Balkanski Kozmos sada dostupan kao digitalna knjiga

Knjiga o zvijezdama, legendarnog Muhameda Muminovića koja je obilježila generacije...

Muhamed Muminović / Zvjezdarnica na Trebeviću - © Foto: Astronomsko društvo Orion Sarajevo

Jedna od najznačajnijih znanstveno-popularnih knjiga koja govori o zvijezdama, o onim pravim zvijezdama - ne o celebrity "zvijezdama", ikada napisana na prostoru Balkana od danas se nalazi u e-biblioteci Prvog hrvatskog elektroničkog časopisa za astronomiju i astronautiku M111, Astronomske udruge Vidulini.

Riječ je o knjizi "Astronomija", autora Muhameda Muminovića čije zadnje papirnato izdanje datira iz 1985. godine. Muminović je s kolegama sedamdesetih i osamdesetih godina prošlog stoljeća na Trebeviću iznad Sarajeva ni iz čega stvorio opservatorij "Čolina Kapa". U to vrijeme po opremi i radu bila je to zvjezdarnica svjetske klase. Deficit astronomske literature u tadašnjoj Jugoslaviji umnogome je umanjen upravo izdavačkom djelatnošću opservatorije "Čolina kapa" u suradnji s Centrom za društvene djelatnosti Univerziteta u Sarajevu. Kao autor mnogobrojnih knjiga pojavljuje se Muhamed Muminović, astronom u duši, neopterećen okovima formalnosti. Njegova "kultna" knjiga Astronomija, svojevrsni Balkanski "Kozmos", obilježila je sudbine mnogobrojnih profesionalnih i amaterskih astronoma.

Naslovnica Muminovićeve knjige Astronomija, iz 1985. godine.
Zahvaljujući njegovoj dozvoli uredništvo časopisa M111 priredilo je peto, elektroničko izdanje ove knjige koje je besplatno dostupno za download u PDF formatu.

Autor knjige napisao je prigodni Predgovor ovom izdanju. Vrijedi ga pročitati kao svojevrsni "omage" vremenu ere u kojoj nije bilo računala sa osvrtom na današnje digitalno doba. Podaci koje ćete u knjizi pronaći datiraju iz onog doba, no sam tekst koji se unutra nalazi univerzalan je i itekako primjenjiv i danas. Uživajte u čitanju "Astronomije".

Prvi, drugi, treći - Feniks!