Kronološki prikaz članaka

Nalazite se u pregledu svih članaka poredanih po kronološkom redoslijedu od najnovijeg do najstarijeg, koje je napisao autor: Zvjezdarnica
Nove spoznaje o Jupitru i njegovoj brojnoj "obitelji"
Škrinjica 0
Od izuzetnog je značenja što su stručnjaci mogli usporediti najnovije snimke Jupitera s onima koje su poslale sonde "Pioneer" 1973. i 1974. godine.
"Homo Ludens" kreće u svemir...
Škrinjica 0
Kao pripadniku "carstva živih bića" na ovom našem planetu čovjeku je dano lijepo znanstveno ime - "Homo sapiens" što na latinskom znači "umni čovjek".
Sraz (i jaz) civilizacija
Kontroverze 1
Sto tisuća potpisa za ukidanje astronomije u ruskim školama. Da se čovjek zamisli i upita: kako je to moguće...
Pronađen novi zapis o supernovoj iz godine 1054?
Škrinjica 0
Do sada zanemaren izvještaj Ibn Butlana nalazi se u njegovoj biografiji, odnosno u jednoj staroj liječničkoj enciklopediji, sastavljenoj oko 1242. godine.
Postoji li "novi" Mjesečev krater?
Škrinjica 0
Godina je 1178., a opis dolazi iz kronike Gervasea Canterburyskog koji je u prikazu te godine zapisao da je događaj promatralo nekoliko redovnika zakletih na istinu svojih kazivanja.
Zanimljivosti o skafanderu i Plutonovom satelitu
Škrinjica 0
U Škrinjici vam donosimo tekstove o modernom svemirskom odijelu u koje se ulazi kroz otvor na leđima, a tu je i tekst koji govori o otkriću Plutonovog prirodnog satelita.
Svemirska odijela
Održan je Astrofest
Događanja 0
Na Tičanu kod Višnjana održan je tradicionalni Astrofest koji je, također tradicionalno, privukao brojnu publiku svih uzrasta iz raznih dijelova Hrvatske i okolnih zemalja.
U svemiru - zvjezdarnica
Škrinjica 0
Stručnjaci NASA-e nedavno su objavili da ozbiljno razmišljaju o upućivanju u svemir teleskopa sa zrcalom promjera 2,4 metra.
Zanimljivosti iz prošlosti astronautike
Škrinjica 0
1977. godine Sovjetski Savez lansirao je satelit "Kozmos 936" u kojemu se nalazilo tridesetak eksperimentalnih miševa, a NASA-ina raketa raznijela je ESA-in telekomunikacijski satelit "Orbital Test Satellite".
Usporedba vremenskih prilika na Marsu i na Zemlji
Škrinjica 0
Kako je Marsova površina pokrivena uglavnom zrncima željeznog oksida, ona ima crvenu boju, a za vrijeme oluja vjetar uzvitla debeli sloj te crvene prašine.
Novosti i zanimljivosti iz astronomije i astronautike
Škrinjica 0
Orbitalni modul "Viking 2" u orbiti oko Marsa, poslao je seriju fotografija Marsovog prirodnog satelita Fobosa, NASA je prekinula radio-vezu s istraživačkim stanicama na Mjesecu, a Gustav Kren je snimio golemu grupu pjega na Suncu.
Opservatorij Hvar
Škrinjica 0
Geodetskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu (Povodom 5-godišnjice njegova rada). Opservatorij je opremljen najsuvremenijim instrumentarijem za sva područja svog znanstveno-istraživačkog rada.
Zbogom prijatelju
Vratio si se tamo odakle si i došao. Među zvijezde...
Milutin Milanković i ledeno doba
Škrinjica 0
Otprilike jedna dvijemilijardinka Sunčeve snage zračenja udara o treći planet sistema - Zemlju. Ta je dvijemilijardinka zanimala Milankovića.
Upoznajte Gabrijela Divjanovića
Škrinjica 0
Danas, 22. ožujka 2013. godine obilježava se 100. godišnjica rođenja Gabrijela Divjanovića, u javnosti poznatoga kao neumornog popularizatora astronomije. No, naš Gabro bio je puno više od toga!