Kronološki prikaz članaka

Nalazite se u pregledu svih članaka poredanih po kronološkom redoslijedu od najnovijeg do najstarijeg, koje je napisao autor: Marino Tumpić
Oni su gore
Svemirske letjelice 0
Vidjeli smo uspješno lansiranje privatnog svemirskog broda Dragon. Pogledajte golim okom Dragon i ISS večeras na našem nebu, dok zajedno spojeni prelijeću iznad horizonta.
Drugi pokušaj lansiranja Amerikanaca u svemir
Svemirske letjelice 0
Nakon otkaza lansiranja u srijedu, danas drugi pokušaj. Prvo lansiranje bilo je otkazano zbog vrlo nepovoljnih vremenskih prilika na stazi leta rakete.
Crew Dragon - osvrt Novog doba
Svemirske letjelice 0
Večeras u svemir kreće jedan brod, dva čovjeka, tri razloga. U svemir po prvi puta u povijesti astronautike leti privatni svemirski brod s ljudskom posadom.
Vežite se - polijećemo
Odbrojavanje do lansiranja pilotiranog svemirskog broda Dragon, s Floride je započelo. Nakon stanke od devet godina ponovo u svemir.
Što to leti i svijetli na našem nebu - 3. dio
Od zvijezda i vanzemaljaca do astronauta i zrnca pijeska, treći put. Uglavnom, svi imaju informacije o vanzemaljcima osim astronoma koji ih tako željno iščekuju i aktivno traže.
Utrka planeta
Događaji ove godine 0
Narednih večeri na našem nebu, nakon zalaska Sunca, nad zapadnim obzorjem predstoji nam prava utrka planeta. Glavni "trkači" su planeti Venera i Merkur, a pridružit će im se i naš Mjesec.
Što to leti i svijetli na našem nebu - 2 dio
Teško da ima itko tko nije čuo za priču o pretvaranju žabe u princa (princezu, kako vam drago). Ma koliko ta preobrazba bila bajkovita, ona je doslovce dječja igra prema preobrazbi koja se događa u svemiru.
Što to leti i svijetli na našem nebu?
Promatramo li noćno nebo s tamnih lokacija, bez izraženog svjetlosnog zagađenja, prvo što će nam zaokupiti pažnju je slabašna, nejasna svjetleća koprena koja se proteže diljem nebeskog svoda.
Svjetlosno zagađenje i COVID-19
Manje svjetla - manje virusa?! Da, ali ne u uzročnom već u posljedičnom smislu. Svjetlosno zagađenje globalno je prepoznati problem s višestrukim, negativnim, implikacijama na život i rad čovjeka.
Istarski svemirski program 2020.
Prvog svibnja 2009. godine pokrenut je Istarski svemirski program - Prvi hrvatski svemirski program.
Pod budnim okom Venere
Iza ugla 0
Prije samo dvadesetak godina nitko od nas nije imao digitalni fotoaparat. Prije samo desetak godina nitko od nas nije imao "pametni" mobilni telefon.
Mliječni put od biljaka
Cvjetna galaktika Industrijsko obrtničke škole dobila konture sadnjom biljaka koje će na taj način simulirati plave, žute, crvene, male i velike zvijezde.
Dan planeta Zemlje 2020.
Danas obilježavamo dan našeg planeta. Ova manifestacija prvi je puta održana 1970. godine, a priču je pokrenuo John McConnell u SAD.
Hoće li uspjeti?
Svemirske misije 0
Amerikanci vlastitim snagama uskoro (ponovo) u svemiru. Mercury, Gemini, Apollo i space shuttle sada su prošlost. Dolazi nova era svemirskih letjelica.
Jučer je bio svjetski dan radioamatera
Astrofotografija mjeseca 0
Svake godine, 18. travnja diljem planeta obilježava se dan radioamatera. Jedan od najljepših hobija koji danas okuplja oko 3.000.000 licenciranih članova IARU svakako je radioamaterizam.