Astronomija

Nalazite se u pregledu svih članaka iz rubrike Astronomija
Posljednji, 15. rođendan Zvjezdarnice
Osvrt 1
Dragi naši prijatelji, došlo je vrijeme da se u ovom, posljednjem članku na Zvjezdarnici, nakon punih petnaest godina, oprostimo od vas.
Astronomske zimske radosti
Aktivnosti astronoma 0
Zima je rajsko razdoblje za astronome. Noći su duge. Atmosfera počesto pogodna za opažanja i snimanja. Temperature u minusu pogoduju tehnici u rješavanju problema vrućih pixela. Evo kako to izgleda u Zagorju.
Predivne slike svemira - nezaobilazno
Kolekcija najboljih fotografija planeta, asteroida, kometa, Sunca, načinjenih teleskopima sa Zemlje i svemirskim letjelicama...
Siječanj naš svakidašnji
Osvrt 0
Siječanj nije oduvijek bio prvi mjesec u godini. Nije ni postojao kao takav sve do kraljevanja drugog od sedam rimskih kraljeva Nume Pompiliusa (753.-673. pne).
Pitanje je kada počinje nova godina
Osvrt 0
Zašto baš prvog siječnja, a ne primjerice drugog ožujka ili prvog travnja? Sa stajališta astronoma, Nova bi godina mogla započeti u bilo kojoj točki Zemljine orbite oko Sunca.
15. veljače Pomrčina Sunca
Osvrt 0
Prije točno 60. godina, Virovitički list objavio je najavu za potpunu pomrčinu Sunca koja se trebala dogoditi i vidjeti iz naših krajeva. Evo kako je to izgledalo.
2020. iza nas
Osvrt 0
Naša najbolja godina danas odlazi u povijest. Idemo u još jedan, novi, krug oko Sunca. Jeste li primijetili da u podnaslovu nema navodnih znakova za riječi najbolja godina?
Ima nade za radioteleskop Arecibo
Događanja 0
007 treba našu pomoć, James Bond treba pomoćnike, a to smo svi mi. Uključite se, sada je pravo vrijeme.
Počinje zima
Događaji ove godine 0
Danas je prvi dan zime. Iskoristimo zimu da pročitamo knjige koje godinama skupljaju prašinu.
Jupiter i Saturn u velikoj konjunkciji
Događaji ove godine 1
Niti 1623. godine nisu bili prividno toliko blizu, ne propustite ih pogledati sutra, 21.12.2020. godine, odmah nakon zalaska sunca.
Večeras u sumrak počinje gužva na nebu
Događaji ove godine 0
Susret Mjeseca, Jupitera i Saturna. Jupiter i Saturn će se u narednim danima nastaviti približavati jedan drugome.
Danas je potpuna pomrčina Sunca
Događaji ove godine 0
Danas, 14.12.2020. godine dogodit će se potpuna pomrčina Sunca koja nije vidljiva iz naših krajeva, ali ju svejedno možete promatrati.
Geminidi, blještave i spore zvijezde padalice
Događaji ove godine 0
Ovog vikenda prava noćna zabava uz meteore Geminide, izuzetno sjajne i spore meteore, "prijateljski raspoložene" za vizualno opažanje.
HISTRION 108 i 110
Zvjezdoznanci 0
Završen je dugotrajan posao rekonstrukcije letjelica i obrade podataka autonomnih bespilotnih letjelica HISTRION 108 i HISTRION 110.