Zvjezdarnica

Astronautika - Svemirske misije

Nalazite se u pregledu svih članaka iz rubrike Astronautika / Svemirske misije
ExoMars 2016 krenuo ka crvenom planetu
Svemirske misije 0
Europsko-ruska letjelica uspješno lansirana iz Baikonura. Raketa Proton-M uspješno je postavila ExoMars 2016 u Zemljinu orbitu, nakon čega slijedi niz manevara za put prema Marsu.
Astronautički godišnjak za 2015. godinu
U AG-2015 ukratko su predočeni osnovni podaci o svemu što je u vezi sa svim pojedinim svemirskim letovima ostvarenima u 2015. godini.
ExoMars 2016 stigao u Baikonur
Svemirske misije 1
Lansirni prozor za europsko-rusku letjelicu ExoMars 2016 tijekom ožujka prema svemu sudeći biti će iskorišten.
Odgođeno lansiranje Mars InSight-a
Svemirske misije 0
NASA je objavila kako se lansiranje robotičke misije namijenjene istraživanju crvenog planeta (Mars InSight) predviđeno tijekom ožujka ove godine, odgađa za dvije godine.
Statistika svemirskih letova (1957. -2015.)
U članku su predočeni brojidbeni (statistički) podaci o svemirskim letovima iz razdoblja 1957. - 2015. godina. Sve na jednome mjestu.
300 uspješnih orbitalnih letova s posadom
U povijesti letova svemirskih brodova s posadom zaključno s 02.09.2015. godine u putanju oko Zemlje uspješno je lansirano 300 brodova.
Novosti iz raznih dijelova Sunčeva sustava
U raznim dijelovima Sunčeva sustava u prvoj polovini 2015. dogodile su se neke novosti, a najvažniji događaj tek nas očekuje u utorak.
Dolazi doba Ceresa
Svemirske misije 0
Generacijski gledano skoro da je bilo prekjučer kada je čovječanstvo otkrilo planet Ceres. Činilo se da je to karika koja nedostaje u prostoru između Marsa i Jupitera.
Beagle 2 ipak sletio na Mars
Svemirske misije 0
Iako nikada nećemo točno saznati što je pošlo po zlu, vidljivo je kako je Beagle 2 uspješno sletio, otvorio dva od četiri solarna panela i tako ostao zauvijek.
Misije na Mars
Philae je uspješno sletio!
Lander Philae uspješno se spustio 12.11.2014. godine u 16:03 UTC na površinu kometa 67/Churyumov-Gerasimenko.
Orbiter Rosetta i lander Philae
Sonda Rosetta/Philae lansirana je 02.03.2004. godine. Prvi primljeni signal landera Philae odaslan s površine kometa očekuje se danas 12.11.2014. u 16:00 UTC.
Philae je uspješno sletio!
Kraj leta posade broda Soyuz TMA-12M
Nakon 169 dana 5 sati i 6 minuta, iz svemira, sa Međunarodne svemirske postaje vratila se posada svemirskog broda Soyuz TMA-12M
Planetarne sonde u 2014. godini
Neke sonde nastaviti će prije započeta istraživanja i u ovoj godini, a neke će ih tek započeti. Nekoliko njih približava se svome cilju, a druge napuštaju Sunčev sustav. Najavljeno je lansiranje i jedne nove.
Letovi u svemir (prosinac 2013.)
U prosincu u svemir je uspješno poletjelo 9 raketa, lansirale su 2 letjelice prema Mjesecu (kineski rover i lander), teleskop Gaia i 23 satelita.
Chang'e-3 leti prema MjesecuGužva na Mjesecu
InSight na Mars u ožujku 2016. godine
Svemirske misije 0
NASA-ina niskobudžetna misija InSight namijenjena istraživanju Marsa, tijekom ožujka 2016. godine kreće na svoju dvogodišnju radnu Odiseju.
InSight novo ime za otkrića na Marsu