Otkrijte Svemir

Ponedjeljak, 09. veljače 2009. u 10:17 sati

Ova je godina proglašena Međunarodnom godinom astronomije, što znači da je ova godina posebna. Cilj je što većem broju ljudi približiti svemir, omogućiti im da se upoznaju s onime što je još davno, prije 400 godina počeo Galileo Galilei, teleskopom otkrivati svemirske tajne i ljepote. Većina ljudi ne poznaje ništa od onoga što nas okružuje u svemiru. Znaju samo za Mjesec, Sunce i zvijezde. I ništa više. A, da se gore krije toliko puno tajni koje samo čekaju da ih otkrijemo, znaju istinski zaljubljenici u astronomiju, u svemir.
Tim tragom krenuo je Marino Fonović, veliki zaljubljenik u svemirske ljepote, jedan od poznatijih hrvatskih astronoma. Tijekom godina istraživanja svemira, sakupio je toliko zanimljivih materijala da ih je odlučio podijeliti sa svima koje to zanima. I tako je nastala ova prekrasna knjiga - Svemir.

Marino Fonović, autor knjige Svemir

Knjiga je to kakva do sada na našim prostorima još nije bila napisana. Prevazilazi sve do sada viđeno kod nas. Prava mala enciklopedija svemira. Iz svakog njezinog lista vidi se da je autor utrošio jako puno ljubavi i truda u njezinu izradu. Usudio bih se usporediti ju sa Saganovim Kozmosom na hrvatski način. O njoj su poznati znanstvenici rekli samo lijepe riječi. Tekstovi su jako dobro pogođeni, jasni, čitljivi, "pitki", baš po mjeri. Fotografije i ilustracije su također dobro odabrane, pa iako nisu sve u boji, tiskanje u boji ne bi danas trebalo biti ništa posebno, čak bih rekao da je to minimum koji bi svi trebali bezuvjetno ispunjavati, izuzetno dobro prate sadržaj knjige.

Ovdje nije riječ o udžbeniku nego je to knjiga koja služi čitatelju da ga "uvuče" u čudesni svijet svemira i otvori mu nove spoznaje koje su mu bile nejasne. Knjiga je takva da se čovjek može osjećati opušteno dok ju čita, a istovremeno nauči puno, čita i učestvuje u velikoj avanturi. Svatko tko ju uzme čitati, izvrsno će se zabaviti i uživati u njezinom sadržaju. Zbog toga je ta knjiga vrijednost koju će svatko iole ozbiljan odmah prepoznati. Sve u svemu, Svemir je knjiga koja nam je dugo nedostajala i popunjava praznine koje su zjapile. Ne samo na policama nego i u znanju u našim glavama.

Postao sam ponosnim vlasnikom jednog primjerka ove čudesne knjige, i to onog raskošnijeg izdanja s tvrdim koricama. Knjiga ima 304 stranice, 416 prekrasnih (astro)fotografija od kojih su mnoge snimljene baš od strane njezina autora, tiskana je na kvalitetnom sjajnom papiru i u sebi čuva 6 poglavlja iz svijeta astronomije.
U prvom poglavlju upoznat ćemo Sunčev sustav, saznati kako je nastao, vidjeti sve planete, upoznati njihove nevjerojatne različitosti i saznati sve o kometima i ostalim stanovnicima svemira u Sunčevom okruženju.
Drugo poglavlje pokazat će nam kako se promatra svemir, što se može vidjeti, a sve to zahvaljujući - svjetlosti.

Zvijezde su nam predstavljene u trećem poglavlju, a predvodi ih nama najbliža zvijezda - Sunce. Vrsta zvijezda ima toliko puno da ćete se iznenaditi. Sjajna prilika da naučite što su zvijezde cefeide, otkrijete crvene divove i superdivove, nasuprot njima bijele patuljke, supernove zvijezde, pulsare, crne rupe i još puno toga iz svijeta zvijezda.
Sve se zvijezde vole okupljati i zvjezdane gradove, poznate pod imenom galaksije, a to je tema četvrtog poglavlja u kojemu ćemo upoznati naš zvjezdani grad, našu galaksiju poznatu pod imenom Mliječna staza za koju ste vjerojatno svi čuli. No, naša galaksija je poput drugih galaksija. Ni one nisu sve jednake. Ima ih zaista puno, a poput zvijezda i galaksije se vole držati skupa pa tvore čitava galaktička carstva.

Sve to i još više objašnjeno je u ovoj prekrasnoj knjizi. Peto poglavlje posvećeno je početku i kraju vremena, a početak je svima poznat pod imenom Veliki prasak ili Big Bang. Čuli ste za njega? No, ako je bio početak, postoji li i kraj? Potražite autorovo viđenje ovoga problema.
I na kraju nas uvodi u šesto poglavlje koje je posvećeno životu u svemiru. Postoji li život još negdje osim na Zemlji, postoje li izvanzemaljci, može li postojati život na drugim planetima…?

Knjiga ne pruža odgovore na sva pitanja, ali će vam zagolicati maštu i dati vam krila kako biste zaplovili svemirskim prostranstvima i raspirila vam maštu i na taj način pomogla da uživate u novim spoznajama svijeta oko nas. A, vjerujte nam, u potpunosti uspijeva u tome. Stoga, ako je želite naručiti, ne čekajte ni časka, postanite ponosni vlasnik ove veličanstvene knjige i upoznajte - Svemir!