Autor Tema: Željeznica  (Posjeta: 104036 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline DarkoKZ

  • ZvjezdoKrilac
  • **
  • Postova: 419
  • Lokacija: Križevci
Odg: Željeznica
« Odgovori #1450 u: 26.02.2018. u 12:46:41 sati »
U Ogulinu stoje dva nova stroja koji su kupljeni za snjegoborbu. Plaćeni su 3 milijuna i 600 tisuća eura! Ti strojevi-razgrtači mogu čistiti prugu u oba smjera. Ali, postoji problem...u linku su neki detalji. Mnogi od vas će primijetiti spominjanje famozne Agencije za sigurnost željezničkog prometa gdje rade sve sami "odličnici" koji primaju izvrsne plaće a pojma nemaju o željezničkom prometu. No bez njih se ništa na željeznici ne može dogoditi, verificirati, odobriti itd.


To mi više miriši na osnivanje joše jedne firme tj. "autsorsing"  koja bi se bavila čišćenjem pruge od viskoke trave i snijega a ti strojevi prodani za par tisuća kuna
istoj firmi ili posuđeni na korištenje do otpisa istih, ako već nisu otpisani kao nepotrebni, neispravni itd. kak to već ide.
Daj ti nama reci, kakva je to firma Elektrokem ?

Offline garlic

  • AstroBrbljavac
  • *
  • Postova: 1939
  • Lokacija: Zagreb
  • Spol: Muški
Odg: Željeznica
« Odgovori #1451 u: 26.02.2018. u 13:09:26 sati »
Taj Elektrokem? Paaa, firma koja radi puno poslova za HŽ Infrastrukturu i dobavljač su nekih sklopova za niskopodne Končar vlakove. Npr, oni su bili izvođači svih radova postavljanja nove signalizacije na Zagreb Glavni kolodvor. To su neki malo jači igrači.
Bit znanosti je u tome što ona ispravlja samu sebe - Carl Sagan.

I'm a Jedi, like my father before me...


Offline Alan

  • AstroBrbljavac
  • *
  • Postova: 1049
  • Lokacija: Rijeka
  • Spol: Muški
Odg: Željeznica
« Odgovori #1452 u: 26.02.2018. u 15:25:31 sati »
Ovako se čisti pruga! Bez dolaska kamera i tv ekipa, i bez medijske pompe. Zima je, hladno je, pada snijeg, treba omogućiti normalan promet.
Svaka čast mojim Rječanima!
http://www.novilist.hr/Vijesti/Hrvatska/BITKA-ZA-ZELJEZNICU-Daleko-od-TV-kamera-zeljeznicari-iz-Rijeke-drze-goranski-prometni-pravac-prohodnim
GSO dobson 254mm, f/5
TS 10x50 LE
Sony DSC-W270

Offline garlic

  • AstroBrbljavac
  • *
  • Postova: 1939
  • Lokacija: Zagreb
  • Spol: Muški
Odg: Željeznica
« Odgovori #1453 u: 26.02.2018. u 16:45:25 sati »
Ovako se čisti pruga! Bez dolaska kamera i tv ekipa, i bez medijske pompe. Zima je, hladno je, pada snijeg, treba omogućiti normalan promet.
Svaka čast mojim Rječanima!
http://www.novilist.hr/Vijesti/Hrvatska/BITKA-ZA-ZELJEZNICU-Daleko-od-TV-kamera-zeljeznicari-iz-Rijeke-drze-goranski-prometni-pravac-prohodnim


To sam i napisao da je pruga za Rijeku cijelo vrijeme prolazna. Vlakovi su kasnili ali i stizali.

Ovdje vidite problem. Već očišćena pruga ubrzo postane neprohodna jer vjetar brzo nanese snijeg opet na tračnice...snimka je iz 2015 ali nema veze:

https://youtu.be/9ASBTuqpR6w?t=307
Bit znanosti je u tome što ona ispravlja samu sebe - Carl Sagan.

I'm a Jedi, like my father before me...


Offline garlic

  • AstroBrbljavac
  • *
  • Postova: 1939
  • Lokacija: Zagreb
  • Spol: Muški
Odg: Željeznica
« Odgovori #1454 u: 03.03.2018. u 12:48:46 sati »
Jedno od pitanja na stranicama Agencije za sigurnost željezničkog prometa:

Istražuje li Agencija željezničke nesreće?
Ne. Istrage željezničkih nesreća i izvanrednih događaja nisu u nadležnosti Agencije za sigurnost željezničkog prometa.


A zašto ne? Zato jer nemaju stručnjake koji bi to mogli raditi. No ipak su oni Agencija za sigurnost željezničkog prometa. A kako onda znaju što je sigurno?

Zašto je osnovana Agencija?
Agencija je osnovana kao hrvatsko tijelo nadležno za sigurnost željezničkog prometa. U kontekstu novog proaktivnog pristupa sigurnosti željezničkog sustava Agencija ima ključnu ulogu u reguliranju, upravljanju i nadziranju sustava sigurnosti željezničkog prometa.


http://asz.hr/
« Zadnja izmjena: 03.03.2018. u 12:51:13 sati od garlic »
Bit znanosti je u tome što ona ispravlja samu sebe - Carl Sagan.

I'm a Jedi, like my father before me...


Offline garlic

  • AstroBrbljavac
  • *
  • Postova: 1939
  • Lokacija: Zagreb
  • Spol: Muški
Odg: Željeznica
« Odgovori #1455 u: 06.03.2018. u 23:48:50 sati »
Vrata prostorije za pripremu strojovođa na ZG RK - Cargo.

Bit znanosti je u tome što ona ispravlja samu sebe - Carl Sagan.

I'm a Jedi, like my father before me...


Offline garlic

  • AstroBrbljavac
  • *
  • Postova: 1939
  • Lokacija: Zagreb
  • Spol: Muški
HŽ se sprda s našim milijardama, dokad?
« Odgovori #1456 u: 12.03.2018. u 13:28:28 sati »
Tekst sa index portala:


DOBRO je da je HŽ davno, još za vrijeme bivše države ukinuo parne lokomotive jer bismo još pomislili da državne donacije troši na najjednostavniji način - ubacivanjem svežnjeva novca poreznih obveznika u ložišta lokomotiva. Taj sustav je isisao toliko narodnog novca zadnjih 20 godina da bismo očekivali kako između Splita, Rijeke, Zagreba i Osijeka postoji vlak na magnetsku levitaciju.

Kad ono - čini se da se tamo sprdaju s našim novcem. Jer ono što je čitatelj Indexa snimio prije par dana, tko zna kada oprane naslone sjedala na koja doslovno pada snijeg, prozore koji ne dihtaju i općenito alanfordovski ugođaj dizelskih motornih vlakova HŽ serije 7121 (rađeni su u Đuri Đakoviću od 1980. godine), nije propust. Nije ni tehnički problem. U pitanju je doslovno sprdanje s poreznim obveznicima. Stav uprave i menadžmenta: "Da vidimo koliko su idioti spremni financirati naš nerad i nesposobnost!"

http://www.index.hr/vijesti/clanak/hrvatske-zeljeznice-ovo-kosta-1430-kuna-mjesecno-pogledajte-fotografije/1031403.aspx


Podsjetimo se:

Budimo iskreni - u svakoj firmi postoje odgovorni, a ti odgovorni nisu strojovođe i kondukteri i čistačice i oni što prodaju karte. Postoji u tim HŽ-ovima (da vas ne opterećujem koliko ih je) članova uprava, savjetnika, viših savjetnika, savjetnika uprave, šefova, podšefova, bivših članova uprave koji su savjetnici i općenito raznog osoblja toliko da bi trebali imati proizvodni proces na razini Toyote.

Cijela ta vrhuška HŽ-a radi budale od naroda koji plaća sav ovaj cirkus, vozili se ne vozili. Možemo neke stvari prihvatiti, recimo da u Lici zna doći do zapuha, iako se postavlja pitanje kako Kanađani i Rusi uredno održavaju linije. Ali kada snijeg ulazi u vozilo koje je još uz to i neprihvatljivo prljavo - onda je to stvar firme. Onda je ne staviti novi tapecirung na sjedišta i provjeriti brtvljenje prozora jednostavno stvar stava: "Nije nas briga, vi ćete nas ionako plaćati, zašto bismo mi išta radili!“

Ne zaboravimo, cijena pretplatne dnevne karte na relaciji Zagreb-Varaždin je punih 1.430 kuna, ali kako bi rekli u TV-prodaji: "To nije sve!“ Uz tu, nimalo skromnu cijenu mi HŽ sufinanciramo iz poreza i to ne baš malim novcem. Dakle, nije ovo "ja se ne vozim, mene se ne tiče“, novac vam se uzima vozili se ne vozili, a onima prisiljenim da se u tom prljavom i hladnom vagonu voze još se naplaćuje dodatno ne baš mali novac.

Koliko cijeli cirkus košta

Narodne novine kriju jasnu, brojčanu informaciju koliko smo utukli u Hrvatske željeznice. Iznos, da vam kažem ovako napamet, smatrali biste suludim, pa ćemo u ovom tekstu prenijeti neke od iznose kako ih je sabor izglasao. Pogledajmo samo dvije godine kao primjer.

Državni proračun 2015.
A570334 ODRŽAVANJE ŽELJEZNIČKE INFRASTRUKTURE I REGULACIJA PROMETA 516.000.000
A754029 NAKNADA U CIJENI GORIVA ZA HŽ INFRASTRUKTURU d.o.o. 440.000.000
A761011 POTICANJE ŽELJEZNIČKOG PUTNIČKOG PRIJEVOZA 505.000.000
Državni proračun 2018.
A570334 ODRŽAVANJE ŽELJEZNIČKE INFRASTRUKTURE I REGULACIJA PROMETA 450.000.000
A754029 NAKNADA U CIJENI GORIVA ZA HŽ INFRASTRUKTURU D.O. O. 505.500.000
T761012 MODERNIZACIJA ŽELJEZNIČKIH VOZILA 12.000.000

Ukupno pod "Razvoj sustava željezničkog prometa“ ide 1.444.862.700 kuna ove godine. Ako računamo da nas je 4 milijuna, to je 362 kuna godišnje, ako vas je četvero u obitelji, skoro 1500 kuna, vozili se ne vozili. A tako se vrte subvencije, katkad malo više, katkad manje, već barem 15 godina.

Treba još novca!


Spomenimo i kako se Nacionalnim programom željezničke infrastrukture za razdoblje od 2016. do 2020. godine, usvojenom na sjednici vlade u rujnu 2015., predviđa da se u razvoj, izgradnju, osuvremenjivanje, obnovu i održavanje funkcionalnosti željezničke infrastrukture do 2020. uloži oko 17 milijardi kuna. Evo, 2018. je, gdje su vidljivi rezultati?

Sve nove i nove uprave HŽ-a više se bave pravnim rekonstruiranjem i paze da se ne zamjere nekom od brojnih sindikata HŽ-a, nego da se uhvate temeljnih problema. Put od Zagreba do Splita traje preko 6 sati nagibnim,"normalnim“ skoro 8 sati a i to smo spali samo na dva vlaka dnevno. Put Zagreb-Osijek u najbržoj varijanti traje 4:41, a posebna poslastica je krenuti od glavnog grada do Rijeke – najbrži put traje 3:37. Naravno da broj putnika pada. Vozi se tko baš mora ili mu iz nekog razloga autobus ne odgovora.

Naravno, iz HŽ-a će uvijek govoriti kako su eto neke stvari popravljene (jesu), kako je željeznica kao takav vrlo složen sustav (i je), kako se radi na obnovi – i radi. No za toliki novac očekujemo puno, puno više. U sustav HŽ-a su ubačeno su milijarde kuna, očekivali bismo za taj novac nove, udobne, kvalitetne vagone koji idu po dobrim prugama, a ovo što imamo može svatko od nas vidjeti na lokalnom kolodvoru.

Koliko treba još? Koliko milijardi narodnih novaca treba ubaciti u HŽ kako bismo se vozili kao ljudi i kako bi taj bio konkurentan s ostalim oblicima prijevoza? Autobusi su ovih 20-ak godina postali uvelike udobniji nego nekada, pazi se na skoro svaki detalj, ali HŽ priča svoje i radi kao da imaju sve vrijeme ovoga svijeta.

Možda bi bilo dovoljno ukinuti im sufinanciranje, pa da ih vidimo na tržištu? I reakciju kada bi nakon prvog mjeseca rada direktori morali izaći pred radnike i reći: "Loše radimo, nema za plaće…" Ili u blažoj varijanti ostaviti infrastrukturu državnom, a sve što ide po tračnicama privatizirati, pa da vidimo kako radi konkurencija. Valjda bi se netko sjetio slati udobne, tople i nove vagone.

A možda bi pomoglo i zabraniti službene automobile državnim dužnosnicima za sva putovanja do kojih ima željezničke veze, pa Kolinda, Pelinković, svi gradonačelnici, načelnici, župani i zastupnici – idete na put? Lijepo u vlak pa uživajte kao i narod.


http://www.index.hr/vijesti/clanak/hz-se-sprda-s-nasim-milijardama-dokad/1031529.aspx
« Zadnja izmjena: 12.03.2018. u 13:35:58 sati od garlic »
Bit znanosti je u tome što ona ispravlja samu sebe - Carl Sagan.

I'm a Jedi, like my father before me...


Offline garlic

  • AstroBrbljavac
  • *
  • Postova: 1939
  • Lokacija: Zagreb
  • Spol: Muški
Odg: Željeznica
« Odgovori #1457 u: 17.03.2018. u 14:17:54 sati »
Snijeg je valjda prošao ali možda padne iduće godine. Da bih vam objasnio zašto sada postoji problem na ličkoj pruzi, koja je jedna od najzahtjevnijih u Europi, trebate znati neke pojedinosti. Npr, između kolodvora Ogulin i Knin udaljenost je nekih cca 200 km a to ujedno i najteža dionica gdje se pruga na dva mjesta penje na nadmorsku visinu cca 900 mnm (Rudopolje i Malovan). Zašto spominjem samo Ogulin i Knin? A što je sa Gospićem ili Gračacom? Zato jer je ukidanjem radnih mjesta i racionalizacijom ukinuta svaka potpora na trasi Ogulin-Knin. To znači da na 200 km pruge nema nikakvog depoa, ložionice, smještajnih kapaciteta gdje bi moglo dežurati neko strojno osoblje i lokomotive. Svaki zastoj i pomoć koja bi se mogla uputiti upomoć zaglavljenom vlaku u snijegu može ići samo iz Knina ili Ogulina koji su kako kažem udaljeni oko 200 km! Da bi se negdje mogle stacionirati "snage" trebaju postojati smještajni kapaciteti za lokomotive i osoblje. Grijani depoi i grijane prostorije za boravak osoblja. Ali još od rata su takvi kapaciteti posve propali, nisu obnavljani i potrebno je uložiti puno novca i volje da se organiziraju takva dežurstva. A u Lici se možeš grijati samo na dizel gorivo ili struju, drva neću ni spominjati. Znači, ogromni logistički zahtjevi sa puno zaposlenih ljudi koji traže plaću. A upravo je bivši ministar Pajdaš-Zvončić naumio obračunati sa lijenčinama i neradnicima na štreki pa je ukinuto na stotine radnih mjesta! Zato je stanje takvo kakvo je.
A tu je i djelomice odgovor Danijelu da će kompjutoraši sve riješiti analitikom i klikom miša. Pa kome ćeš poslati naredbe? Kad ne postoji ljudstvo i kapaciteti!?
« Zadnja izmjena: 17.03.2018. u 16:12:52 sati od garlic »
Bit znanosti je u tome što ona ispravlja samu sebe - Carl Sagan.

I'm a Jedi, like my father before me...


Offline Danijel

  • CEO of research space operations at the Observatory Apollo
  • Administrator
  • AstroVeličanstvo
  • *
  • Postova: 21568
  • Lokacija: Virovitica
  • Spol: Muški
    • Zvjezdarnica
Odg: Željeznica
« Odgovori #1458 u: 17.03.2018. u 17:33:54 sati »
Vrijeme je da se to sve raspusti i dovedu stručnjaci koji znaju što i kako napraviti. Krajnje je vrijeme da HŽ već jednom uđe u 21. stoljeće. RH nije jedina zemlja koja ima pruge s uzbrdicama i nizbrdicama. A Hajdaš-Dončić i ovi danas uopće nisu stručnjaci. [02*

| Teleskopi: SkyWatcher MAK 127 / 1500 i Celestron 11 SCT 280 / 2800 |
| Fotoaparati: EOS 450D i 650D | Astrokamera: Astrolumina QHY 5-II-c |
| Montaža: NEQ-6 PRO GoTo SkyScan | Dvogledi: Panorama 8 x 56 i TS 20 x 90 |
| Lokacija: φ = 45°49'11" N,  λ = 17°21'26" E,  h = 135 m. |
| SVIJET FOTONA | ZVJEZDARNICA APOLLO |

Offline garlic

  • AstroBrbljavac
  • *
  • Postova: 1939
  • Lokacija: Zagreb
  • Spol: Muški
Odg: Željeznica
« Odgovori #1459 u: 17.03.2018. u 17:57:36 sati »
Vrijeme je da se to sve raspusti i dovedu stručnjaci koji znaju što i kako napraviti. Krajnje je vrijeme da HŽ već jednom uđe u 21. stoljeće. RH nije jedina zemlja koja ima pruge s uzbrdicama i nizbrdicama. A Hajdaš-Dončić i ovi danas uopće nisu stručnjaci. [02*

A kako ćeš dovesti stručnjake kad na HŽ postoje "stručnjaci" koji su se dobro uhljebili, ništa ne misle, ništa ne rade? Zar naivno misliš da će se takva, istina visokoobrazovana, ekipa samo tako dati pomesti sa svojih dobro plaćenih radnih mjesta? Jednom su se naučili ništa ne raditi i sad treba njima utovariti neki posao? Ma neeee...
Ako strancima daš HŽ, a neće ga nitko uzeti jer će se morati prvih deset godina svađati sa sindikatima koji su produžena ruka besposlenog HŽ managmenta, onda će im trebati još deset godina da rastjeraju PRAVE neradnike koji nisu u redovima radništva. Prema tome....to smo mi....pa čak bi rekao u svim segmentima društva uopće. Banana država.

Onaj zadnji post da snijeg ulazi u vlak i sve je u raspadu? To je zato jer takve poslove nema tko napraviti...ne postoje ta radna mjesta i te radionice gdje bi se to moglo riješiti. Ako i postoje radionice onda im je budget toliko smanjen da mogu mijenjati samo žarulje!! Ali zato je Pajdaš-Zvončić rastjerao stvarne radnike sa HŽ-a a otvorio prostor za zapošljavanje na stotine traffic managera u HŽ koji mogu biti jako zadovoljni svojim nezasluženim plaćama.
Bit znanosti je u tome što ona ispravlja samu sebe - Carl Sagan.

I'm a Jedi, like my father before me...