Zvjezdarnica

Astronomija

Nalazite se u pregledu svih članaka iz rubrike Astronomija
Posljednji proljetni mladi Mjesec
Astronomske pojave 0
Večeras pogledajte proljetni mladi Mjesec, pepeljastu svjetlost i planet Mars.
Sunce u 2016. godini
Istraživanja 0
Podaci su obrađeni i uvršteni u statistički prikaz. Pogledajte kako nas je naša zvijezda grijala prošle godine.
U paklenom zagrljaju Sunca
Planeti 0
Samo dva planeta su u stanju napraviti spektakl sa Suncem u pozadini. Jedan je Venera, najbliži nam planet, a drugi je Merkur, Suncu najbliži planet.
Susret Mjeseca i Jupitera
Događanja 0
Večeras imamo zanimljivost na noćnome nebu, prividni bliski susret Mjeseca i Jupitera. Naravno, ako vam to vremenske prilike dozvole, ovo nemojte propustiti promatrati.
Abell 1656 - Coma skup
Slikoplov 0
Coma skup čini grupa galaksija u zviježđu Berenikina kosa, između zviježđa Lava i Volara. Udaljen je od nas cca. 320 milijuna svjetlosnih godina, a udaljava se brzinom od 6900 km/s.
Noćas imamo pregršt događanja na večernjem nebu
Događanja 0
Merkur, Mars, Mjesec, Međunarodna svemirska postaja, Jupiter, Vlašići… sve u jednom pogledu, ne propustite večeras, ali ni idućih večeri, promatrati ove ljepote.
Zašto proljeće više ne počinje 21. ožujka?
Učili su nas u školi da proljeće počinje 21. ožujka. Nije da su vas krivo naučili - samo vam nisu ispričali do kraja.
Ledena prošlost (i budućnost?) Zemlje
Zvjezdoznanci 0
Prije 717 milijuna godina započela je Sturtijska glacijacija koja je uskoro obuhvatila cijeli planet. Zemlju je prekrila globalna ledena kora i samo je uzak pojas uz ekvatore imao oceane bez ledenog pokrova.
Vrijeme je za ljetno, ukazno vrijeme
Događaji ove godine 0
U nedjelju, 26. ožujka 2017. godine u dva sata ujutro, prelazimo na ukazno, ljetno računanje vremena. Kako se to popularno kaže "kazaljke satnih mehanizama u dva sata ujutro pomičemo na tri sata".
Proljeće na vratima
Događaji ove godine 0
Zima je za nama, eto nas u proljeću. Trajanje dana i noći približno je jednako, a kako proljeće bude odmicalo noći će se sve više skraćivati, a dani produljivati.
Odlazi zvijezda Večernica, dolazi zvijezda Danica
Astronomske pojave 0
Venera, dragulj večernjeg neba u "dramatičnom" odlasku. Kretanje planeta na nebu, u kratkom vremenu donosi nam novi raspored među zvijezdama.
Pronađena izgubljena sonda u orbiti Mjeseca
Zvjezdoznanci 0
Sonda se prestala javljati nakon samo 312 dana, 29. kolovoza 2009. godine. Gotovo 9 godina kasnije, tim astronoma iz NASA-inog Jet Propulsion Laboratorya uspio je radarom pingati dvije sonde u orbiti Mjeseca.
Dođite na Deset dana astronomije u Daruvaru!
Događaji ove godine 0
Već osmu godinu za redom, u Daruvaru se održava manifestacija koja iz cijele Hrvatske, a i šire, okuplja ljubitelje astronomije i znanosti. Pozvani ste i vi.
Metalni vodik stvoren na Zemlji - nestao
Zvjezdoznanci 0
Za sada nije jasno je li se metalni vodik uklanjanjem ekstremnog tlaka jednostavno vratio u plinovito stanje ili se uzorak zagubio negdje u laboratoriju.
Radioteleskop naš svakidašnji
Pogledajte usporedbu velikog sedamdeset metarskog radioteleskopa NASA-ine komunikacijske mreže DSN i stadiona.