Kronološki prikaz članaka

Nalazite se u pregledu svih članaka poredanih po kronološkom redoslijedu od najnovijeg do najstarijeg, koje je napisao autor: Marino Tumpić
Filmska industrija seli u pravi svemir
Kadrovi svemirskog filma bez specijalnih efekata bit će snimljeni u svemiru za novi, neimenovani ruski film svemirske tematike.
Predivne slike svemira - nezaobilazno
Kolekcija najboljih fotografija planeta, asteroida, kometa, Sunca, načinjenih teleskopima sa Zemlje i svemirskim letjelicama...
Siječanj naš svakidašnji
Siječanj nije oduvijek bio prvi mjesec u godini. Nije ni postojao kao takav sve do kraljevanja drugog od sedam rimskih kraljeva Nume Pompiliusa (753.-673. pne).
Pitanje je kada počinje nova godina
Zašto baš prvog siječnja, a ne primjerice drugog ožujka ili prvog travnja? Sa stajališta astronoma, Nova bi godina mogla započeti u bilo kojoj točki Zemljine orbite oko Sunca.
2020. iza nas
Naša najbolja godina danas odlazi u povijest. Idemo u još jedan, novi, krug oko Sunca. Jeste li primijetili da u podnaslovu nema navodnih znakova za riječi najbolja godina?
Kineski MIR-3 uskoro u orbiti
Sve je spremno za dalekoistočnu orbitalnu postaju. Tijekom prve polovine 2021. godine na našem nebu početi će prolijetati centralni modul kineske svemirske postaje druge generacije.
Ima nade za radioteleskop Arecibo
Događanja 0
007 treba našu pomoć, James Bond treba pomoćnike, a to smo svi mi. Uključite se, sada je pravo vrijeme.
Počinje zima
Događaji ove godine 0
Danas je prvi dan zime. Iskoristimo zimu da pročitamo knjige koje godinama skupljaju prašinu.
Jupiter i Saturn u velikoj konjunkciji
Događaji ove godine 1
Niti 1623. godine nisu bili prividno toliko blizu, ne propustite ih pogledati sutra, 21.12.2020. godine, odmah nakon zalaska sunca.
Kineski robot donio Mjesec na Zemlju
Svemirske misije 0
Nakon 45 godina novi uzorci s Mjeseca na Zemlji. Kina je pokazala da je u svakom pogledu, postala tehnološka supersila.
Večeras u sumrak počinje gužva na nebu
Događaji ove godine 0
Susret Mjeseca, Jupitera i Saturna. Jupiter i Saturn će se u narednim danima nastaviti približavati jedan drugome.
Danas je potpuna pomrčina Sunca
Događaji ove godine 0
Danas, 14.12.2020. godine dogodit će se potpuna pomrčina Sunca koja nije vidljiva iz naših krajeva, ali ju svejedno možete promatrati.
Autonomne bespilotne letjelice HISTRION
Retrospektiva dosadašnjih misija ABPL HISTRION Astronomske udruge Vidulini s pogledom u blisku budućnost...
Geminidi, blještave i spore zvijezde padalice
Događaji ove godine 0
Ovog vikenda prava noćna zabava uz meteore Geminide, izuzetno sjajne i spore meteore, "prijateljski raspoložene" za vizualno opažanje.
HISTRION 108 i 110
Zvjezdoznanci 0
Završen je dugotrajan posao rekonstrukcije letjelica i obrade podataka autonomnih bespilotnih letjelica HISTRION 108 i HISTRION 110.