Zvjezdarnica

Astronautika - Svemirske misije

Nalazite se u pregledu svih članaka iz rubrike Astronautika / Svemirske misije
Dan kada je Čovječanstvo posjetilo tuđinski svijet
Svemirske misije 0
Prije 49 godina Armstrong i Aldrin sletjeli na Mjesec. Neil Armstrong i Buzz Aldrin uspješno su sletjeli na Mjesečevo tlo, a u orbiti ih je nadgledao i pratio Michael Colins.
Japanski Phobos Grunt ili MMX
Svemirske misije 0
Kad nisu uspjeli Rusi, onda će Japanci u zahtjevnu misiju na Marsove prirodne satelite. No i u Rusiji se govori o novom pokušaju (Phobos-Grunt-2) sa sličnim novim-starim zadatkom.
Preuzmite svoju kartu za let ka Marsu
Svemirske misije 0
Besplatne karte za let do Marsa dostupne su do 1. studenoga 2017. godine. Iskoristite priliku i nabavite svoju kartu za Mars.
Završena misija Cassini - Huygens
Svemirske misije 0
Dvadeset godina od lansiranja (1997.) NASA-ina robotička letjelica Cassini marljivo je istraživala planet Saturn i njegove mnogobrojne prirodne satelite.
Pas Lajka prvi sisavac u svemiru
Znate li što je prava istina o Lajki? Naslušali i načitali smo se svakakvih scenarija o sudbini Lajke, prvog živog bića u svemiru. Što je od toga istina?
ExoMars 2016 - veliki uspjeh u sjeni neuspjeha
Svemirske misije 0
Orbiter TGO uspješno ušao u Marsovu orbitu, a lander Schiaparelli otkazao prilikom stpuštanja i eksplodirao pri udaru u Marsovo tlo.
Završena dvanaestogodišnja misija Rosetta
Svemirske misije 0
Ambiciozna misija Europske svemirske agencije pod nazivom Rosetta lansirana je 02. ožujka 2004. godine s ciljem istraživanja asteroida i kometa.
Zapečaćena Schiaparellijeva sudbina
Svemirske misije 0
Svaka nada da je europsko-ruski lander Schiaparelli ipak preživio slijetanje na Mars nestala je rano jutros. Američki marsov orbiter MRO snimio je mjesto gdje se srušio Schiaparelli.
Slavlje i tuga na Marsu
Svemirske misije 0
Orbiter uspješno u Marsovoj orbiti, lander nije uspio sigurno sletjeti. Nekoliko je mogućih uzroka neuspjeha slijetanja landera, o njima više u narednim danima.
EXOMARS 2016 neizvjesna završnica misije
Svemirske misije 0
Izgubljeni signali s letjelica. Signal da je lander sigurno sletio na Marsovo tlo zasad nije potvrđen. Što se događa ostalo je zagonetno, inženjeri misije pokušat će doći do odgovora.
Yutu ipak nije mrtav
Svemirske misije 0
Suprotno pisanju vodećih stranih i ponekih domaćih portala o tome kako je kineski rover (Yutu) na Mjesecu, nakon dvije i pol godine, prestao da odašilje bilo kakve podatke te da je i službeno proglašen "mrtvim" - čini se da to ipak nije baš tako.
Dani kada je Zemlja dobila šansu
Svemirske misije 0
Od povijesti se ne živi, nju stvaramo svakog dana, neki su dani tijekom povijesti bili iznimno važni za opstanak (čitaj; sadašnjost i budućnost) naše civilizacije.
Sve tajne velikog zemaljskog zaštitnika
Upravo je završila najkritičnija faza Nasine misije Juno, koja će barem udvostručiti sve što se zna o najvećem planetu Sunčeva sustava.
55 godina letova s ljudskom posadom
Prije 55 godina lansiran je prvi svemirski brod s ljudskim bićem. Pročitajte kraći osvrt na dosadašnje svemirske letove s posadom.
ExoMars 2016 na putu za Mars
Svemirske misije 0
Dramatičnih jedanaest sati u Zemljinoj orbiti. Moskovska kontrola leta potvrdila je kako se letjelica ExoMars 2016 nalazi na pravilnom trajektoriju putanje prema Marsu.