Stožasta kupola astronomskog teleskopa

Tekst je napisao Gustav Kren, a objavljen je u časopisu Čovjek i svemir broj 5-6, iz 1989.-1990. godine.

O radu naših astronoma amatera

Stožasta kupola što je posjeduje naš dugogodišnji suradnik i vrijedni astronom amater mr. Željko Andreić, pravo je majstorsko djelo i ručni rad. Željko i njegov otac, dovršili su je prije više od deset godina. Okrugli, prstenasti zid promjera 3 metra, nosi drveno-plastično-metalnu stožastu kupolu. Vrh je odrezan i postavljen je komad debelog pleksiglasa koji služi kao prozor, tako da u njoj uvijek ima dnevnog svjetla.

Naslovnica časopisa Čovjek i svemir broj 5-6, iz 1989. - 1990. godine.
Na metalnoj konstrukciji vlastite izrade, nalazi se astronomski teleskop reflektor promjera objektiva 200 mm svjetlosne moći f/7. Konstrukcija je Newtonovog tipa i ima kombinirani ručno-električni pogon. Budući da predjel u okolici Novigrada Podravskog, gdje se nalazi ova zvjezdarnica nema struje energiju daje mali agregat Honda. Kada se predviđa noćno promatranje, a trebat će i električni pogon, Željko prije smračivanja agregatom napuni akumulator, kako bi opažanje u gluho doba noći, proteklo bez imalo buke.

Zvjezdarnica u Novigradu Podravskom
Fotografija kupole koju vidite, nije snimljena po danu, već noću kada je bila obasjana mjesečinom! Načinjena je na filmu efke KB 17, objektivom f/1,8/50 mm i ekspozicijom od oko jedan sat...
Fotografija kometa Austin (1989 C), koji nije ostvario očekivanja mnogobrojnih astronoma i amatera, snimio je mr. Željko Andreić u svitanje u subotu 5. svibnja 1990. iz Novigrada Podravskog iz svoje kupole.

Komet Austin (1989 C). Snimio: Željko Andreić.
Praćenje je obavljeno velikim reflektorom od 200 mm promjera objektiva na kojem je bio montiran fotoaparat s teleobjektivom od 300 mm žarišne daljine i svjetlosne moći f/4,5. Na vrlo osjetljiv film efke KB 27, ekspozicija je trajala 20 minuta. Rep kometa je toliko slab, da se jedva zamjećuje, a najsjajnija mutna točka na slici je glava kometa Austin. Komet se tada nalazio iznad Četverokuta zviježđa Pegaz.