Nikon D5xxx ISO vrijednosti

Autor Zeleni_Zub, 04.06.2021. u 13:32:39 sati

« natrag - naprijed »

0 Članovi i 1 Gost pregledava ovu temu.

Zeleni_Zub

Kako sam evo napokon poceo raditi duze ekspozicije sa svojim Nikonom D5500 (isti je senzor i na D5300,D5600), zanima me i vase misljenje o optimalnim ISO vrijednostima za snimanje

Konkretno, za ovaj senzor najveci dinamicki raspon je na ISO100, ali prakticno je bolje koristiti ISO200 ili ISO400


Sad ono sto mene zanima, ako je na ISO200 dinamicki raspon veci u odnosu na ISO400, za istu duljinu ekspozicije histogram ce na ISO200 biti pomaknut vise ulijevo.
Kada se u obradi pomjeri udesno na istu razinu, da li se dobiveni veci dinamicki raspon efektivno ponisti?
Je li treba raditi duplo dulje ekspozicije da bi se dobilo neke koristi?

Evo i pojedinacne slicice iste duzine ekspozicije (300sec) na ISO200 i ISO400
Ima li u ovom slucaju smisla koristiti manji ISO radi veceg dinamickog raspona iako je slika tamnija?

ISO400:


ISO200:

Teleskopi: SW 150/750, Svbony 60/240
Montaze: EQ6-R Pro
Okulari: ES 82° 8.8mm, GSO 32mm Plossl, GSO 2x Barlow
Kamere: ASI1600MM-Pro, ASI290MC, Nikon D750
Ostalo: TSGPU CC, EFW 8x1.25", ZWO LRGB, ZWO SII-Ha-OIII 7nm , ZWO IR pass 850nm

|ASTROBIN |FLICKR| INSTAGRAM |

Štefek

#1
Dinamički raspon u je općenitom smislu karakteristika senzora/elektronike. Kako je Nikon 14bitni senzor, kod ISO 100 svaki pixel može razlikovati 14 koraka ili 16384 "nijansi" intenziteta . Kad se poveća ISO (ili gain) dinamički raspon se smanji i razlikovna moć da se razluči tamno od svijetlog se smanjuje. To se nažalost ne može promijeniti nikakvom programskom manipulacijom ili povećanjem/smanjivanjem vremena ekspozicije. Vrijeme ekspozicije bi u jednom i u drugom slučaju trebalo biti takovo da se iskoriste sve "nijanse" ali da se ne ode u zasićenje. Tako da kod nižeg ISO/gain , vrijeme bi trebalo biti dulje da bi histogram bio na željenoj vrijednosti.  No to je teorija, u praksi duljina ekspozicije će biti više odredjena uvjetima vodjenja montaže , svj. zagadjenju  i objektu koji se snima.
U svakom slučaju , prosječni monitor koji čovjek koristi teško može reproducirati dinamički raspon veći od 11 koraka ( otprilike dinamički raspon tvog Nikona kod ISO 800) . Tako da imaš prostora za koristiti ISO vrijednosti prema situaciji. U extremnijim slučajevima tipa M42 dinamički raspon samog objekta je takav da ni 16bitne hladjene kamere ne izlaze na kraj , pa ljudi kombiniraju različita vremena i ISO postavke (HDR) kako bi simulirali veći dinamički raspon. U većini slučajeva , "žrtve"  su uglanom "samo" zvijezde , koje ljudi "zasite" da bi se vidjeli tamniji detalji nečeg drugog.
Pomicanje histograma u programima je samo pomicanje "pogleda" , ali nije zamjena za fotone koji nisu skupljeni i kojima nije dodijeljena ispravna vrijednos intenziteata.Kod tvoje slike, ako bi povećanjem vremena kod niskog ISO imao histogram na istom mjestu kao kod manjeg vremena s većim ISO, u galaksiji će "isplivati " puno više detalja/kontrasta .
Isprika ako sam opisao nešto što već i sam znaš.
Teleskop:  Celestron SCT EDGE HD 800; APM/LZOS triplet 100/800; SW Esprit 120; Regal M2 100ed ;  iOptron CEM70G; iOptron GEM28EC, iOptron GEM45
Dvogled : Nikon 12x50
Kamere: QHY 268M, Omegon veTEC571 (ASI2600) , Touptek 571C , Nikon D7200; Altair 178C ; ASI 174mini, Player One Uranus-C
Ostalo:Celestron OAG ; Telecentric Barlow 3x, Powermate 4x

Zeleni_Zub

#2
Citat:Pomicanje histograma u programima je samo pomicanje "pogleda" , ali nije zamjena za fotone koji nisu skupljeni i kojima nije dodijeljena ispravna vrijednos intenziteata.Kod tvoje slike, ako bi povećanjem vremena kod niskog ISO imao histogram na istom mjestu kao kod manjeg vremena s većim ISO, u galaksiji će "isplivati " puno više detalja/kontrasta 

Upravo to me zanimalo, znaci treba jos koja minuta za optimalne rezultate  *zubko*
Moram priznati da sam malo i iznenadjen niskom kolicnom suma na Nikonu, cak i na visim ISO vrijednostima ovaj senzor je zaista dobar. Barem po mom skromnom misljenju  *šešir*

Nema potrebe za isprikom, hvala ti  *da*
Teleskopi: SW 150/750, Svbony 60/240
Montaze: EQ6-R Pro
Okulari: ES 82° 8.8mm, GSO 32mm Plossl, GSO 2x Barlow
Kamere: ASI1600MM-Pro, ASI290MC, Nikon D750
Ostalo: TSGPU CC, EFW 8x1.25", ZWO LRGB, ZWO SII-Ha-OIII 7nm , ZWO IR pass 850nm

|ASTROBIN |FLICKR| INSTAGRAM |

ivo555

Nikon D5300(D5500 i D5600) je ISOless kamera pa ne bi trebao koristiti ISO veći od 200, jer je količina signala ista, a povećanjem gubiš dinamički raspon.
Međutim to bi bilo logično kada se radi o pojedinačnima slikama(iako i tu situacija nije čista), ali kad se radi o astrofotografiji tu gubitak dinamičkog raspona nije toliko kritičan jer će se on vratiti sa stakiranjem većeg broja slika.
Pročitaj ovo - https://www.stark-labs.com/craig/resources/Articles-&-Reviews/BitDepthStacking.pdf
Treba samo paziti kako kaže Štefek da ne zasitiš(klipaš) veči broj zvijezda.

Specifičan problem sa D5300 je bio kada se koristi flat kalibracija. Ako je u pitanju brzi scope (F2 - F4), kalibracija sa ISO200 ostavlja koncentrične kružnice.
Toga ima puno manje sa ISO 400, dok na ISO 800 nema nikakvih problema.   

Ja sa Nikon D5300 većinom koristim ISO 400 i malo manje ISO 800, sa ekspozicijama do 5 minuta.
Znači ISO 400 i bit ćeš OK.  *tu*
TS-Optics 150 mm f/4 ONTC, Skywatcher Esprit 80 - F5, Lacerta 72 - F6, Samyang 135 T2.2
Zwo Asi294mm pro, Zwo Asi183mm pro, Nikon D5300 H-alpha mod
Heq5 - Rowan mod, Astrotrac TT320X-AG

https://www.flickr.com/people/ivicaj/

Zeleni_Zub

Hvala Ivo555!

Iskreno, i ocekivao sam tvoj odgovor jer znam da imas D5300  *šešir*
Za ove koncentricne kruznice sam nesto vec vidio prije ali nisam sve bas najbolje razumio, sad si mi doslovno sve razjasnio sa svojim objasnjenjem i ovim clankom  *tnx*

Teleskopi: SW 150/750, Svbony 60/240
Montaze: EQ6-R Pro
Okulari: ES 82° 8.8mm, GSO 32mm Plossl, GSO 2x Barlow
Kamere: ASI1600MM-Pro, ASI290MC, Nikon D750
Ostalo: TSGPU CC, EFW 8x1.25", ZWO LRGB, ZWO SII-Ha-OIII 7nm , ZWO IR pass 850nm

|ASTROBIN |FLICKR| INSTAGRAM |

🡱 🡳