Astronautika - Svemirske letjelice

Nalazite se u pregledu svih članaka iz rubrike Astronautika / Svemirske letjelice
Mjesec - nova generacija
Svemirske letjelice 0
Izraelski lander na putu ka Mjesecu. Ekskluziva letova van Zemljine orbite više nije u rukama Amerikanaca, Rusa, Europljana, Japanaca ili Kineza.
MarCO A i B utihnuli iza Marsove orbite
Svemirske letjelice 0
Interplanetarni cubesat-ovi završili svoje misije, lansirani kao sekundarni teret u sklopu misije InSight, s ciljem ispitivanja mogućnosti malih letjelica u dubokom svemiru.
OSIRIS REx u orbiti oko asteroida Bennu
Svemirske letjelice 0
NASA-ina letjelica OSIRIS-REx u Novogodišnjoj je noći nakon dvadeset i sedam mjeseci leta, uspjela u pomalo bizarnom poduhvatu; ući u stabilnu orbitu oko malenog asteroida 101955 Bennu.
Prvi satelit
Svemirske letjelice 0
Četvrtog dana mjeseca listopada sada već pomalo daleke 1957. godine, u američkom glavnom gradu ali i drugdje diljem SAD zavladala je panika.
Vruće karte za ljubitelje Sunca
Svemirske letjelice 0
NASA-ina svemirska letjelica, Parker Solar Probe (PSP) ovog će ljeta krenuti na svoj dugi put prema Suncu. Osigurajte vlastitu vruću kartu i poletite prema Suncu.
Najjača raketa na svijetu u svemir ponijela Tesla automobil
Svemirske letjelice 0
Kao na filmu, rakete polijetale, slijetale, svijet može dalje, budućnost je stigla, otvorila su se vrata svemira za novo poglavlje u svijetu astronautike…
Electron, Rocket Lab-ova raketa koja je promijenila svijet
Svemirske letjelice 0
Osim velikih raketa i svemirskih brodova te suborbitalnih letjelica i svemirskog turizma, na scenu dolaze i igrači druge vrste.
NASA-ina letjelica IMAGE pronađena nakon trinaest godina
Svemirske letjelice 0
Scott Tilley astronom amater i radio amater iz Kanade pronašao otpisanu NASA-inu letjelicu vrijednu stotine milijuna USD.
Svemir kakav smo željeli
Svemirske letjelice 0
U vrijeme kad su dvanaestorica astronauta prošetala Mjesecom, činilo se kako je Arthur C. Clarke bio pesimist smještajući međuplanetarna putovanja u 2001. godinu, odnosno 2010. godinu.
Virgin Galactic na putu ka cilju
Svemirske letjelice 0
Nakon prve letjelice ovog tipa izgubljene u udesu 31. listopada 2014. godine pri čemu je poginuo kopilot, drugi primjerak Virgin Galactic-ova suborbitalnog svemirskog broda, obavio je uspješni let 11. siječnja 2018. godine.
Povratak Dragona CRS-13 i stvaranje povijesti
Svemirske letjelice 0
Misija bespilotnog teretnog broda Dragon CRS-13, uspješno je završila slijetanjem 13. siječnja 2018. godine, na vode Tihog oceana nedaleko kalifornijske obale.
Tesla Roadster uskoro kreće ka Marsu
Svemirske letjelice 0
Tesla roadster, crveni auto na putu prema crvenom planetu, postaje prvi svemirski auto i to doslovno.
Prvi puta u povijesti astronautike
Svemirske letjelice 0
Već korištena raketa i svemirski brod ponovno poletjeli u svemir. Nova era u svemirskim istraživanjima danas je stvarnost.
Dan kad je čovječanstvo krenulo u svemir
Svemirske letjelice 0
Na današnji dan prije točno 60 godina, dogodilo se lansiranje prvog zemljinog umjetnog satelita Sputnika 1.
On se vratio - X-37B ponovo na Zemlji
Svemirske letjelice 0

Nakon 718 dana provedenih u svemiru, na Zemlju se pomoću autopilota vratio robot američke vojske - letjelica X-37B.