Zvjezdarnica

Astronautika - Svemirske letjelice

Nalazite se u pregledu svih članaka iz rubrike Astronautika / Svemirske letjelice
55. obljetnica Lune-1 (1959. - 2014.)
Luna-1 trebala je pogoditi Mjesec, ali ga je pogreškom promašila jer joj je brzina gibanja bila veća nego je trebalo pa je postala prvi umjetni planetoid Sunčeva sustava. Tako je od pogreške nastao uspjeh.
Lansiranja u siječnju (01.-09.01.2014.)
U razdoblju od 1. do 10. siječnja 2014. godine, svemirske rakete uspješno su poletjele tri puta. Lansirale su dva satelita i teretni svemirski brod Cygnus.
Raketoplan Buran (1988. - 2013.)
Prije 25 godina na svoj prvi i zadnji let poletio je ruski raketoplan Buran. Let je obavljen bez posade posve automatskim, a upravljan je naredbama iz brodskog računala.
Kraj ere raketoplana
GOCE - Sexy letjelica pada na Zemlju!
Svemirske letjelice 0
Europska znanstveno istraživačka letjelica Gravity field and steady-state Ocean Circulation Explorer (GOCE) orbitira oko našeg planeta od 2009. godine.
MOM - Okolo Zemlje pa zatim okolo Marsa
U putanju oko Zemlje lansirana je indijska letjelica MOM (Mars Orbiter Mission) koja će do 30. studenoga biti u putanji oko Zemlje, a onda će odletjeti prema Marsu.
On je gore - Sputnik 1
Svemirske letjelice 0
Čovječanstvo će 04. listopada 1957. pamtiti kao dan kada je otpočela svemirska era čovječanstva. "On" u ovom slučaju označava prvi ljudskom rukom napravljen objekt koji je "zajedrio" svemirom.
Cygnus otvara novo poglavlje u svemiru
Svemirske letjelice 0
Riječ je o iznimno važnom događaju u svemirskim letovima. Ovo je drugi privatni svemirski brod (nakon SpaceX-ovog Dragona) sposoban za obavljanje letova u svemir.
LADEE - Okolo Zemlje do Mjeseca
Raketom Minotaur-5 u putanju oko Zemlje lansirana je NASA-ina letjelica LADEE koja će za približno 30 dana ući u putanju okolo Mjeseca.
Otputujte besplatno na Mars
Svemirske letjelice 0
NASA vas potpuno besplatno vodi na Mars, ili bolje rečeno u Marsovu orbitu. Karta je u jednom smjeru. Povratka dakle nema.
MAVEN - nova misija za Mars
Izradite volumenski model prvog Hrvatskog satelita
Svemirske letjelice 0
Donosimo vam razvijeni model kocke (volumenskog modela ISTRASAT-a) s logotipima koju je potrebno isprintati na tvrdom papiru s ucrtanim linijama rezanja i lijepljenja.
Raketoplan Columbia prije katastrofe viđen iz Istre
Svemirske letjelice 0
Columbia je na svoju dvadeset osmu svemirsku misiju poletjela 16. siječnja 2003. godine s raketodroma Kennedyjeva svemirskog centra na Floridi.
In memoriam posadi leta STS-107
Nova misija Dragona
Svemirske letjelice 0
Privatna američka tvrtka za svemirske tehnologije SpaceX, objavila je datum lansiranja nove misije bespilotnog svemirskog broda Dragon, prema Međunarodnoj svemirskoj postaji.
Svemirska raketa Rokot-KM (Rokot / Briz-KM)
Raketom Rokot-KM lansiraju se sateliti raznih zemalja na komercijalnoj osnovi posredstvom tvrtke EUROCKOT (koja je u mješovitom njemačko-ruskom vlasništvu), ali i sateliti za potrebe ruskog ministarstva obrane.
New Horizons - prvo buđenje u 2013.
Svemirske letjelice 0
Šestog dana siječnja 2013. godine radni tim sa Johns Hopkins University Applied Physics Laboratory iz Marylanda, koji vodi brigu o letjelici New Horizons, poslao joj je signale za buđenje iz šestomjesečnog sna.
New Horizons
Korejske svemirske igre
Svemirske letjelice 0
Južna i Sjeverna Koreja žele u svemir pa u tom svjetlu vrše pripreme kako bi postale zemlje svemirskog društva koje ima sposobnosti lansirati vlastite rakete. U civilne ili vojne svrhe, pitanje je sad.