Autor Tema: Bicikl  (Posjeta: 64314 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline HrAstro

  • Moderator
  • AstroVeličanstvo
  • *
  • Postova: 7531
  • Lokacija: Zagreb
  • Spol: Muški
  • Majstor Svjetlosti
Odg: Bicikl
« Odgovori #510 u: 02.07.2014. u 18:38:04 sati »
Slažem se sa pričom oko zebre,ali što se tiče skretanja u desno i paljenja žmigavca,jedini tko je tu bahat je vozač koji misli da može oduzimati prednost biciklistu samo zato jer je upalio žmigavac,ako nije riječ o bahatosti onda je o nepoznavanju osnovnih prometnih pravila.

Mislim da je Mauro mislio na biciklistu koji vozi pločnikom, a ne kolnikom. Zato je spominjao pješački prijelaz.
Na pješačkom prijelazu biciklista nema nikakva prava (što više, radi prekršaj). Da nema zabune, često radim taj prekršaj kao biciklista.

Ako je Mauro mislio na biciklistu koji se kreće na pločniku biciklističkom stazom i nailazi na pješački prijelaz, opet, na pješačkom prijelazu biciklista nema nikakva prava tj. radi prekršaj.

Ako je mislio na biciklistu koji vozi kolnikom, biciklista nema što prestizati auto s desne strane.

Ako je biciklistična staza na kolniku i nastavlja se preko križanja, to zaista ne znam osim da smo u autoškoli (davnih dana :D) učili da za bilo kakvo prestrojavanje, skretanje, obilaženje je potrebno provjeriti retrovizore i mrtvi kut.
.............:HrAstro:. - http://www.hrastro.com/..............

Offline blackhole

  • AstroMeteor
  • ******
  • Postova: 854
  • Lokacija: Sisak
  • Spol: Muški
    • CHDK
Odg: Bicikl
« Odgovori #511 u: 02.07.2014. u 19:39:17 sati »
Citat:
Pa da, zar nije vozilo koje ne mijenja smjer kretanja u prednosti?

Samo ako bicikl ima biciklističku traku ili stazu.
Citat:
Ako je mislio na biciklistu koji vozi kolnikom, biciklista nema što prestizati auto s desne strane.
Dečki moji dragi,vozilo koje mijenja smijer kretanja u odnosu na glavni smijer prometnice nesmije započeti skretanje dok sva vozila koja zadržavaju smijer kretanja ne prođu.To znači ako želi skrenuti u lijevo,mora propustiti sva vozila koja mu dolaze u susret i sva vozila iza njega koja su već započela njegovo prestizanje po lijevom kolničkom traku.Ako skreče u desno mora propustiti sva vozila koja zadržavaju smijer kretanja (bicikliste i mopede koji se moraju kretati uz desni rub kolnika) osim ako ta vozila nisu dovoljno daleko da ih svojim skretanjem ne ugrožava.U gradskoj vožnji ta udaljenost je minimalno 50m.Ako slučajno izletite iz sporedne ulice ispred policijskog auta ili skrenete ispred njega dok je od vas udaljen manje od 50m sigurno dobivate kaznu za oduzimanje prednosti prolaska.
TS 114/900
EQ3,DK-V
Refractor 60/600
Canon A590 IS CHDK-PTP
Bresser 10x50
http://chdk.wikia.com/wiki/CHDK
http://www.astrofoto.pondi.hr/

Offline HrAstro

  • Moderator
  • AstroVeličanstvo
  • *
  • Postova: 7531
  • Lokacija: Zagreb
  • Spol: Muški
  • Majstor Svjetlosti
Odg: Bicikl
« Odgovori #512 u: 02.07.2014. u 20:17:38 sati »
Dečki moji dragi,vozilo koje mijenja smijer kretanja u odnosu na glavni smijer prometnice nesmije započeti skretanje dok sva vozila koja zadržavaju smijer kretanja ne prođu.To znači ako želi skrenuti u lijevo,mora propustiti sva vozila koja mu dolaze u susret i sva vozila iza njega koja su već započela njegovo prestizanje po lijevom kolničkom traku.Ako skreče u desno mora propustiti sva vozila koja zadržavaju smijer kretanja (bicikliste i mopede koji se moraju kretati uz desni rub kolnika) osim ako ta vozila nisu dovoljno daleko da ih svojim skretanjem ne ugrožava.U gradskoj vožnji ta udaljenost je minimalno 50m.Ako slučajno izletite iz sporedne ulice ispred policijskog auta ili skrenete ispred njega dok je od vas udaljen manje od 50m sigurno dobivate kaznu za oduzimanje prednosti prolaska.

V. PROMETNA PRAVILA / 10. PRETJECANJE I OBILAŽENJE Članak 66. - 75.

10. PRETJECANJE I OBILAŽENJE

Članak 66.

(1) Pretjecati i obilaziti vozač smije samo ako time ne ometa normalno kretanje vozila koja dolaze iz suprotnog smjera i ako na cesti ima dovoljno prostora za sigurno izvođenje tih radnji.

(2) Vozač ne smije pretjecati i obilaziti kad time, s obzirom na karakteristike ceste i postojeće okolnosti na cesti i u prometu ili s obzirom na tehnička svojstva vozila kojim upravlja, ugrožava druge sudionike u prometu.

(3) Novčanom kaznom u iznosu od 300,00 kuna kaznit će se za prekršaj vozač koji obavlja pretjecanje ili obilaženje kad, s obzirom na karakteristike ceste i postojeće okolnosti na cesti i u prometu, ili na tehnička svojstva vozila, ugrožava druge sudionike u prometu (stavak 2.).

Članak 67.

(1) Pretjecanje i obilaženje obavlja se s lijeve strane.

(2) Pretjecati se mora s desne strane ako je vozilo na kolniku zauzelo takav položaj i njegov vozač daje takav znak da se sa sigurnošću može zaključiti da to vozilo skreće ulijevo.

(3) Vozilo koje se kreće po tračnicama postavljenima na sredini kolnika ili vozilo koje se prema ovom Zakonu ne smije kretati uz desni rub kolnika, osim ako prometnim znakom nije drukčije određeno, ne smije se pretjecati s lijeve strane. To se vozilo može pretjecati s desne strane ako između njega i desnog ruba kolnika postoji prometna traka.

.....
itd.

E sad, ovo sam c/p .. ne znam žašto piše "Pretjecati se mora s desne strane". Rekao bih može.
« Zadnja izmjena: 02.07.2014. u 20:20:13 sati od HrAstro »
.............:HrAstro:. - http://www.hrastro.com/..............

Offline blackhole

  • AstroMeteor
  • ******
  • Postova: 854
  • Lokacija: Sisak
  • Spol: Muški
    • CHDK
Odg: Bicikl
« Odgovori #513 u: 02.07.2014. u 20:29:30 sati »
Citat:
E sad, ovo sam c/p .. ne znam žašto piše "Pretjecati se mora s desne strane". Rekao bih može.
Nije može nego mora,a odnosi se na to kad vozilo stoji uz crtu na sredini kolnika sa upaljenim lijevim žmigavcom i čeka da može započeti skretanje u lijevo.U tom slučaju nesmiješ više započeti njegovo pretjecanje sa lijeve strane po suprotnom kolničkom traku nego ga moraš obilaziti sa desne strane,ako za to ima mjesta,ako nema moraš čekati iza njega da se makne.Isto tako i skretač u desno mora čekati bicikle da prođu sa njegove desne strane jer ga oni ne prestižu nego obilaze i zadržavaju smijer kretanja.
TS 114/900
EQ3,DK-V
Refractor 60/600
Canon A590 IS CHDK-PTP
Bresser 10x50
http://chdk.wikia.com/wiki/CHDK
http://www.astrofoto.pondi.hr/

Offline Todor

  • Važna Osoba
  • AstroVeličanstvo
  • *****
  • Postova: 8459
  • Lokacija: Zagreb
  • Spol: Muški
  • Keptn Todr
Odg: Bicikl
« Odgovori #514 u: 02.07.2014. u 20:57:28 sati »
Dečki moji dragi,vozilo koje mijenja smijer kretanja u odnosu na glavni smijer prometnice nesmije započeti skretanje dok sva vozila koja zadržavaju smijer kretanja ne prođu.

Po meni, ovo je svakako točno. Isto tako je točno i da biciklist ne smije voziti po zebri. U slučaju da auto skrećući udesno pokupi biciklistu na zebri, svi će platiti kaznu. Auto jer je pokupio nekog na zebri, biciklist jer se nije vozio gdje je trebao. Osiguranje vjerovatno neće ni prismrditi u takvoj situaciji i svi gube. Naravno, IMHO.  :76:
Trolor

Offline Todor

  • Važna Osoba
  • AstroVeličanstvo
  • *****
  • Postova: 8459
  • Lokacija: Zagreb
  • Spol: Muški
  • Keptn Todr
Odg: Bicikl
« Odgovori #515 u: 02.07.2014. u 21:05:55 sati »
Voziti u suprotnom smjeru od prometa po meni nije dobra ideja na jednosmjernim prometnicama, na dvosmjernim još može proći.

Ovo mi nije jasno.
Osim argumenta vozačke navike (iz primjera u Velikoj Gorici), koji je argument za odbacivanje ideje da biciklističke staze idu u suprotnom smjeru u jednosmjernoj ulici?
Sigurno nije vožnja desnom stranom, jer npr. na Slavonskoj biciklistička staza iako ide u principu desnom stranom avenije ipak se nalazi na lijevoj strani samog pločnika (što predstavlja dodatne probleme na autobusnim stanicama).
Mora postojati neka logika, samo mi izmiče?
Trolor

Offline Todor

  • Važna Osoba
  • AstroVeličanstvo
  • *****
  • Postova: 8459
  • Lokacija: Zagreb
  • Spol: Muški
  • Keptn Todr
Odg: Bicikl
« Odgovori #516 u: 02.07.2014. u 21:10:57 sati »
I još me jedna stvar muči, pa ako bi znalci mogli rastumačiti ovaj članak:
"Članak 73. Vozač ne smije pretjecati drugo vozilo, osim bicikla, mopeda i motocikla bez bočne prikolice, neposredno ispred raskrižja..."

Da li to znači da automobil može pretjecati mene kao biciklista i nakon što me pretekne naglo zakočiti te meni ispred nosa skrenuti udesno? Ja ću morati jako kočiti (što na biciklu ne mogu), preletjet ću mu preko haube i još biti kriv?
Trolor

Offline ediglavas

  • AstroBrbljavac
  • *
  • Postova: 1377
  • Lokacija: Pula
  • Spol: Muški
Odg: Bicikl
« Odgovori #517 u: 02.07.2014. u 21:25:14 sati »
Ne, to samo znači da nemaš širinu automobila pa te se može bez opasnosti preteći.
Naglo kočiti bez potrebe je prekršaj, skrenuti i presjeći put je prekršaj.

Offline Todor

  • Važna Osoba
  • AstroVeličanstvo
  • *****
  • Postova: 8459
  • Lokacija: Zagreb
  • Spol: Muški
  • Keptn Todr
Odg: Bicikl
« Odgovori #518 u: 02.07.2014. u 21:32:07 sati »
Ne, to samo znači da nemaš širinu automobila pa te se može bez opasnosti preteći.
Naglo kočiti bez potrebe je prekršaj, skrenuti i presjeći put je prekršaj.

Aaaaa hvala.
Trolor

Offline blackhole

  • AstroMeteor
  • ******
  • Postova: 854
  • Lokacija: Sisak
  • Spol: Muški
    • CHDK
Odg: Bicikl
« Odgovori #519 u: 02.07.2014. u 21:38:18 sati »
Citat:
I još me jedna stvar muči, pa ako bi znalci mogli rastumačiti ovaj članak:
"Članak 73. Vozač ne smije pretjecati drugo vozilo, osim bicikla, mopeda i motocikla bez bočne prikolice, neposredno ispred raskrižja..."

Da li to znači da automobil može pretjecati mene kao biciklista i nakon što me pretekne naglo zakočiti te meni ispred nosa skrenuti udesno? Ja ću morati jako kočiti (što na biciklu ne mogu), preletjet ću mu preko haube i još biti kriv?
To se odnosi na situaciju kad vozilo prestiže odnosno u tom slučaju obilazi bicikl ili moped a zadržava isti smjer kretanja kao i bicikl ili moped a može proči na siguran način da ne ugrozi vozače iz suprotnog smjera i ne gazi punu crtu.Ako biciklist daje znak rukom da skreće lijevo,nesmije ga prestizati,isto tako auto nesmije započeti skretanje u desno dok biciklist nije prošao raskrižje ili započeo skretanje u desno.Kod biciklista i auta treba voditi računa o tome da se tu ne radi o pretjecanju nego o obilaženju,što nije isto jer se obilaženje može napraviti u istom kolničkom traku.Da to nije tako mogao bi teoretski doći u situaciju da imaš cestu na kojoj je zabranjeno preticanje i onda bi cijelo vrijeme morao voziti iza bicikla ili kršiti pravila.Zato je razlika između prestizanja i obilaženja.
TS 114/900
EQ3,DK-V
Refractor 60/600
Canon A590 IS CHDK-PTP
Bresser 10x50
http://chdk.wikia.com/wiki/CHDK
http://www.astrofoto.pondi.hr/