Kronološki prikaz članaka

Nalazite se u pregledu svih članaka poredanih po kronološkom redoslijedu od najnovijeg do najstarijeg, koje je napisao autor: Zvjezdarnica
Zagonetka Magellanovih oblaka
Škrinjica 0
Najveće iznenađenje koje su pružili Magellanovi oblaci je svakako otkriće tzv. Magellanovog potoka. To je rep vodikovog plina koji izlazi iz Magellanovih oblaka i proteže se duž više od 1/4 južnog neba.
Istraživanje Venere - baloni u Venerinim oblacima
Škrinjica 0
Letjelice "Vega" imaju svaka masu od oko pet tona. One su modificirane letjelice "Venera" novije generacije. Sastoje se od dva osnovna bloka - matičnog dijela i aparata za spuštanje na Veneru.
Repatice u povijesti - Noć kada se čekao smak svijeta...
Škrinjica 0
Praznovjerja i strah od propasti svijeta traju valjda otkad je čovjeka. Bijeg od stvarnosti i traženja istine o prirodnim pojavama, potisnuo je vremenski slijed mnogih događaja u istraživanju prirode.
Svemirske letjelice u susret Halleyu
Škrinjica 0
Nikada do sada prema jednom drugom nebeskom tijelu nisu upućene letjelice na čijim je uređajima radio tako velik broj zemalja. Na ovom projektu niz zemalja ujedinio je svoje znanstveno-tehničke potencijale.
Noć kad se čekao smak svijeta
Škrinjica 0
Što su pisale zagrebačke novine 1910. godine o prolazu Zemlje kroz rep Halleyeva kometa? Svibnja 1910. godine napetost među stanovništvom svijeta neprestano je rasla u očekivanju da li će Zemlja doživjeti dan 19. svibnja...
Otvorena je zvjezdarnica Apollo
Aktivnosti astronoma 0
Zvjezdarnica je dobila ime po najvećem i najznačajnijem poduhvatu u povijesti ljudskoga roda ikada - odlasku ljudi na Mjesec, i njihovom sigurnom povratku natrag na Zemlju.
Zvjezdarnica u svemiru
Škrinjica 0
Teleskop i oprema započeli su svoj put iz Perkin-Elmerovih radionica u Connecticutu prema Lockheedu u Californiji. Put su prevalili u velikom transportnom avionu, pakirani u dvanaesttonskom specijalnom kontejneru.
Tamo gdje je nebo uvijek vedro
Škrinjica 0
Zagrebački planetarij smješten je u zgradi Tehničkog muzeja jer nije bilo moguće smjestiti ga u prostorije Popovog tornja gdje se nalazi Zvjezdarnica. Planetarij je tipa Zeiss, a nabavilo ga je Hrvatsko prirodoslovno društvo.
Zanimljivosti iz astronomije
Škrinjica 0
Mjesec, vidimo pod kutem od oko pola stupnja. Zemlja je četiri puta veća promjerom od Mjeseca, što znači da se Zemlja s Mjeseca vidi pod kutem od oko dva stupnja. Sada se postavlja pitanje: "Što se može vidjeti, na Zemlji s Mjeseca?".
Kometi
Škrinjica 0
Ovo je priča o kometima - usamljenim lutalicama Sunčevog sustava, tajnovitim putnicima po bespućima iza zadnjih planeta, čudacima čiji je dom daleko u tami, gdje je Sunce tek jedna od sjajnih zvijezda.
Prva žena u otvorenom svemiru
Škrinjica 0
Ova misija sadržavala je nekoliko svemirskih "premijera" pa zbog toga zaslužuje i poseban osvrt. Svetlana Savicka prva je žena koja je po drugi put poletjela u svemir.
Proradila meteorološka postaja zvjezdarnice Apollo
Astronomski instrumenti 0
U prigradskom mjestu Sveti Đurađ, koje se nalazi podno obronaka Bilogore pored Virovitice, nalazi se mala astronomska zvjezdarnica.
Glavonožac - dokaz promjena u sustavu Zemlja-Mjesec
Škrinjica 0
Nedavno je u međunarodnim znanstvenim časopisima ponovo oživjela hipoteza da je Mjesec prije 400 milijuna godina bio puno bliži Zemlji, a obilazio je tri puta brže nego danas.
Nebeske iluzije
Škrinjica 0
Velik broj ljudi i danas - čak gotovo pet stoljeća poslije Kopernika - i ne sluti koliki se naivni prividi i kolike varljive iluzije skrivaju pred našim očima, kad promatramo zanimljivosti zvjezdanog neba.
Laseri u astronomiji i astronautici
Škrinjica 0
Malo ljudi zna što je to zapravo laser. Većina ga zamišlja kao neko neobično oružje velike snage, kako ga uostalom i prikazuju naučno-fantastični filmovi i romani.