Osječke učenice otkrile meteor iznad Zagreba

Utorak, 20. studenog 2007. u 22:17 sati

Nakon blistavih eksplozija supernovih zvijezda, čiji sjaj se vidi i u najudaljenijim galaksijama, od njihovih ostataka koje razbacaju u okolni svemir, nanovo se formiraju i rađaju mlade zvijezde. Dakle, smrt jednih uzrokuje rođenje drugih zvijezda. Zato smo ovoj rubrici u kojoj ćemo isticati ono dobro iz svijeta medijskog praćenja astronomije, dali ime - Supernova. Tu ćete pronaći primjere, hvale vrijednih članaka koje su mediji prezentirali javnosti, a koji zaslužuju da ih se istakne i koji svojim primjerom pokazuju kako treba izvještavati korektno, informativno i točno, za razliku od puno češće viđenih, potpuno promašenih tekstova, kojima smo namijenili rubriku - Crna rupa.

29.04.2007. - Briljantan članak novinarke Verice Tomić, može biti primjer svima kako se piše i izvještava javnost korektno i konstruktivno. Kako smo bili svjedoci senzacionalistički pisanih članaka, punih neistina i izmišljotina, o "slučaju Westin" ovaj im je članak potpuna suprotnost i primjer kako treba pisati i pristupati obradi teme. Umjesto zvučnih pridjeva koji su iskakali iz napisa i naslova u člancima, a koji su zasluženo završili u Crnoj rupi, ovaj članak predstavlja mlade ljude, astronome i njihov trud da zabilježe, izmjere i obrade što više meteora koji svake noći svako malo zasvijetle nad našim glavama. Eto, ovo je primjer iz kojega "veliki" novinari koji su pisali, prepisivali, dodavali i oduzimali, mogu i trebaju naučiti kako se korektno izvještava javnost.