Kronološki prikaz članaka

Nalazite se u pregledu svih članaka poredanih po kronološkom redoslijedu od najnovijeg do najstarijeg, koje je napisao autor: Zvjezdarnica
Zanimljivosti iz astronomije
Škrinjica 0
Mjesec, vidimo pod kutem od oko pola stupnja. Zemlja je četiri puta veća promjerom od Mjeseca, što znači da se Zemlja s Mjeseca vidi pod kutem od oko dva stupnja. Sada se postavlja pitanje: "Što se može vidjeti, na Zemlji s Mjeseca?".
Kometi
Škrinjica 0
Ovo je priča o kometima - usamljenim lutalicama Sunčevog sustava, tajnovitim putnicima po bespućima iza zadnjih planeta, čudacima čiji je dom daleko u tami, gdje je Sunce tek jedna od sjajnih zvijezda.
Prva žena u otvorenom svemiru
Škrinjica 0
Ova misija sadržavala je nekoliko svemirskih "premijera" pa zbog toga zaslužuje i poseban osvrt. Svetlana Savicka prva je žena koja je po drugi put poletjela u svemir.
Proradila meteorološka postaja zvjezdarnice Apollo
Astronomski instrumenti 0
U prigradskom mjestu Sveti Đurađ, koje se nalazi podno obronaka Bilogore pored Virovitice, nalazi se mala astronomska zvjezdarnica.
Glavonožac - dokaz promjena u sustavu Zemlja-Mjesec
Škrinjica 0
Nedavno je u međunarodnim znanstvenim časopisima ponovo oživjela hipoteza da je Mjesec prije 400 milijuna godina bio puno bliži Zemlji, a obilazio je tri puta brže nego danas.
Nebeske iluzije
Škrinjica 0
Velik broj ljudi i danas - čak gotovo pet stoljeća poslije Kopernika - i ne sluti koliki se naivni prividi i kolike varljive iluzije skrivaju pred našim očima, kad promatramo zanimljivosti zvjezdanog neba.
Laseri u astronomiji i astronautici
Škrinjica 0
Malo ljudi zna što je to zapravo laser. Većina ga zamišlja kao neko neobično oružje velike snage, kako ga uostalom i prikazuju naučno-fantastični filmovi i romani.
Uran - osobenjak među planetima
Škrinjica 0
Novom planetu je trebalo dati ime. Herschel je kao otkrivač predložio naziv Georgium Sidus, u čast engleskog kralja Georga III. Naziv se do polovine 19. stoljeća zadržao jedino u Engleskoj u nešto izmijenjenom obliku - The Georgian.
Asteroidi
Škrinjica 0
Do unazad dva stoljeća, sve do slučajnog otkrića planeta Urana, granice poznatog Sunčevog sustava protezale su se do staze Saturna. Planet Saturn, poznat po svom veličanstvenom prstenu, predstavljao je posljednji od šest tada poznatih velikih planeta Sunčevog sustava.
Grmljavina iz svemira
Škrinjica 0
Nakon višetjednih analiza Jocelyn Bell je primijetila jedan neobičan zapis. Nije bio nalik ni treperenju ni lokalnoj smetnji. Međutim, držao se nebeskih koordinata! To je značilo samo jedno - dolazio je ravno iz svemira.
Simfonije iz svemira
Dvije zemaljske Venere na Veneri
Škrinjica 0
"Vrući susreti" Venere-13 i Venere-14 s najsjajnijom "zvijezdom" neba - Kako je tekao put do planeta Venere? Signale s aparata primao je matični dio letjelice koji je nadletio Veneru.
Koliki je svemir?
Škrinjica 0
Astronom Baade je 1952. godine u Rimu, iznenadio mnoge brojne prisutne astronomske stručnjake rezultatima svog mnogogodišnjeg rada najvećim teleskopom u svijetu na brdu Mount Palomar.
Space shuttle ponovo u svemiru
Škrinjica 0
Prvi put u povijesti istraživanja svemira poletio je jedan svemirski brod po drugi put u svemir. Jedan od glavnih ciljeva druge misije "Columbije" bio je ispitivanje mehaničke ruke koja će služiti za vađenje sadržaja iz prostora za teret.
RATAN-600 rješava velike zagonetke astronomije
Škrinjica 0
Antena opsega oko 2 kilometra, sastoji se od 895 aluminijskih "panoa" veličine 7,4 x 2 metra. Svi ti elementi čine jednu cjelinu, a svaki od njih je ujedno i teleskop za sebe.
Utrka Sunca i džepnog sata
Škrinjica 0
Po zakonima nebeske mehanike Zemlja se mora brže gibati, kad je bliže Suncu, a sporije, kad je dalje od Sunca. I zaista: srednja brzina Zemlje pri njenom kruženju oko Sunca iznosi 29,5 kilometara u sekundi.