Astronomija - Slikoplov

Nalazite se u pregledu svih članaka iz rubrike Astronomija / Slikoplov
Labuđe ljeto 2020.
Slikoplov 0
Nije lako uočiti ovu bogatu špilju ili barem nazrijeti okom jer je prividne magnitude 7.70m, veličine 50' x 30', na udaljenosti od 2400 svjetlosnih godina od naše Zemlje.
Špilja dragulja kralja Cefeja
NGC 1365 - Ljepotica i zvijer
IC5068 - Maglica bez imena
Slikoplov 0
I u svoj toj ljepoti, na ekranu mi se pojavi naznaka detalja uhvaćenog objekta. A tamo - pravokutnik, kao rukom nacrtan...
NGC 1365 - Ljepotica i zvijer
Slikoplov 0
NGC 1365 spada u jednu od najproučavanijih prečkastih spiralnih galaksija, u kojoj je prvi puta izmjerena brzina vrtnje središnje crne rupe.
Collinder 399 - Vješalica
Jupiter s Lastova
Slikoplov 0
Svatko od nas je tako dvojan - i središte svemira i onaj koji treba da je skroman u odnosu na sva druga središta oko sebe.
Collinder 399 - Vješalica
Osim životinja, ljudi i svakakvih drugih likova svemir nam nudi i praktične stvari. Ovog puta ponudio nam je jednostavno - vješalicu!
Helix - suza u svijetu koji umire
Slikoplov 0
Na udaljenosti od 700 svjetlosnih godina Helix je najbliža otkrivena planetarna maglica. Začudo, iako najbliža, nije prva otkrivena.
Čarobnjaci i astromagovi
Slikoplov 0
Nakon svega, evo je pred nama... Slika golemog svemirskog čarobnjaka zavaljenog u fotelju molekularnog oblaka dok se nevidljivim silama igra zvjezdanim lopticama.
Pickeringov trokut (Pickering
Slikoplov 0
Dozvolite da budem pristran ovom zadnjem nazivu i da zaželim sve najbolje svim Williaminama ovog svijeta. Neka i njihova usnula rasuta kosa završi među zvijezdama.
Plejade
Slikoplov 0
Plejade, Vlašići ili Sedam sestara. Kako god ih nazvali ovo je možda najpoznatiji otvoreni skup na nebu. Može se vidjeti od Sjevernog pola do južnog vrha Južne Amerike. Nalazi se u zviježđu Bika.
Jupiter, Velika crvena pjega, Io i Europa
Slikoplov 0
Veliku crvenu pjegu na Jupiteru prvi put su uočili Giovanni Domenico Cassini i Robert Hooke, nezavisno jedan od drugoga 1665. godine.
Abell 1656 - Coma skup
Slikoplov 0
Coma skup čini grupa galaksija u zviježđu Berenikina kosa, između zviježđa Lava i Volara. Udaljen je od nas cca. 320 milijuna svjetlosnih godina, a udaljava se brzinom od 6900 km/s.
Vještičja glava, IC 2118 (Witch head nebula)
Slikoplov 0
Ne znamo koje je bajke kroz djetinjstvo rado slušao američki astronom Frank Elmore Ross, ali znamo da mu se u moždane zasigurno duboko urezao lik zle vještice.
Maglica Srce (Heart nebula - IC 1805, IC 1795)
Slikoplov 0
Da, još je tu. To je taj osjećaj. Osjećaj da sam dio Svemira, da mojim žilama teče željezo umrlih zvijezda. Upravo zato ovo svemirsko srce nije samo skup zvijezda, plina i prašine.
Otvoreni skup NGC 7023 i Iris nebula (Caldwell 4)
Slikoplov 0
Svemirski cvijet, samo lijepa slika. E neće tako ići! Zadignimo malo latice, razgrnimo prašinu iz koje je iznikao i pronađimo gradivne blokove života. Iris maglicu otkrio je davno William Herschel.