Kronološki prikaz članaka

Nalazite se u pregledu svih članaka poredanih po kronološkom redoslijedu od najnovijeg do najstarijeg, koje je napisao autor: Zvjezdarnica
Stožasta kupola astronomskog teleskopa
Škrinjica 0
Stožasta kupola što je posjeduje naš dugogodišnji suradnik i vrijedni astronom amater mr. Željko Andreić, pravo je majstorsko djelo i ručni rad.
Lansiran svemirski teleskop Hubble
Škrinjica 0
Ovaj instrument nosi ime američkog astronoma Edwina Hubblea koji je svojevremeno ustanovio konstantu širenja svemira.
Kako promatrati - meteore?
Škrinjica 0
Kada zvijezda "padne" i na nebu ostavi svijetao trag sujevjerni ljudi kažu: i "Još jedan život manje".
Posjet inženjera iz Apollo misija Puli
Prekjučer je pulsku Industrijsko-obrtničku školu na Vidikovcu posjetio Željko Mogoroš, nekadašnji voditelj tima koji je izradio neke od instrumenata koji su korišteni za vrijeme američkih misija Apollo.
Prvi let Burana
Škrinjica 0
Uz strahovitu grmljavinu, obavijena oblacima dima, danas najsnažnija raketa-nosač "Energija" ponijela je novi svemirski brod s raketne platforme kozmodroma Bajkonur.
Per aspera ad astra - Po trnju do zvijezda
Škrinjica 0
Vrijedno je spomenuti da nekoliko suradnika Zvjezdarnice koji su prve astronomske korake započeli na Zvjezdarnici, danas imaju vlastite, male, dobro opremljene opservatorije.
Sva Zemljina gibanja (II)
Škrinjica 0
Prošli put pisali smo o najpoznatijem nam gibanju našeg planeta - rotaciji. Osim toga što rotira, naš inače "zvrkasti" planet sudjeluje i u raznolikim svemirskim gibanjima.
Sva Zemljina gibanja (I)
Škrinjica 0
U svakodnevnom govoru često upotrebljavamo riječ mirujemo, premda pri tome obično nismo ni svjesni koliko je to relativan pojam.
Sva Zemljina gibanja (II)
Nekoliko pitanja iz opće astronomije
Škrinjica 0
Ponekad i naizgled vrlo jednostavna pitanja zahtijevaju dosta razmišljanja da bi se došlo do potpunog i ispravnog odgovora.
Planetarij budućnosti
Škrinjica 0
Iznenada se nađosmo unutar teleskopske kupole neke zvjezdarnice koju je ocrtao računar. Prizor je toliko realan, da se čovjek osjeća kao da je stvarno u nekoj velikoj zvjezdarnici.
Jedan vek Astronomske opservatorije u Beogradu
Škrinjica 0
Deo instrumenata ustupljen je opservatorijama u Ljubljani, Zagrebu i Beogradu, a godine 1959. montirana su tri instrumenta (meridijanski krug, veliki vertikalni krug i veliki pasažni instrument).
Poletjela najsnažnija raketa - nosač
Škrinjica 0
"Energija" će u putanju oko Zemlje dostavljati velike module od kojih će se u svemiru sastavljati ogromne orbitalne stanice i raznovrsne svemirske platforme.
Prva sekunda svemira
Škrinjica 0
Ovo je jedna od onih priča koje spadaju u najveće avanture ljudskog duha, znanstveno-filozofske izazove sa samih granica moći poimanja. Ovo je priča o nastanku svijeta.
Kako prijeći svemirski ocean bez lađe?
Škrinjica 0
I danas ima ljudi koji misle da je predodžba o svemiru jedna velika brojka. Da astronomija izmišlja, da zamišlja i crta istina gradove u oblacima, jer se ionako ne može provjeriti što je istina, jer se istina provjerava samo na licu mjesta....
Zanimljive pojave uz zalazeće Sunce
Škrinjica 0
Za postojanje atmosferske refrakcije znao je još u 16. stoljeću čuveni astronom-promatrač Tycho Brahe (Tiho Brahe) i to na temelju mjerenja položaja zvijezda na nebeskom svodu.