Zvjezdarnica

Kronološki prikaz članaka

Nalazite se u pregledu svih članaka poredanih po kronološkom redoslijedu od najnovijeg do najstarijeg, koje je napisao autor: Marino Tumpić
Ljetne zvijezde proletuše
Događaji ove godine 0
Meteorska skupina Perzeidi, kojoj zahvaljujemo veći broj meteora koje početkom i sredinom kolovoza golim okom vidimo na našem nebu, aktivna je.
Vrijeme je za crvenilo i opekline
Uz malo znanja i pažnje izbjegnite neugodne posljedice koje svemirsko vrijeme izaziva na našoj koži.
Pripremite se za najdužu pomrčinu Mjeseca ovog stoljeća
Događaji ove godine 0
Kada, kako, čime i gdje opažati pomrčinu Mjeseca u petak navečer, koja će biti najduža u idućih 105 godina.
Pomrčina Mjeseca
Pomrčine 0
U petak, 27.7.2018. godine dogoditi će se najduža pomrčina Mjeseca u narednih 105 godina. Ne propustite ju promatrati.
Dan kada je Čovječanstvo posjetilo tuđinski svijet
Svemirske misije 0
Prije 49 godina Armstrong i Aldrin sletjeli na Mjesec. Neil Armstrong i Buzz Aldrin uspješno su sletjeli na Mjesečevo tlo, a u orbiti ih je nadgledao i pratio Michael Colins.
Od Baikonura do ISS-a za manje od četiri sata
Progress MS-09 uspješno spojen sa ISS-om. Proradila je superbrza shema lansiranja-spajanja Progressa sa ISS.
AEPA Vidulini, završni radovi
Uskoro otvorenje parka. Općina Žminj krenula je prošle godine u realizaciju Astronomsko edukativnog parka AEPA Vidulini.
Loptanje na nebu
Mjesec i Venera kao "vatrene" lopte nakon finala SP u nogometu. Navečer svi oni koji navijaju za Hrvatsku slaviti će pobjedu nad ekipom Francuske.
Let avionom i svemirsko vrijeme
Svemirsko vrijeme nije bezopasno za putnike u avionima. Putnici u avionima apsorbiraju puno veću dozu zračenja od one koju bi dobili da nisu letjeli.
Ekološka rasvjeta i mrkva i batina
U Žminju ostvarena godišnja ušteda u potrošnji električne energije od preko 600.000 kuna!
Stotinu dana ničega na Suncu
Sunčev minimum nastupa brže od predviđenog. Punih stotinu dana tijekom ove godine Sunce je "čisto".
HISTRION-om 112 i Varaždinci u bliski svemir iz Pule
Osim istarskih i škole iz drugih županija uskoro lete u stratosferu. Između ostalih, u sklopu misije HISTRION 112 u bliski svemir će tako poletjeti i modul Elektrostrojarske škole Varaždin.
Zanimljivosti o srpnju
Događanja 0
Prvi puni ljetni mjesec je započeo. Latinski naziv za srpanj je Iulius, prema Rimskom caru Gaju Juliju Cezaru koji je 45.pne uveo Julijanski kalendar.
Danas je počelo ljeto
Zvjezdoznanci 0
Htjeli ili ne ušli smo u ljeto, doba s puno sunca, topline, dužih dana i kraćih noći.
Vikend pod zvijezdama
Događanja 0
Noćni život ovog vikenda u znaku mladog Mjeseca, a društvo na nebu ove noći prave mu i četiri planeta. Iskoristite priliku promatrati ih.