Astronomija - Osvrt

Nalazite se u pregledu svih članaka iz rubrike Astronomija / Osvrt
Posljednji, 15. rođendan Zvjezdarnice
Osvrt 1
Dragi naši prijatelji, došlo je vrijeme da se u ovom, posljednjem članku na Zvjezdarnici, nakon punih petnaest godina, oprostimo od vas.
Siječanj naš svakidašnji
Osvrt 0
Siječanj nije oduvijek bio prvi mjesec u godini. Nije ni postojao kao takav sve do kraljevanja drugog od sedam rimskih kraljeva Nume Pompiliusa (753.-673. pne).
Pitanje je kada počinje nova godina
Osvrt 0
Zašto baš prvog siječnja, a ne primjerice drugog ožujka ili prvog travnja? Sa stajališta astronoma, Nova bi godina mogla započeti u bilo kojoj točki Zemljine orbite oko Sunca.
15. veljače Pomrčina Sunca
Osvrt 0
Prije točno 60. godina, Virovitički list objavio je najavu za potpunu pomrčinu Sunca koja se trebala dogoditi i vidjeti iz naših krajeva. Evo kako je to izgledalo.
2020. iza nas
Osvrt 0
Naša najbolja godina danas odlazi u povijest. Idemo u još jedan, novi, krug oko Sunca. Jeste li primijetili da u podnaslovu nema navodnih znakova za riječi najbolja godina?
Ljeto je završilo, uživajmo u jeseni
Osvrt 0
Danas, utorak 22. rujna 2020. godine, u 15:30 sati po našem vremenu, završilo je astronomsko ljeto te je započela jesen.
Pismo poglavice Seattle - raskrinkano!
Osvrt 0
Sjećate se onog dirljivog pisma kojega je napisao poglavica Seattle, a koje svako malo bude negdje objavljeno i koje nas dirne u dušu? Evo istine o njemu.
Poletjeli su u nepoznato
Osvrt 0
Otići preko granice mogućeg i vratiti se, na put u nepoznato otisnule su se dvije bespilotne atmosferske letjelice Astronomske udruge Vidulini.
Opservatorija Čolina kapa
Osvrt 0
Muhamed i zvijezde. Vrijeme negdje; Muhamed Muminović, njegove knjige, njegova Čolina kapa danas se čine pomalo nestvarnim.
Što to leti i svijetli na našem nebu - 3. dio
Osvrt 0
Od zvijezda i vanzemaljaca do astronauta i zrnca pijeska, treći put. Uglavnom, svi imaju informacije o vanzemaljcima osim astronoma koji ih tako željno iščekuju i aktivno traže.
Što to leti i svijetli na našem nebu - 2 dio
Osvrt 0
Teško da ima itko tko nije čuo za priču o pretvaranju žabe u princa (princezu, kako vam drago). Ma koliko ta preobrazba bila bajkovita, ona je doslovce dječja igra prema preobrazbi koja se događa u svemiru.
Što to leti i svijetli na našem nebu?
Osvrt 0
Promatramo li noćno nebo s tamnih lokacija, bez izraženog svjetlosnog zagađenja, prvo što će nam zaokupiti pažnju je slabašna, nejasna svjetleća koprena koja se proteže diljem nebeskog svoda.
Svjetlosno zagađenje i COVID-19
Osvrt 0
Manje svjetla - manje virusa?! Da, ali ne u uzročnom već u posljedičnom smislu. Svjetlosno zagađenje globalno je prepoznati problem s višestrukim, negativnim, implikacijama na život i rad čovjeka.
Dan planeta Zemlje 2020.
Osvrt 0
Danas obilježavamo dan našeg planeta. Ova manifestacija prvi je puta održana 1970. godine, a priču je pokrenuo John McConnell u SAD.