Autor Tema: Chat  (Posjeta: 433496 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline garlic

  • AstroBrbljavac
  • *
  • Postova: 1816
  • Lokacija: Zagreb
  • Spol: Muški
Odg: Chat
« Odgovori #8610 u: 29.09.2017. u 20:00:31 sati »
Bit znanosti je u tome što ona ispravlja samu sebe - Carl Sagan.

I'm a Jedi, like my father before me...

Offline Arkturus

  • AstroOtkrivač
  • ****
  • Postova: 4994
  • Lokacija: Virgo superskup
  • Spol: Muški
Odg: Chat
« Odgovori #8611 u: 29.09.2017. u 21:19:01 sati »
Mene zanima može li raditi u svemiru?

Kladim se u 26.000$ da nisu mislili na to. :mrgreen:

Offline galileo

  • AstroOdisej
  • **
  • Postova: 2424
  • Lokacija: Virovitica
  • Spol: Muški
Odg: Chat
« Odgovori #8612 u: 07.10.2017. u 22:00:16 sati »
Putnici i posada A380, najvećeg putničkog zrakoplova na svijetu, pamtit će slijetanje za vrijeme oluje u Dusseldorfu do kraja života:
https://www.youtube.com/watch?v=e128e5wi_xg
Ivica Skokić: SUNČANI SATOVI U HRVATSKOJ
http://www.celestialscenes.com/sundials/index.php?location=Home

Offline Miro1

  • AstroBrbljavac
  • *
  • Postova: 1925
  • Lokacija: Zagreb
  • Spol: Muški
Odg: Chat
« Odgovori #8613 u: 07.10.2017. u 22:51:52 sati »
Svaka čast pilotu.
Teleskopi: Mališa - SkyWatcher ED80 APO Black Diamond, SkyWatcher 200p
Dalekozor: TS 10X50
Montaža: Skywatcher EQ6Pro SynScan
Kamere: QHY8c, Canon 600D, QHY5L-IIc

Offline Danijel

  • CEO of research space operations at the Observatory Apollo
  • Administrator
  • AstroVeličanstvo
  • *
  • Postova: 21151
  • Lokacija: Virovitica
  • Spol: Muški
    • Zvjezdarnica
Odg: Chat
« Odgovori #8614 u: 08.10.2017. u 11:36:08 sati »
Pa mislim da se to danas odrađuje rutinski. Malo je nezgrapno tako golemi avion spustiti pri udaru vjetra jer on ne reagira trenutno, no piloti (pa čak i autopiloti) to svakodnevno rade vrlo uspješno. Znam da to izgleda dramatično no na kraju je rezultat uvijek takav da ne završe u vijestima. Ima tih videa cijelo more na jubitou.  :mrgreen:

| Teleskopi: SkyWatcher MAK 127 / 1500 i Celestron 11 SCT 280 / 2800 |
| Fotoaparati: EOS 450D i 650D | Astrokamera: Astrolumina QHY 5-II-c |
| Montaža: NEQ-6 PRO GoTo SkyScan | Dvogledi: Panorama 8 x 56 i TS 20 x 90 |
| Lokacija: φ = 45°49'11" N,  λ = 17°21'26" E,  h = 135 m. |
| SVIJET FOTONA | ZVJEZDARNICA APOLLO |

Offline Acheron

  • Važna Osoba
  • AstroVeličanstvo
  • *****
  • Postova: 14536
  • Lokacija: Novo Čiče
  • Spol: Muški
  • SkyWatcher 300/1500 GoTo
    • Zvjezdopisi
Odg: Chat
« Odgovori #8615 u: 11.10.2017. u 21:16:45 sati »
Baš to što Danijel piše, crosswind je nekad bio opasan a danas je situacija kojoj se pristupa s većom dozom opreza.
Koliko "drame" snimka pokazuje ovisi otkud se snima a iskusni spotteri znaju prepoznati takve situacije te ih iskoristiti.

Offline galileo

  • AstroOdisej
  • **
  • Postova: 2424
  • Lokacija: Virovitica
  • Spol: Muški
Odg: Chat
« Odgovori #8616 u: 11.10.2017. u 23:24:27 sati »
Izvjesno je da postoji granica opterećenja dijelova podvozja, a "lanac puca na najslabijoj karici".  Sve je dobro dok se dobro svrši, no ovakve situacije nisu nešto što se bez bojazni ili rutinski rješava. Zrakoplovne nesreće većim dijelom posljedica su "rutine". Zrakoplovi kod kojih se pojedini dijelovi ne mijenjaju u propisanim rokovima imaju veće šanse ući u "crnu" statistiku.
Neka rutina je uzrokovala da je na pisti zračne luke u Parizu ostao dovoljno velik komad (otpao od nekog zrakoplova), a koji je usisan u motor Concorda napravio lom i nesreću nakon koje je završila prva era nadzvučnog prijevoza putnika.

 
Ivica Skokić: SUNČANI SATOVI U HRVATSKOJ
http://www.celestialscenes.com/sundials/index.php?location=Home

Offline Acheron

  • Važna Osoba
  • AstroVeličanstvo
  • *****
  • Postova: 14536
  • Lokacija: Novo Čiče
  • Spol: Muški
  • SkyWatcher 300/1500 GoTo
    • Zvjezdopisi
Odg: Chat
« Odgovori #8617 u: 11.10.2017. u 23:45:42 sati »
Ovdje je nekoliko crosswind slijetanja gdje se vide različiti tipovi aviona u toj neugodnoj situaciji, od B777 do malog Dasha Q8. Bočni vjetar ih baca kao lišće. To je svakodnevna pojava i avioni su konstruirani kako bi se nosili s time.
https://youtu.be/7P9OAng32F0

Offline Acheron

  • Važna Osoba
  • AstroVeličanstvo
  • *****
  • Postova: 14536
  • Lokacija: Novo Čiče
  • Spol: Muški
  • SkyWatcher 300/1500 GoTo
    • Zvjezdopisi
Odg: Chat
« Odgovori #8618 u: 11.10.2017. u 23:47:53 sati »
S druge strane, ovaj B747 je stradao jer se prilikom polijetanja oslobodio teret i promijenio težište avionu. Greška rutine i "fušeraj" od strane odgovorne osobe za teret.
Nesreća se dogodila prije 10tak godina u Afganistanu.
https://youtu.be/lksDISvCmNI

Offline galileo

  • AstroOdisej
  • **
  • Postova: 2424
  • Lokacija: Virovitica
  • Spol: Muški
Odg: Chat
« Odgovori #8619 u: 11.10.2017. u 23:59:09 sati »
Ovdje je nekoliko crosswind slijetanja gdje se vide različiti tipovi aviona u toj neugodnoj situaciji, od B777 do malog Dasha Q8. Bočni vjetar ih baca kao lišće. To je svakodnevna pojava i avioni su konstruirani kako bi se nosili s time.
https://youtu.be/7P9OAng32F0 
Da, zrakoplovi mogu dosta toga izdržati, ali vidao, koji si linkao, pokazuje i primjere odustajanja od slijetanja. Nije bezopasno niti polijetanje u takvim uvjetima, ali je opasnije slijetanje. Svaki takav ekstremni slučaj priča je za sebe. Statistički se može dogoditi toliko jak udar vjetra pa se zračne luke zatvaraju.

Pronašao sam ovu statistiku:
https://flightsafety.org/files/alar_bn8-7-crosswind.pdf

The Flight Safety Foundation Approach-and-landing Accident
Reduction  (ALAR)  Task  Force  found  that  adverse  wind
conditions (i.e., strong crosswinds, tail winds or wind shear)
were involved in about 33 percent of 76 approach-and-landing
accidents  and  serious  incidents  worldwide  in  1984  through
1997.

« Zadnja izmjena: 12.10.2017. u 00:12:07 sati od galileo »
Ivica Skokić: SUNČANI SATOVI U HRVATSKOJ
http://www.celestialscenes.com/sundials/index.php?location=Home