Nema novog života ispod leda u jezeru Vostok

Okončane su mnogobrojne špekulacije o postojanju novih formi života koje su nastale u izdvojenom ekosustavu jezera Vostok.

Ruski znanstvenici koji su proučavali uzorke jezera Vostok. © Ljubaznošću: EPA/Arctic and Antarctic Research Institute

Ruski su znanstvenici objavili kako se nakon cjelovitih analiza uzorka iz podzemnog jezera Vostok na Antarktici dobivenih bušenjem četiri kilometra debelog ledenog sloja ne može potvrditi postojanje dosad nepoznatih životnih formi. Time su okončane mnogobrojne špekulacije proizašle iz preliminarnih rezultata ispitivanja koji su u nekim krugovima interpretirani kao dokaz postojanja novih formi života koje su nastale u izdvojenom ekosustavu jezera Vostok.

Položaj i sastav jezera Vostok. © Ljubaznošću: The Conversation
Sergei Bulat znanstvenik u Laboratoriju genetike pri Saint Petersburg Institute of Nuclear Physics, kazao je tada kako se u uzrocima izvađenih tijekom svibnja 2012. godine iz jezera Vostok, nalaze dosad neviđene bakterijske forme. Sada je direktor tog istog laboratorija Vladimir Korolyov opovrgnuo svojeg kolegu te izjavio kako se nakon provedenih ispitivanja ustanovilo da "dosad nepoznate bakterijske forme" nisu ništa drugo do posljedica kontaminiranih uzoraka. Analizom je jasno utvrđeno kako se (na žalost) u ovom izdvojenom sustavu ne nalaze životne forme koje i inače ne poznajemo u vodenim sredinama diljem planeta.

Jezero Vostok nalazi se ispod debelog sloja leda. © Ljubaznošću: Wired Science
Jezero Vostok je najveće subglacijalno jezero na Antarktici za koje se smatra kako je zbog izoliranosti veoma lako moguće da sadržava vlastiti put evolucije života. Zasada o tome nema potvrde. Uzorkovanje materijala ispod debelog ledenog pokrivača te metode analize istog, zasigurno će se pak koristiti kao iskustveni materijal prilikom slanja robotičkih sondi na vanjske planete Sunčeva sustava, odnosno na njihove satelite te potragu za životom izvan našeg planeta.