Statistika svemirskih letova

Nedjelja, 23. ožujka 2008. u 21:02 sati

Albert Einstein je jednom prilikom rekao: "Samo su svemir i ljudska glupost beskonačni. Za ovo prvo nisam siguran…!" Koliko ste puta u novinama pročitali razne tvrdnje za koje znate da nisu istinite? Koliko puta ste u medijima vidjeli ili pročitali budalaštine, izmišljotine, laži, neistine… napise za koje se vidi da ih pišu potpuno nekompetentne osobe, bili oni novinari ili "novinari", ljudi koji uopće ne razmišljaju svojom glavom niti imaju pojma što i kako pišu, narod bi rekao: "bubne i ostane živ". A jeste li pokušali reagirati na takve neistine prema medijima u kojima ste ih vidjeli? Mi jesmo. I u preko 90 posto slučajeva - nikome ništa. Niti su objavili ispravak, demanti ili slično, a najčešće nikada nismo dobili ama baš nikakav odgovor. Pod ovo "mi" mislim na sebe i svoje kolege astronome amatere i ljubitelje znanosti. Stoga smo odlučili uzvratiti udarac istim sredstvom kojim se gore navedeni "stručnjaci" služe. Nije nam ništa drugo preostalo. Zato ćete na ovome mjestu moći pročitati i vidjeti sve ono što smo pronašli, a da je toga zaista mnogo, uvjerite se sami. Sve što smo pobrojali, možemo svesti pod zajednički nazivnik - SVINJARIJE. Mislim da ta riječ najbolje opisuje ono što se u medijima može pročitati. A zašto crna rupa? Crna rupa je naziv za područje u svemiru u kojem je velika masa zbijena u malom prostoru zbog čega se ništa, pa čak ni svjetlost, ne može otrgnuti privlačnoj gravitacijskoj sili te mase. To je najjednostavniji opis. I baš to je pravo mjesto u koje bi trebalo pobacati sve te svinjarije koje mediji neumorno generiraju iz dana u dan...

Nedavno me prijatelj upozorio da je na stranicama Hrvatske svemirske agencije pronašao nekoliko ne tako sitnih i beznačajnih potpuno krivih informacija. Radi se o statističkim podacima koji su svima vrlo dobro poznati pa je tim više čudno kako su posve krivi podaci osvanuli na njihovim stranicama, tim više što se točni podaci mogu pronaći na službenim stranicama svjetskih svemirskih agencija. Tako HSA tvrdi da je Edward White 03. lipnja 1965. godine bio prvi čovjek koji je izašao iz svemirske letjelice i hodao u Svemiru. Možete li vjerovati? Pa i osnovnoškolci znaju da je 18. ožujka 1965. godine to bio Ruski kozmonaut Aleksej Leonov, a po kojemu je šetnja svemirom nazvana Leonovanje! Činjenicu da je Leonov bio prvi "svemirski šetač" zamislite, priznaje i NASA.

Zatim, HSA također tvrdi da je Neil Armstrong 16. srpnja 1969. godine bio prvi čovjek koji je hodao mjesečevom površinom. Otkuda sada to? Idemo na sam izvor programa Apollo 11, u NASA-u, gdje lijepo stoji podatak da se povijesni trenutak dogodio 20. srpnja 1969. godine, odnosno 21. srpnja 1969. godine po europskom vremenu. Eto, ovo je primjer da treba provjeravati podatke prije nego ih se prezentira, a ne samo pisati na pamet, barem to danas nije teško jer se svi točni podaci mogu pronaći na službenim stranicama koje prihvaćamo kao vjerodostojnima, umjesto prepisivanja s mjesta koja ne mogu garantirati točnost podataka. Tada se dogodi ovo.