Astronautika - Svemirske letjelice

Nalazite se u pregledu svih članaka iz rubrike Astronautika / Svemirske letjelice
Korejske svemirske igre
Svemirske letjelice 0
Južna i Sjeverna Koreja žele u svemir pa u tom svjetlu vrše pripreme kako bi postale zemlje svemirskog društva koje ima sposobnosti lansirati vlastite rakete. U civilne ili vojne svrhe, pitanje je sad.
Mars Odyssey na operaciji presađivanja organa
Svemirske letjelice 0
No dobro, nemojte baš doslovno naslov članka primiti k srcu, neće boljeti. NASA-ina letjelica u Marsovoj orbiti najstariji je starosjedilac tamo daleko i ne, ne ide na operaciju u kiruršku ambulantu no kada bi bila riječ o čovjeku - hmmm…
Rekord Odiseja oko Marsa
Problemi za New Horizons
Svemirske letjelice 0
NASA-ina letjelica New Horizons, koja već godinama juri prema najudaljenijem (nekadašnjem) planetu Plutonu, mogla bi se na svom odredištu 2015. godine susresti s nečim za što je malo tko vjerovao da je moguće.
Svemirski brod na ulicama grada
Svemirske letjelice 0
Endeavour je obavio 25 svemirskih misija i proputovao preko 200 milijuna km. Ovaj cestovni put po gradskim ulicama dug je 20-tak kilometara i biti će potrebno nekoliko dana kako bi "Misija 26" stigla do cilja.
Dragon uspješno lansiran na prvu pravu misiju k ISS-u
Svemirske letjelice 0
Privatna raketa, privatni brodovi, a uskoro i njihove pilotirane inačice postaju stvarnost, Space X nakon svega nekoliko godina rada, ostvario je ono za što su mnogi sumnjičavo vrtjeli glavom.
Juno sigurno prema Jupiteru
NASA-ina letjelica Juno uspješno je 14. rujna 2012. godine odradila i drugu korekciju svoje putanje, koja će ju u konačnici dovesti u polarnu orbitu oko Jupitera, 04. lipnja 2016. godine.
Endeavour ponovo leti
Zahvaljujući posebnom dopuštenju Federal Aviation Administration, NASA-i je omogućen prelet letjelica iznad mnogih gradova diljem SAD i to na samo par stotina metara visine.
Letjelica Dawn napustila asteroid Vesta
Nakon trinaest mjeseci neumornog istraživanja asteroida Vesta, NASA-ina robotička letjelica napustila je orbitu ovog velikog nebeskog tijela te krenula na novu svemirsku Odiseju prema asteroidu Ceres.
Juno odrađuje složene manevre
Svemirske letjelice 0
Robotička letjelica Juno namijenjena istraživanju Jupitera i njegovih satelita ovih je dana pod posebnom pažnjom kontrolora misije. Iako je lansirana 05. kolovoza 2011. godine, ona se još nije odmaknula daleko od Zemlje.
Voyager 2 - prvih 35 godina
Svemirske letjelice 0
Kada je NASA 20. kolovoza 1977. godine lansirala Voyager 2 malo se tko nadao kako će ova letjelica (baš kao Voyager 1 lansiran 05. rujna iste godine) preživjeti punih 35 godina u ne baš gostoljubivom okružju.
Dawn u problemima
Svemirske letjelice 0
Letjelica Dawn ima problema sa sustavima za održavanje svog položaja u prostoru, kratko je to izvješće odaslano od strane NASA-inih inženjera i kontrolora misije.
Povratak tajanstvene letjelice
Svemirske letjelice 0
Američka vojna bespilotna letjelica X-37B u narednih tjedan ili dva vraća se na Zemlju nakon gotovo 450 dana provedenih u svemiru. Ove letjelice neodoljivo podsjećaju na umanjenu kopiju raketoplana "space shuttle" koji su nedavno povučeni iz operativne upotrebe.
Dragon danas prolazi najopasniju etapu svemirskog leta
Svemirske letjelice 1
Privatni bespilotni svemirski brod Dragon američke kompanije SpaceX, danas u 10:30 sati je pomoću robotičke ruke odvojen od Međunarodne svemirske postaje nakon čega slijedi najzahtjevnija sekvenca - povratak na Zemlju.
Tiangong-1 spreman za novi susret
Svemirske letjelice 0
Kinesku svemirsku postaju moguće je tijekom pojedinih noći vidjeti i iz naših krajeva i to golim okom kako polako, poput sjajne "zvijezde", prolazi nebom.
Kako je počelo?
Svemirske letjelice 0
Svemirske tehnologije, rakete koje lete u svemir, sveprisutna NASA, sve se to čini dalekim i nedostižnim stvarima za nas "obične smrtnike", no pogledamo li kako je sve počelo jasno se vidi da baš i nije tako.