Kronološki prikaz članaka

Nalazite se u pregledu svih članaka poredanih po kronološkom redoslijedu od najnovijeg do najstarijeg, koje je napisao autor: Zvjezdarnica
Obljetnica prvog aluniranja
Škrinjica 0
S Lunom-9 počelo je neposredno istraživanje Mjesečeve površine. Bio je to jedan od onih epohalnih događaja koji su nužno morali prethoditi upućivanju prvih ljudi na Mjesec.
Voyager 1 na cilju!
Škrinjica 0
Kako je međuplanetarna sonda Voyager 1 snimala planet Saturn i kakvi su joj planovi za putovanje bez povratka jer joj je brzina tako velika da ju ništa ne može spriječiti da "izleti" iz Sunčevog sustava.
Vlastito gibanje zvijezda i Sunca
Škrinjica 0
Samo zbog vrlo velikih udaljenosti zvijezda, njihov se položaj na nebu mijenja vrlo sporo. Kako se mjeri brzina gibanja zvijezda?
Ne tako beživotni Mjesec
Škrinjica 0
Američki astronom William H. Pickering promatrao je dvadesetih i tridesetih godina našeg stoljeća površinu Mjeseca i zapazio na njoj neobične i neočekivane pojave.
Prekinuta veza s laboratorijem na Marsu
Škrinjica 0
Podaci su bili prenošeni na Zemlju pomoću dvije sonde, Viking Orbiter 1 i Viking Orbiter 2 koje kruže oko Marsa. Viking Orbiter 2 je postao neupotrebljiv još 1978. godine kada su bile potrošene sve količine goriva.
Planetarij - zvjezdano nebo u bilo koje doba
Škrinjica 0
Planetarij je jedino mjesto gdje vas zvjezdano nebo i njegove ljepote čekaju u bilo koje doba i bez obzira na atmosferske prilike i neprilike. Sjednete, i zvijezde vas okruže u potpunom mraku nepomućene prirode.
Godina Sunčevog maksimuma
Škrinjica 0
Najranije poznati oblik Sunčeve aktivnosti predstavljaju Sunčeve pjege. Prvi ih je dalekozorom opažao Galileo 1612. godine. Pjege su mjesta u fotosferi gdje na površinu izbija tok magnetskog polja.
Vidjeli smo južno nebo
Škrinjica 0
Noćna svježina zamijenila je dnevnu jaru afričkog podneblja i gotovo da je već neugodno u kratkim rukavima. Južni Križ pojavio se iznenada. Kao da ga je netko rukom objesio na nebo.
Pomrčina Sunca - Kenija, 16.II.1980.
Škrinjica 1
Astronomska ekipa zagrebačke Zvjezdarnice i Astronomskog društva SRH uputila se u Keniju na promatranje potpune pomrčine Sunca.
Kako će izgledati zvjezdano nebo nakon 100000 godina?
Škrinjica 0
Premda dugo razdoblje u povijesti čovjeka, 100000 godina je samo zrnce pijeska u pješčanom satu svemirskog vremena.
Zašto svemir tako zagonetno "šuti"?
Škrinjica 0
Današnji i realni "veliki upitnik Kozmosa" je ono iskonsko pitanje čovjekovo koje požudno traži odgovor - zašto nam se "svemirci", ako ih negdje ima, dakle, ipak ne javljaju?"
Oči Voyagera otkrile neslućene činjenice
Škrinjica 0
Novost, koja je stručnjacima zaustavila dah, kad su je spazili na slikama primljenim preko "Voyagera 1" bila je - Jupiter ima prsten!
Tri desetljeća Mount Palomara
Škrinjica 0
Kada se govori o povijesti opservatorija Mount Palomar ne može se mimoići ime George Ellery Halea, čije brončano poprsje i danas stoji pred kupolom orijaškog reflektora.
Jednostavan stativ za astrofotografiju
Škrinjica 0
Zanimljivi tekst o tome kako napraviti jednostavan mehanizam za fotoaparat kojime možemo snimati zvjezdano nebo, bez skupih investicija.
Skylab je ipak pao
Škrinjica 0
Raspadanje letjelice počelo je već nad otokom Ascension u Atlantiku, a glavnina dijelova pala je oko 700 kilometara istočno od grada Pertha na zapadnoj obali Australije.