 18:05:30 sati od garlic »
Bit znanosti je u tome što ona ispravlja samu sebe - Carl Sagan.

I'm a Jedi, like my father before me...


Offline garlic

  • AstroBrbljavac
  • *
  • Postova: 1939
  • Lokacija: Zagreb
  • Spol: Muški
Odg: Željeznica
« Odgovori #37 u: 18.11.2010. u 15:51:31 sati »
Isto dosta zgodno za vlak  :twisted:
Kotac je monoblok tako da nije puknuo samo bandaz nego cijeli kotac sve do osovine. Sasvim zgodna stvar kod npr 100 km/h.


Bit znanosti je u tome što ona ispravlja samu sebe - Carl Sagan.

I'm a Jedi, like my father before me...


Offline dag

  • Moderator
  • AstroVeličanstvo
  • *
  • Postova: 16192
  • Lokacija: Zg
  • Spol: Muški
Odg: Željeznica
« Odgovori #38 u: 18.11.2010. u 16:00:45 sati »
A to je ono sto se cuje u vlaku:   klokete, klokete ......... klokete, klokete ........ klokete, klokete ............
"Sve sto postoji samo je vise lica istoga, nastalih zbog loma simetrije kod promjene faze, zbog pada energetskog nivoa prilikom inicijalnog sirenja prostora." (Kruno)

Offline garlic

  • AstroBrbljavac
  • *
  • Postova: 1939
  • Lokacija: Zagreb
  • Spol: Muški
Odg: Željeznica
« Odgovori #39 u: 18.11.2010. u 17:23:01 sati »
A to je ono sto se cuje u vlaku:   klokete, klokete ......... klokete, klokete ........ klokete, klokete ............

Ha, ha. Ali nije. To su u nasem terminu nazvana PLOSNATA mjesta na kotacima iliti "flahsteli". Flaštele napravi neoprezni strojovodja koji ne zna kocit lokomotivu ili vlak. A plosnata mjesta na kotacima cete napravit prevelikom silom kocenja a tracnice su mokre. Tada dolazi do proklizavanja lokomotive ili citavog vlaka a onda se tare celik na celik. I blokirani kotaci dobiju ravno mjesto na okruglom kotacu. Ovo sam cesto vidio i primjetio na ZG tramwajima -pogotovo kad voze zene. Pravi maher na sinskom vozilu odmah zna da mu kotaci klizu - ako si glup da to ne primjetis onda ti je u pomoci brzinomjer. Brzina je na 0 km/h a ti se kreces - znaci da klizes. Dodaj malo pijeska na tracnicu ako ga imas i ako je pjeskara ispravna.
Bit znanosti je u tome što ona ispravlja samu sebe - Carl Sagan.

I'm a Jedi, like my father before me...