Astronautika - Svemirske letjelice

Nalazite se u pregledu svih članaka iz rubrike Astronautika / Svemirske letjelice
Prvi satelit
Svemirske letjelice 0
Četvrtog dana mjeseca listopada sada već pomalo daleke 1957. godine, u američkom glavnom gradu ali i drugdje diljem SAD zavladala je panika.
Vruće karte za ljubitelje Sunca
Svemirske letjelice 0
NASA-ina svemirska letjelica, Parker Solar Probe (PSP) ovog će ljeta krenuti na svoj dugi put prema Suncu. Osigurajte vlastitu vruću kartu i poletite prema Suncu.
Najjača raketa na svijetu u svemir ponijela Tesla automobil
Svemirske letjelice 0
Kao na filmu, rakete polijetale, slijetale, svijet može dalje, budućnost je stigla, otvorila su se vrata svemira za novo poglavlje u svijetu astronautike…
Electron, Rocket Lab-ova raketa koja je promijenila svijet
Svemirske letjelice 0
Osim velikih raketa i svemirskih brodova te suborbitalnih letjelica i svemirskog turizma, na scenu dolaze i igrači druge vrste.
NASA-ina letjelica IMAGE pronađena nakon trinaest godina
Svemirske letjelice 0
Scott Tilley astronom amater i radio amater iz Kanade pronašao otpisanu NASA-inu letjelicu vrijednu stotine milijuna USD.
Svemir kakav smo željeli
Svemirske letjelice 0
U vrijeme kad su dvanaestorica astronauta prošetala Mjesecom, činilo se kako je Arthur C. Clarke bio pesimist smještajući međuplanetarna putovanja u 2001. godinu, odnosno 2010. godinu.
Virgin Galactic na putu ka cilju
Svemirske letjelice 0
Nakon prve letjelice ovog tipa izgubljene u udesu 31. listopada 2014. godine pri čemu je poginuo kopilot, drugi primjerak Virgin Galactic-ova suborbitalnog svemirskog broda, obavio je uspješni let 11. siječnja 2018. godine.
Povratak Dragona CRS-13 i stvaranje povijesti
Svemirske letjelice 0
Misija bespilotnog teretnog broda Dragon CRS-13, uspješno je završila slijetanjem 13. siječnja 2018. godine, na vode Tihog oceana nedaleko kalifornijske obale.
Tesla Roadster uskoro kreće ka Marsu
Svemirske letjelice 0
Tesla roadster, crveni auto na putu prema crvenom planetu, postaje prvi svemirski auto i to doslovno.
Prvi puta u povijesti astronautike
Svemirske letjelice 0
Već korištena raketa i svemirski brod ponovno poletjeli u svemir. Nova era u svemirskim istraživanjima danas je stvarnost.
Dan kad je čovječanstvo krenulo u svemir
Svemirske letjelice 0
Na današnji dan prije točno 60 godina, dogodilo se lansiranje prvog zemljinog umjetnog satelita Sputnika 1.
On se vratio - X-37B ponovo na Zemlji
Svemirske letjelice 0

Nakon 718 dana provedenih u svemiru, na Zemlju se pomoću autopilota vratio robot američke vojske - letjelica X-37B.

Kineska misija kreće po uzorke Mjesečeve površine
Svemirske letjelice 0
U studenome 2017. godine očekuje se lansiranje nove kineske lunarne misije letjelicom Change 5 koja na Zemlju treba donijeti uzorke tla s Mjeseca.
Iridium - kraj ere nebeskih bljeskova
Svemirske letjelice 0
Nova generacija komunikacijskih satelita uskratiti će nam bljeskove na nebu, uživajte ih promatrati dok se još mogu vidjeti.
Teško ali ne i nemoguće
Svemirske letjelice 0
Svakodnevno se susrećemo s tehničkim tvorevinama, nerijetko neke od njih moramo popravljati ili ih pak samo priključiti/uključiti na napajanje električnom energijom kako bi (pro)radili. Bez našeg direktnog angažmana one su beskorisne.