Astronomija - Osvrt

Nalazite se u pregledu svih članaka iz rubrike Astronomija / Osvrt
Teleskop za posmatranje svemirskih letilica
Osvrt 0
Prije točno 60. godina, u Virovitičkom listu objavljena je vijest da se gradi specijalni teleskop za promatranje međuplanetarnih i svemirskih letjelica.
Poljoprivreda iz svemira
Osvrt 0
Sateliti nadgledaju što i kako radimo na našim njivama. Teško zamisliti kako bi naši unuci, mogli po prvi puta probati jabuke s Marsa ili jagode s plantaža na Mjesecu.
Religija na znanstvenoj osnovi
Osvrt 6
Kad su se mnogi toliko zapalili za temu odnosa znanosti i religije, evo jedan članak baš za takve. Malo filozofije i promišljanja u čemu se mi to zapravo sukobljavamo.
Prvi dan proljeća
Osvrt 0
Danas, utorak 20. ožujka u 17:15 sati po našem vremenu, nastupilo je (astronomsko) proljeće, koje će trajati devedeset i tri dana, sve do 21. lipnja u 12:07 sati, kada započinje ljeto.
Danas ulazimo u meteorološko proljeće
Osvrt 0
Najhladnije razdoblje je iza nas, prvog dana ožujka ulazimo u meteorološko proljeće. Na astronomsko proljeće pričekati ćemo još tri tjedna, no gledano s aspekta meteorološke znanosti ono počinje prvog dana mjeseca ožujka.
Ekološka rasvjeta - dobar primjer
Osvrt 0

Svjetlosno zagađenje boljka je suvremene civilizacije iako ne bi trebalo biti tako. Umjetna rasvjeta danas je nužnost i potreba. Ovdje je jedan lijepi primjer kako rasvjeta treba biti postavljena.
Osvrt 0
Ma kakav bio naš odnos ili stav prema Bibliji i onome što je u njoj zapisano, priča o Isusovom rođenju, sjajnoj zvijezdi repatici koja je pastirima, kraljevima i narodu navijestila taj događaj, nije nas mimoišao.
Strah od Sunca?
Osvrt 1
Uz uvažavanje zemaljskog i svemirskog vremena nije potreban. U ljetu je vruće, a zimi je hladno. Tako se i ponašajmo.
Lutalica broj devet
Osvrt 0
Clyde Tombaugh, dečko bez akademske naobrazbe, pojavio se s dokazima pred astronomima i rekao: Pronašao sam vaš nedostajući planet X!
Veliki siječanjski komet iz 1910. godine
Osvrt 0
Prije točno 107. godina, novine koje su tada izlazile, 30. siječnja 1910. godine pisale su o pojavi jednog poznatog kometa.
Teški udar na astronomiju u Hrvatskoj?
Osvrt 0
Zakulisne igre ili poštena borba za nasljednika Ante Radonića, donedavnog voditelja planetarija Tehničkog muzeja Nikola Tesla u Zagrebu?
Danas je taj petak
Osvrt 0
Petak trinaesti je pred nama. Fobija ili strah od petka 13. ima i svoj stručni naziv - Paraskevidekatriaphobia.
Opasnosti mobilne telefonije
Osvrt 0
Radio primopredajnici nekada i sada. Bezmalo svatko ima mobitel, većina "zna sve" o njima, mi ostali se njima koristimo taman koliko nam treba.
Zagonetna zvijezda
Osvrt 0
Bili mi vjernici ili nevjernici u našem podneblju nismo mogli "preskočiti" priču o Betlehemskoj zvijezdi koja je kraljevima, pastirima i narodu navijestila Isusovo rođenje.
Sovjetski kozmonauti na Mjesecu
Osvrt 0
Nedoživljena prošlost zbog koje još uvijek nismo na Marsu. Ne, sovjetski kozmonauti nisu bili na Mjesecu.