Kronološki prikaz članaka

Nalazite se u pregledu svih članaka poredanih po kronološkom redoslijedu od najnovijeg do najstarijeg, koje je napisao autor: Zvjezdarnica
Uran - osobenjak među planetima
Škrinjica 0
Novom planetu je trebalo dati ime. Herschel je kao otkrivač predložio naziv Georgium Sidus, u čast engleskog kralja Georga III. Naziv se do polovine 19. stoljeća zadržao jedino u Engleskoj u nešto izmijenjenom obliku - The Georgian.
Asteroidi
Škrinjica 0
Do unazad dva stoljeća, sve do slučajnog otkrića planeta Urana, granice poznatog Sunčevog sustava protezale su se do staze Saturna. Planet Saturn, poznat po svom veličanstvenom prstenu, predstavljao je posljednji od šest tada poznatih velikih planeta Sunčevog sustava.
Grmljavina iz svemira
Škrinjica 0
Nakon višetjednih analiza Jocelyn Bell je primijetila jedan neobičan zapis. Nije bio nalik ni treperenju ni lokalnoj smetnji. Međutim, držao se nebeskih koordinata! To je značilo samo jedno - dolazio je ravno iz svemira.
Simfonije iz svemira
Dvije zemaljske Venere na Veneri
Škrinjica 0
"Vrući susreti" Venere-13 i Venere-14 s najsjajnijom "zvijezdom" neba - Kako je tekao put do planeta Venere? Signale s aparata primao je matični dio letjelice koji je nadletio Veneru.
Koliki je svemir?
Škrinjica 0
Astronom Baade je 1952. godine u Rimu, iznenadio mnoge brojne prisutne astronomske stručnjake rezultatima svog mnogogodišnjeg rada najvećim teleskopom u svijetu na brdu Mount Palomar.
Space shuttle ponovo u svemiru
Škrinjica 0
Prvi put u povijesti istraživanja svemira poletio je jedan svemirski brod po drugi put u svemir. Jedan od glavnih ciljeva druge misije "Columbije" bio je ispitivanje mehaničke ruke koja će služiti za vađenje sadržaja iz prostora za teret.
RATAN-600 rješava velike zagonetke astronomije
Škrinjica 0
Antena opsega oko 2 kilometra, sastoji se od 895 aluminijskih "panoa" veličine 7,4 x 2 metra. Svi ti elementi čine jednu cjelinu, a svaki od njih je ujedno i teleskop za sebe.
Utrka Sunca i džepnog sata
Škrinjica 0
Po zakonima nebeske mehanike Zemlja se mora brže gibati, kad je bliže Suncu, a sporije, kad je dalje od Sunca. I zaista: srednja brzina Zemlje pri njenom kruženju oko Sunca iznosi 29,5 kilometara u sekundi.
Prvi signal izvanzemaljskih civilizacija?
Škrinjica 0
Jedne večeri, sredinom mjeseca kolovoza 1977, bilo je u jednom kanalu prijemnika registrirano kratkotrajno povišenje signala. Signal je bio snažan otprilike 30 puta jači nego pozadinski šum.
Venera
Škrinjica 0
Venera je zamišljana kao Zemlja u mlađim, prethistorijskim danima. Ona je Suncu bliža od Zemlje pa zbog toga prima oko dva puta više Sunčeve energije.
Kako se polijeće s kozmodroma Bajkonur
Škrinjica 0
Kozmodrom je veoma komplicirani tehnički kompleks, koji obuhvaća desetke specijalnih službi, stotine automatskih sistema i unikatnih agregata, uz koje radi nekoliko tisuća stručnjaka najrazličitijih profila.
Poletio raketoplan
Škrinjica 0
"Svemirski taksi" krenuo je na svoje pravo "svemirsko krštenje" u nedjelju, 12. travnja 1981. godine, poslije niza odgađanja i neizvjesnosti. Ovaj probni svemirski let trajao je samo 54 sata i kako prve vijesti govore uspješno je položio prvi ispit.
Održan XXV susret astronoma Alpe-Adria
Događanja 0
15. lipnja 2014. godine u Italiji je održan XXV susret astronoma Alpe-Adria kojemu je prisustvovalo pedesetak zaljubljenika u zvijezde.
Naši astronomi amateri - Anđelko Glivar
Škrinjica 0
Širom naše zemlje djeluje samostalno mnogo astronoma amatera svih uzrasta i profesija, od učenika do penzionera. Najviše je srednjoškolaca i studenata, među koje spada i Anđelko Glivar iz Donje Stubice.
Index.hr preporučio Zvjezdarnicu