Astronomija

Nalazite se u pregledu svih članaka iz rubrike Astronomija
Snimljeno nešto što do sada nikome nije uspjelo
Zanimljivosti 0
Francuski astrofotograf uspio je snimiti Međunarodnu svemirsku postaju s takvim detaljima, što se do sada smatralo nemogućom misijom.
Opservatorija Čolina kapa
Muhamed i zvijezde. Vrijeme negdje; Muhamed Muminović, njegove knjige, njegova Čolina kapa danas se čine pomalo nestvarnim.
Počinje ljeto MMXX
Događaji ove godine 0
Danas u 23:43 sati počinje ljeto, a završiti će 23. rujna u 15:30 sati te ustupiti mjesto jeseni.
Crew Dragon u svemiru, snimljen iz Hrvatske
Aktivnosti astronoma 0
Možda nas "Oni" gledaju iz svemira ali i mi njih fotografiramo (mogu nas špijunirati iz svemira ali i mi njih vidimo i snimamo)...
Završena prva faza radova pri Centru za istraživanje svemira Pula
Zanimljivosti 0
Postavljanjem 3D ispisanog logotipa u postolje Sunčanog sata završena prva faza CSI Pula. Planova za kasniju nadogradnju Centra za svemirska istraživanja Pula ne manjka.
Svemir u školi
Što to leti i svijetli na našem nebu - 3. dio
Od zvijezda i vanzemaljaca do astronauta i zrnca pijeska, treći put. Uglavnom, svi imaju informacije o vanzemaljcima osim astronoma koji ih tako željno iščekuju i aktivno traže.
Utrka planeta
Događaji ove godine 0
Narednih večeri na našem nebu, nakon zalaska Sunca, nad zapadnim obzorjem predstoji nam prava utrka planeta. Glavni "trkači" su planeti Venera i Merkur, a pridružit će im se i naš Mjesec.
Što to leti i svijetli na našem nebu - 2 dio
Teško da ima itko tko nije čuo za priču o pretvaranju žabe u princa (princezu, kako vam drago). Ma koliko ta preobrazba bila bajkovita, ona je doslovce dječja igra prema preobrazbi koja se događa u svemiru.
Što to leti i svijetli na našem nebu?
Promatramo li noćno nebo s tamnih lokacija, bez izraženog svjetlosnog zagađenja, prvo što će nam zaokupiti pažnju je slabašna, nejasna svjetleća koprena koja se proteže diljem nebeskog svoda.
Svjetlosno zagađenje i COVID-19
Manje svjetla - manje virusa?! Da, ali ne u uzročnom već u posljedičnom smislu. Svjetlosno zagađenje globalno je prepoznati problem s višestrukim, negativnim, implikacijama na život i rad čovjeka.
Mliječni put od biljaka
Zanimljivosti 0
Cvjetna galaktika Industrijsko obrtničke škole dobila konture sadnjom biljaka koje će na taj način simulirati plave, žute, crvene, male i velike zvijezde.
Dan planeta Zemlje 2020.
Danas obilježavamo dan našeg planeta. Ova manifestacija prvi je puta održana 1970. godine, a priču je pokrenuo John McConnell u SAD.
NGC 1365 - Ljepotica i zvijer
Slikoplov 0
NGC 1365 spada u jednu od najproučavanijih prečkastih spiralnih galaksija, u kojoj je prvi puta izmjerena brzina vrtnje središnje crne rupe.
Collinder 399 - Vješalica
Lov na Metuzalema
Najstarija zvijezda u čitavom svemiru zove se Metuzalem i nalazi se blizu nas, u zviježđu Vage. Ovo je priča o njoj i zagonetkama kojima je zbunjivala astronome.
Planeti vidljivi tijekom noći
Događaji ove godine 0
Koji su planeti vidljivi sredinom travnja na našem nebu? Krećemo u lov na planete, evo opisnih podataka.